Zaslal: st květen 16 2018, 19:22 Předmět: Poraďte s konstrukcí
Ahoj, potřeboval bych pomocí myši ovládat krokový motor. Krokový motor by měl přesně vymezenou délku dráhy a pokud by byla myš na obrazovce uprostřed motor by byl uprostřed své dráhy. Pokud by se kurzorem pohybovalo vlevo nebo vpravo, tak by motor podle toho jezdil vlevo nebo vpravo. Nějaké nápady? Předem děkuji.
Asi jsem to napsal špatně, já potřebuji aby to reagovalo na pozici myšky která je v PC. Čili asi by běžel na pozadí nějaký prográmek který by posílal třeba na USB port nějaké informace o pozici myšky, klidně i do toho Arduina pokud by to šlo a Arduino by pak ovládalo ten motorek.
No, hochu, neni to uplne trivialni. Srandou je udelat aplikaci, ktera bude po seriove lince posilat X-ovou souradnici mysi. Ale tim ta sranda konci. Budes muset mit nejaky synchronizacni spinac, protoze krokovy motor sam o sobe nevi, kde je. Takze na PC kliknes na tlacitko, mys se nastavi dejme tomu doprostred obrazovky a motor najede dejme tomu az delova na koncak a pak odjede potrebny pocet otacek na stred. To by jeste nebyl tak velky problem. Ale budes muset nejak hlidat stav, kdy motorku posles prikaz na nejaky pocet kroku a nez tam dojede, tak pohnes mysi na druhou stranu.
No, hochu, neni to uplne trivialni. Srandou je udelat aplikaci, ktera bude po seriove lince posilat X-ovou souradnici mysi. Ale tim ta sranda konci. Budes muset mit nejaky synchronizacni spinac, protoze krokovy motor sam o sobe nevi, kde je. Takze na PC kliknes na tlacitko, mys se nastavi dejme tomu doprostred obrazovky a motor najede dejme tomu az delova na koncak a pak odjede potrebny pocet otacek na stred. To by jeste nebyl tak velky problem. Ale budes muset nejak hlidat stav, kdy motorku posles prikaz na nejaky pocet kroku a nez tam dojede, tak pohnes mysi na druhou stranu.
Petr
Já bych potřeboval, aby to chodilo tak rychle, jak rychle budu pohybovat myškou. Samozřejmě se bavíme o normální rychlosti pohybu, ne o extrému. Kdysi byla taková miniaplikace na plochu, kde byly zobrazeny oči které sledovaly tu myšku a stále se na ni dívaly.
Asi jsem to napsal špatně, já potřebuji aby to reagovalo na pozici myšky která je v PC. Čili asi by běžel na pozadí nějaký prográmek který by posílal třeba na USB port nějaké informace o pozici myšky, klidně i do toho Arduina pokud by to šlo a Arduino by pak ovládalo ten motorek.
Presne na to je ten program Processing. Bude posielať pozíciu myšky na seriový port a Arduino tú polohu nastaví na krokovom motorčeku. Celé je to asi na desať riadkov kódu dokopy jak v Processingu, tak v Arduine. Myslím, že už nič jednoduchšie neexistuje.
a čo tak použiť spôsob ovládania štandardom DMX (napr.LEDCO) a otočnej hlavy (efektu)
Nějaké bližší info? Link?
O DMX-och akurát viem,že sú...
,ale napadlo mi to,lebo kamarát DJ si kúpil dve efektové otočné hlavy a pri teste s programom LEDCO sa to otáčalo a nakláňalo aj podľa polohy kurzoru myši na skle...
Takže len hľadať !
No, nevim. Arduino nic nenastavi. Jo, kdyby byla rec o servu, tak to jo, to ma v sobe zpetnou vazbu. Tady musi Ard. vypocitat smer a pocet kroku. A musi vedet, kolik kroku uz udelalo a v pripade dalsiho pohybu mysi s tim pocitat.
Jinymi slovym: Ard. musi podle provedenych kroku vedet, kde motorek je. A podle aktualni polohy a pozadovane polohy vypocitat smer a vzdalenost.
