Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 02 2018, 22:29 Předmět:
V nezajetých brzdách problém nevidím. Na škodovkách když jsem vyměnil destičky jsem to ani nepoznal, v novějších autech s ABS je to jedno. Jestli musíš šlápnout na pedál o pár Newtonů víc si ani neuvědomíš. Na svým současným autě jsem ještě destičky neměnil. Ale určitě bych to taky nepoznal. (Nevím proč, ale kdysi se mi často ve spánku zdávalo, že jedu /nejčastěji couvám/ s autem nebo VZV které nebrzdí, resp. velmi špatně brzdí. Šlapu ze všech sil a furt to trošku jede, z kopečka... Už se mi to nezdává, nějak to přešlo.)
Zaky> Jistěže před prodejnou to fungovat bude. To už spíše od někoho, kdo s tím jezdí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 03 2018, 5:58 Předmět:
ABS Drobeček sice má, ale taky má tzv. "asistenta nouzovýho brzdění" = čidlo tlaku snímající strmost nárůstu tlaku nohy na pedál plus v ŘJ airbagů jsou čidla podélnýho a příčnýho zrychlení. A když dupneš na brzdu dostatečně rychle, ze snímače natočení volantu a z čidel na kolech jednotka ABS zjistí rovnoměrně rozloženou adhezi pod všema kolama = rozdíly v otáčkách kol minimální, napere pumpa do brzd tlak hlava nehlava bez pulzování. Funguje to jen s kolama rovně a na povrchu, kde mají všecky kola srovnatelnej grip - a pod podmínkou, že na pedál brzdy dupneš dostatečně rychle = v panickým brzdění, jinak funguje klasický "kopací" ABS. Prostě už je to o generaci pokročilejší systém, kterej "ví", že na suchým nebo obecně dostatečně drsným povrchu má zablokovaný kolo lepší brzdnej účinek, než kolo s pulzujícím tlakem v brzdě - a v případě panickýho brzdění ti dovoluje zablokovat kola ve snaze zastavit na co nejkratší dráze. Ale stačí mít kola jen maličko v rejdu nebo mít na začátku brzdnýho manévru jedno kolo na míň "chytlavým" povrchu (stačí prach na krajnici) a brzdí to "jako normální ABS". V tomhle případě (sucho, čistá asfaltka, pedál na lopatkách, kola bez rejdu) to prostě dovolilo ty kola zablokovat a zastavit dřív, než kdyby tlak pulzoval - a brzdná dráha byla o přibližně čtvrtinu delší. Už jsem to zažil i jindy, stačí v takovým momentě pootočit volantem jako že se chceš překážce vyhnout a ABS okamžitě začne pulzovat, aby dovolilo protáčení řídících kol ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1511 Bydliště: J H
Zaslal: čt květen 03 2018, 8:21 Předmět:
citace:
....Hydraulickým brzdám odzvonilo. Elektrická auta už je nebudou využívat, ale spolehnou se na technologii, která se dnes používá u Formule 1 – elektrické brzdy....
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 03 2018, 8:38 Předmět:
No co, do povinné výbavy vozidla přibude kotva s lanem, kterou vyhodíš z okna v případě potřeby _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
S hydraulikou nemám zatím zkušenost. Tuším, že to bude jiná liga a trošku mě lákáte to vyzkoušet. Ale teď už nejezdím tolik co dřív..
Rozhodne vyzkouset, sice se s tin da kolo lehce zablokovat, ale taky jdou vyrazne lip davkovat nez treba spalky. Navic se da v poho dojet i s lehkou osmou, se spalkama dost blbe. Takze za me neni o cem
...sice se s tin da kolo lehce zablokovat, ale taky jdou vyrazne lip davkovat nez treba spalky...
A prave hlavne z tohoto dovodu nie je na bicykli nic lepsie, vzhladom k jeho rozmerom a tazisku, nez mat vpredu dobre nastavenu mechanicku brzdu, ci uz diskovu, alebo V-ckovu, nedovolujucu koleso zablokovat - v pripade krizovej situacie je uplne jedno, ci sa jedna o zaciatocnika alebo profika, na davkovanie brzdnej sily nie je cas a reakcia je automaticka, a nasledok tiez
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 03 2018, 13:59 Předmět:
Burnsi, ty jseš zas chytrej jak ruský lampový rádio na kličku, co? Je vidět, žes na kole nebo na motorce nikdy moc nejezdil, leda tak na dětským furtošlapu s postranníma kolečkama - ale na "dospělý" a opravdu někam do terénu ses asi nikdy neodvažoval, protože jinak bys věděl, že kdo se to na opravdovým bajku naučí, ten dávkuje brzdnou sílu úplně automaticky i v momentě nouze a v panice - prostě pud sebezáchovy navyklýmu bajkerovi nedovolí zmáčknout brzdu tolik, aby přeletěl přes řidítka - pokud to není menší riziko, než narazit do překážky nebo někam sletět ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8980 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt květen 03 2018, 14:01 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
A prave hlavne z tohoto dovodu nie je na bicykli nic lepsie, vzhladom k jeho rozmerom a tazisku, nez mat vpredu dobre nastavenu mechanicku brzdu, ci uz diskovu, alebo V-ckovu, nedovolujucu koleso zablokovat - v pripade krizovej situacie je uplne jedno, ci sa jedna o zaciatocnika alebo profika, na davkovanie brzdnej sily nie je cas a reakcia je automaticka, a nasledok tiez
Tak s tímhle názorem jdi třeba na bikeforum, tam tě roztrhají na cucky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.