Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st květen 02 2018, 16:36 Předmět:
Duralový ráfky Remerx se dělaly kousek odsud, ve Slavičíně. Ale nevím, jestli to tam ještě je. Pracovalo tam mraky lidí a firma s tím byla ve světě velice úspěšná.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 02 2018, 17:30 Předmět:
p32 napsal(a):
Ještě se dělají koloběžky a teď už jsou elektrické. Na chodníku ujedeš všem babám v hjundajích.
vtipné ale nemístné...a co městský policajti, chytrej pane ? srazíš maminu s kočárem a jdeš bručet natvrdo. tak. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 02 2018, 18:30 Předmět:
Ono je to asi trošku jinak, přátelé, s těma ráfkama. Zlaté chromované nebo nerezové ráfky! Nic mi nikdy nebrzdilo lépe! Dneska někde vidět kolo s těma dobrýma ráfkama, koupím ho celé jen kvůli nim!
Ono to ale není tak jednoduché. Ty brzdové plochy musí být úplně hladké. Nějaké vroubkování, atd, to je všechno na nic. Ano, ty hladké plochy za mokra nebrzdí. Ale za sucha jsou bezkonkurenční.
Měl jsem favoritku, vzadu dural, vpředu nějaký chromovaný ráfek se širokýma brzdícíma plochama, samozřejmě zcela hladký, původem z nějakého polského kola. Jezdil jsem přímo za autama v tom vzduchovém polštáři, který se za nimi vytváří, bez problému až do 60km/h, někdy i více. 20 až 50 cm za autem, nikdy se nestalo, že bych to neubrzdil a vjel do něj. Zato cyklistů do mě najelo několik. Jeden se dokonce rozčiloval, že nemůžu tak prudce brzdit Přitom jsem stál na křižovatce kousek za autem.
Bohužel mi tu favoritku někdo ukrad. Tak už mám železný ráfek jen na horáku.
Dural se hodí dozadu. Když zaprší, jede se v kaluži, v blátě, mokré trávě, z prudkého kopce, tam je přední brzda někdy riziková, zadní tak nebrzdí, hned jde do smyku, ale pro nouzové brždění je dobrá. V předu je dural o ničem. Špalky mizí před očima, odírají dural, při nepřerušovaném brždění se piliny duralu dostávají pod špalky a brzdí se vlastně kovem o kov, když je mokro či dokonce sníh, trochu to brzdí, ale špalky po pár kopcích nejsou, nevydrží ani týden.
Přitom ty původní favoriťácké špalky byly věčné. Měnil jsem je opravdu jen párkrát. Ony nebrzdily ani tak oděrem jako spíše adhezí. Jenom nechápu, že se nepálily, dával jsem jim opravdu někdy zabrat. Když jsem jel za autem, vždycky lehounce lízaly ráfek, protože tam je potřeba rychle reagovat, není čas mačkat brzdu celý její zdvih.
A to víte, že pouze přední brzdou, pokud je dobrá, zastavíte dříve než s použitím obou brzd?
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 02 2018, 18:44 Předmět:
dobrá tedy ! nerezka obruč jakkoli osmička zůstane v depozitáři pro případ že se najde pilný dědek v penzi co má čas a umí to vycentrovat, plechové monterpáky k nazouvání pláště to je vercajk k vzteku, ohnul jsem v ruce jak pásek alobalu, dříve používal kovanou ocel původem z vejbavičky Jawa pionýra a to byla prácička jedna báseň, jo _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Naposledy upravil konosuke dne st květen 02 2018, 18:46, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 02 2018, 18:47 Předmět:
Tak to je stará bajkerská i motorkářská pravda, že předek má ubrzdit minimálně 80-90% celýho brzdnýho účinku, zadek je jen pro korekci ... Ale bacha, platí to jen na suchu za bezvadnejch adhezních podmínek, na mokru to je obráceně! A třeba se sajdou neboli se sajdkárem = přívěsným vozíkem, to je doslova vysoká škola jízdy a brzdění s motocyklem ... Kdo nezažil, nepochopí. Mám se sajdou najeto něco málo přes 5 tisíc km, pak mi ji doslova pod rukama rozflákal jeden nepozornej pražskej důchodce, kterej si myslel, že přednost zprava platí i tam, kde on má před sebou značku "Dej přednost v jízdě!" a vjel mi se svou stopětkou socka edišn do cesty...
PixelOrgy napsal(a):
Nebo si koupit za par stovek kotoucaky, klidne jen s bowdenem a brzdi to na suchu i mokru normalne, dokonce i z dlouhyho kopce
Tak to kecáš. Brzdění není jen o zastavení kol, to je taky o přenosu tý brzdný síly na terén a skutečný zpomalení vozidla - klidně můžeš mít kotoučáčky, ale když budeš mít zablokovaný kola, protože ti podjely na bahýnku, nabiješ si s nima držku hůř, než s klasickýma ráfkovýma brzdama, který na tom vlhku maličko proklouznou a budou brzdit míň, ale protože kola se nezastaví, bude to brzdění řiditelný a proto i bezpečný = nebude to tlama bác jak švic, jak širokej tak dlouhej ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
U těch Velamosek byly ráfky vroubkované, jestli si to dobře pamatuji (všechno skončilo ve výkupně). Možná proto špatně brzdily. Kolo Simson mělo ještě špalkovou brzdu, která působila shora na plášť, ale chybělo lanko, takže nefungovala. U Ukrajiny bylo totéž, ale kvůli sjeté gumě brzda moc nebrzdila. Původní brzdové špalky u Favoritu byly úplně ztvrdlé, takže byla nutná výměna. Brzdy "Favorit Special" jsou o něco lepší než ty klasické (dvě páky na společné ose). Pak byly ještě "Centric", ty se od "Special" liší čím? Pouze jiným, hranatějším vzhledem pák? Ovšem nejhorší jsou novodobé "souosé" brzdy. Na rozdíl od těch původních favoriťáckých jsou vyrobeny z plochých pásovin a při prudkém zabrzdění se celé zdeformovaly.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st květen 02 2018, 19:05 Předmět:
Tak především kotoučáky za pár stovek nebrzdí o nic líp než jakýkoli špalek na duralu. Navíc se tam hýbe jenom jedna čelist!
