Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 17 2018, 18:25 Předmět:
Takže to neřeš, nech si to "nastavený" na zdroji dodávajícím proud ZHRUBA 5A a hlavně si tam dej spolehlivej obvod, ukončující nabíjení po dosažení meze obvyklý v autech = tj. maximálně 14,5V a vedle něj i obvod omezující maximální napětí na baterce, nastavenej na napětí ještě o trošku vyšší - právě abys náhodou nepřesáhnul bezpečnou mez pro automotive elektroniku. A ten limitér musí zareagovat až tak vysoko, aby neovlivňoval normální nabíjení a při tom dost ostře, aby třeba zareagovala tavná pojistka v obvodu, která trvale ukončí spojení nabíječ - auto, to znamená, že se musí chovat jako zenerka s ostře určeným napětím cca 15,5-16V a s proudem tak vysokým, aby to dokázalo utavit tavnou pojistku zařazenou mezi ten tvůj slavnej solární zdroj a samotný auto ... Tím se auto oddělí od solárů a další nebezpečí mu nebude hrozit - dokud teda někdo neučuní tu pitomost jako v písničce "Když k nám byl zaveden elektrický proud" a nenastrká si tam hřebíky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: ne červen 17 2018, 18:49 Předmět:
Standahorusice napsal(a):
Jak sem uvedl výše měnič Victron
má? trimr na seřízení výstupního napětí 12,5-15V .Tímto bych seřizoval nabíjecí proud do AKU.Na vstup dát baterii kondenzátoru s tlumivkou a na výstup tranzil trerý by při přepětí vše zkratoval a odpojil pojistku.Při určitých opravách musí Aku být zapojená na voze a proto nesmí napětí vyskočit nad 16V.Zeptám se nemá někdo tento měnič od Victronu doma?
Který tento měnič ?
Nabíjecí proud se nenastavuje konečným napětím, ale měnič dává pro menší napětí na výstupu nějaký limitní proud, který nemusí být nastavitelný.
Jaký tranzil by jsi si představoval, aby do 15V nereagoval a při 16V se prorazil, zkratoval baterku a způsobil požár ?
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: ne červen 17 2018, 19:35 Předmět:
Ale Standahorusice tam nic nepíše, kde by měla být ta pojistka ?
Proto se ho ptám, jak by si to představoval ?
Když to transil na výstupu zkratuje, tak většinou proto, že je ten měnič v poruše a tudíž neomezí ani zkratový proud. Když nebude pojistka na vstupu měniče, tak bude zase hořet ten solární systém
Založen: Jan 26, 2014 Příspěvky: 119 Bydliště: Veselí nad lužnicí
Zaslal: ne červen 17 2018, 21:42 Předmět:
blbě sem to napsal-omluva.Samozdřejmě 2x pojistka .Stím počítám že Aku dá obrovský proud do zkratu.Ochrana jak nabíječe.Jinak mám jištěný i samotný výstup z aku do rozvodu dílny.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 17 2018, 21:55 Předmět:
Pojistka stačí víceméně jen mezi solár a ten nabíječ - jeho výstup jistit můžeš a nemusíš. Já bych mezi ten nabíječ dal spíš diodu pólovanou v propustným směru a pojistku jen mezi solární rozvod a ten nabíjecí zdroj proudu - tím se vyřeší i ten problém, když zabere ochrana před zvýšeným napětím na výstupu, aby to přetavilo jen vstupní pojistku a netekl tam zbytečně nadměrnej proud pozpátku z výstupu = z baterky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: po červen 18 2018, 21:28 Předmět:
V raných dobách se s hysterezí dělaly spínané regulátory s uA723, tak nechápu, co je na tom EKKARovi divnýho, natož aby se nad tím pohoršoval
Při malém odběru se snižovala frekvence.
A je zajímavé, že tak nereaguje na nekontrolovaný projevy lidský blbosti sinclaira, který chce dělat nabíječku PWM regulací
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 18 2018, 22:31 Předmět:
danhard napsal(a):
...
A je zajímavé, že tak nereaguje na nekontrolovaný projevy lidský blbosti sinclaira, který chce dělat nabíječku PWM regulací
No, pokud fázově řízenej tyristor, napájenej síťovou frekvencí, při změně fáze okamžiku "zapálení" tyristoru bez změny frekvence tzn. při změně šířky impulzu se stálým opakovacím kmitočtem, jinde naprosto běžně používanej k řízení nabíjecího proudu, budu považovat za svýho druhu taky pulsně šířkový řízení, tak chcačky nechcačky musím dát za pravdu tomu Sinclairovi - že se pomocí PWM dá řídit i výkon odevzdávanej do baterky při jejím nabíjení, protože ta baterka si stejně ty různě široký impulsy zintegruje. Ne, neshledávám takový řešení projevem lidský blbosti, jen jedním z možnejch řešení. Samozřejmě je nutný, aby všecko bylo správně výkonově přizpůsobený, ale takový řešení obecně není blbost. Je nutný říct s čím vším je tam nutný počítat a co zahrnout do řešení jako podmínky. Sinclair ale začal s obecným návrhem bez detailů - který by při projevu zájmu ze strany tazatele nejspíš nějakým způsobem upřesnil. A už vůbec z jeho projevu nemám pocit, že by chtěl primárně někoho provokovat nebo se s ním hádat o h0vně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 9:23 Předmět:
Dovolim si zde citovat můj první příspěvek, který skončil v koši:
sinclair napsal(a):
Pokud použije i ten jednodušší PWM regulátor, tak si to vezme z rozvodu jen tolik, kolik potřebuje na nabíjení - nic se nikde nebude měnit na teplo, nebo jen mizivá část.
danhard napsal(a):
Na to jsi šulíne přišel vlastní hlavou, že PWM regulátor není při nabíjení baterky ztrátový ? A co tam omezuje proud ?
To, co to dělá s malou ztrátou je step down měnič Rolling Eyes
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út červen 19 2018, 9:33 Předmět:
Takže EKKAR si klidně mezi 24V baterku solárního rozvodu a 12V baterku v autě dá nějaký PWM regulátor (čili spínač, řízený střídou), nejspíš s nějakým "nezničitelným" KD503 podle rady mistra sinclaira a ony si to baterky mezi sebou nějak zintegrují
Jak moc to bude vadit elektronice v autu, když se tam objeví 24V pulzy ?
Jak na to zareaguje kouzelný transil, který do 15V nereaguje a při 16V se prorazí ?
Ta simulace ukazuje, jak to ta baterka integruje. Integrál je součet, takže v jedné baterce se s časem sčítá náboj, který ji opouští, ve druhé sčítá ten, co jí nabíjí.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.