To je neco do skoly nebo do praxe?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt květen 17 2018, 7:06 Předmět:
a) Snímání pohybu myši lze udělat v jakémkoliv programovém prostředí, např. i v Basicu.
b) Ovládání krokového motorku lze vyřešit na základě znalosti toho, čím se má ten motorek ovládat. Jestli má motorek u sebe už chytrou destičku, kam stačí posílat na jeden vstup impuls doprava a na druhý vstup impuls doleva, tak to jde např. po sériovém portu.
c) "Krokový motor by měl přesně vymezenou délku dráhy a pokud by byla myš na obrazovce uprostřed motor by byl uprostřed své dráhy." Tak toto je jen obecná definice. Co to je přesně vymezená dráha??? Při funkčnosti obou zařízení v programu musíš motorek nějak kalibrovat na střed, tzn. že musíš ten motorek dostat na max. místo vlevo a např. levým tlačítkem myši potvrdit levý konec, potom dostat ten motorek na max. místo vpravo a např. pravým tlačítkem potvrdit pravý konec. Potom vypnout kalibraci, program spočítá střed pro pohyb motorku na obrazovce a umístí kurzor myši do středu nějakého obrazce na obrazovce. Potom si s myší můžeš už jen hrát.
Ale bez toho, abys neměl krokový motorek už připravený s destičkou nebo jinak a jeho výstup, tak to asi nemá smysl. To totiž je potom jako cucat z prstu naši politiku na příští rok.
Jak píšu, lze to udělat i v Basicu, ale i v čemkoliv. Nevím jaké máš znalosti v programování a jaké programové prostředí tam máš. To je jen výsledek tvého dotazu bez základních informací k výsledku. Lze to samozřejmě použít na obrazové body podle grafického rozlišení nebo na jednotlivé znaky v znakovém režimu obrazovky, tzn. i v DOSu.
No, nevim. Arduino nic nenastavi. Jo, kdyby byla rec o servu, tak to jo, to ma v sobe zpetnou vazbu. Tady musi Ard. vypocitat smer a pocet kroku. A musi vedet, kolik kroku uz udelalo a v pripade dalsiho pohybu mysi s tim pocitat.
Jinymi slovym: Ard. musi podle provedenych kroku vedet, kde motorek je. A podle aktualni polohy a pozadovane polohy vypocitat smer a vzdalenost.
To je neco do skoly nebo do praxe?
PF
Je to do praxe, stavím aktivní držák pro Super Ultra-wide screen 32:9.
a) Snímání pohybu myši lze udělat v jakémkoliv programovém prostředí, např. i v Basicu.
b) Ovládání krokového motorku lze vyřešit na základě znalosti toho, čím se má ten motorek ovládat. Jestli má motorek u sebe už chytrou destičku, kam stačí posílat na jeden vstup impuls doprava a na druhý vstup impuls doleva, tak to jde např. po sériovém portu.
c) "Krokový motor by měl přesně vymezenou délku dráhy a pokud by byla myš na obrazovce uprostřed motor by byl uprostřed své dráhy." Tak toto je jen obecná definice. Co to je přesně vymezená dráha??? Při funkčnosti obou zařízení v programu musíš motorek nějak kalibrovat na střed, tzn. že musíš ten motorek dostat na max. místo vlevo a např. levým tlačítkem myši potvrdit levý konec, potom dostat ten motorek na max. místo vpravo a např. pravým tlačítkem potvrdit pravý konec. Potom vypnout kalibraci, program spočítá střed pro pohyb motorku na obrazovce a umístí kurzor myši do středu nějakého obrazce na obrazovce. Potom si s myší můžeš už jen hrát.
Ale bez toho, abys neměl krokový motorek už připravený s destičkou nebo jinak a jeho výstup, tak to asi nemá smysl. To totiž je potom jako cucat z prstu naši politiku na příští rok.
Jak píšu, lze to udělat i v Basicu, ale i v čemkoliv. Nevím jaké máš znalosti v programování a jaké programové prostředí tam máš. To je jen výsledek tvého dotazu bez základních informací k výsledku. Lze to samozřejmě použít na obrazové body podle grafického rozlišení nebo na jednotlivé znaky v znakovém režimu obrazovky, tzn. i v DOSu.
Pojede to ve Windows 10 64bit, co se týče programování, nějaké zkušenosti s aktivním programováním za 28 let taky nějaké mám. Problém ale mám, je to absence serial portu v PC, ten fakt nemám Ale jestli se nepletu, možná by šel koupit nějaký přímo do slotu. Motor žádný nemám, nevím co by přesně měl všechno umět. Možná bude fakt lepší nějaký servomotor ovládaný přes Arduino než ten krokový motor, nevím. Arduino tady mám a ovládá mi modelářské servo - funguje to celkem dobře. Ale servomotor který bude aktivně hýbat s TV která váží cca 15Kg a přitom nesmí být slyšet bude taky sranda najít.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: čt květen 17 2018, 13:06 Předmět:
Prevodnik do usb portu, vytvori ti virtualny com port v PC. Napr prevodnik rl232 od ftdi. Alebo jeho cinska kopia ta sice nieje spolhliva ale na skusku za 1.5 cely modul staci.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.