Samozřejmě brzdit přední se musí umět. Když si někdo zablokuje kolo, je to jen jeho boj a může se to stát s jakoukoli brzdou (která ovšem brzdí).
Ale abych jen nemachroval, taky jsem párkrát šel přes řídítka. Často je to ovšem lepší, než to do něčeho naprat.
A jednou, když mi prasklo lanko přední brzdy, já na to trošku pozapomněl a trochu na to šláp, srazil jsem paní na kole. Táhl jsem zadním kolem dlouhatánský smyk, ale všechno bylo marné. Ona si za to ale mohla sama, protože vjela na hlavní a vůbec se nerozhlédla. Kdybych měl přední brzdu, nestalo by se to.
Tak jsem ji narovnal řídítka a jeli jsme dál
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6612 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 02 2018, 19:13 Předmět:
Co se brzd na kole týče, tak vzhledem k mé zátěži na horáky, nebo alespoň treky, protože po asfaltu jedu nejradši co nejméně, tak dávám za pravdu názoru o kotoučovkách. To jsou první zcela bezproblémové brzdy, ale musí být hydraulické - olejové, ne s brzdovou kapalinou, ta se narozdíl od téměř věčného oleje musí měnit a je to zbytečně k vzteku. Mechanické se zase musí furt štelovat a brzdit s tím, že se ohýbá kotouč se mi jaksi příčí. A nesmí se zamastit destičky, to pak nepomůže nic, než výměna. Cantilevery na mém prvním horáku brzdily naprd, Včka na druhém horáku již celkem použitelně, ale žralo to špalky a kotoučovky Shimano XT na posledních dvou kolech brzdí prostě tak, jak si představuji, že to má brzdit. V souhře s dobrou odpruženou vidlicí to má i velkou vypovídací hodnotu podle propružení, při jakém brzdném účinku se dá očekávat výstup přes řídítka A ocelové ráfky nemá cenu řešit, nejdůležitějším parametrem kola je jeho hmotnost a s tím pro ocel prostě není místo. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8985 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st květen 02 2018, 19:51 Předmět:
O tom snad nemá cenu diskutovat, že nejlepší brzdy jsou kotoučový hydraulický (s olejem). Člověk se s nima musí naučit, já brzdím už jen ukazováčkem a kolo dokáží i tak zablokovat do smyku. Destičky používám organický polymerový, ne sintrovaný závodnický, ty mi nesedly.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6612 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 02 2018, 21:01 Předmět:
Jednoduše si zajdi do nějakého cykloobchodu, nechají tě se na kole krátce projet a uvidíš hned. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st květen 02 2018, 21:48 Předmět:
U každejch brzd je potřeba ujet v běžným provozu cca 100-200km, aby si třecí plochy "sedly" při běžným mírným provozním brždění. Já přede 2 lety dal na auto funglovky kotouče Brembo plus nový desky ATE z nečernivý keramiky (kvůli hlínám) a hned ze servisu jsem jel kámošovi do Svitav zaplatit za ty kotouče, protože desky jsem měl koupený/placený předem a kotouče byly "nad plán", měnil jsem je na doporučení mechoše, protože po demontáži jsme zjistili docela velký opotřebení původních kotoučů - a kámoš pracující u distributora ND ve Svitavách mi je poslal doslova na sekeru. Do těch Svitav to mám cca 25km a tam jsem dojel v pohodičce. Občasný přibrždění před křižovatkou dobrý, zastavení na místě z pomalý jízdy taky. Zaplatil jsem za kotouče, chvíli pokecal a vyrazil domů. A v cca půlce cesty mi vjela přímo před auto v cca 80km/h mojí rychlosti naprosto bez rozhlídnutí z vedlejší silnice baba v ochcáfce. Klika jak z prdele - bylo sucho a cca 25°C nad nulou - a za mnou půl kiláku nikdo... Hamstnul jsem na brzdy co to šlo s vědomím "kurwa ty brzdy eště nejsou zajetý!!!" a zastavil jsem se ani ne půl metru od jejích dveří ... za Drobečkem zůstaly na silnici černý čáry jak za boeingem na runwayi ... Naštěstí to ty funglový brzdy ve spojení s gumama Vredestein SporTrac 5 195/55 R15 H86 zvládly ... nevyjít to, byly obě auta na hadry, my lidi v nich asi taky, teda já bych na tom byl asi trošku líp, před sebou jsem měl komplet čenich Drobka = celou přední deformační zónu, zatímco ta baba by to schytala od rozjetý bezmála půldruhý tuny Drobka čistě na boční "komoru" přímo přes LP dveře a sloupky A a B ... Za její kejhák bych v ten moment nedal ani zlámanou grešli... Fuj, mráz mi běhá po hřbetě ještě teď když si na to vzpomenu ... Sorry za OT. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.