Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út květen 01 2018, 17:09 Předmět: pro cyklisty a příznivce ekologického cestování
poněvač jsem měl kolizní kurz přední kolo je zborceno na výměnu (oprava možná ale nerentovná říkal mistr kolař) no jo ale origoš ND z oceli nerezky se již dlouho nevyrábí ! bylo tam dáno z fabriky Italy Beretta 622x22 (ta firma je zbrojovka tuším) a už enem hliník - pro zajímavost u nás cca 480 Kč kdežto v Polsku takových 45 zlotůvek tož nevím či je to chyba na kráse (ten hliník) nebo není _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 01 2018, 17:19 Předmět:
Hnilík to není tutově - na tom bys neujel ani pár metrů a zbortil by se tvou váhou jak šlupka z buřta. Bude to nejspíš nějaká "pododrůda" tzv. "leteckýho duralu", což jsou slitiny označovaný mezinárodně jako R-7005 a podobně. Složení je kolem 90 a víc % hnilíku, zbytek je v různejch poměrech měď, hořčík, občas ždibec manganu a podobnejch legur. Výsledkem je slitina stejně těžká jako hnilík, ale řádově pevnější a tvrdší = tudíž i únosnější. V případě ráfků je to při srovnání s těma nerezovýma - váhově polovina, nosnost srovnatelná. Pevnost při nějakým nárazu je bohužel jen asi poloviční - ale jeho cena by měla bejt taky zhruba poloviční proti nerezu.
Lepší než "hnilíkový" = duralový ráfky jsou dneska ale už jenom z titanu nebo z karbonu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út květen 01 2018, 17:34, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út květen 01 2018, 17:30 Předmět:
"Hliníkových" ráfků se vůbec neboj, downhillový kola je mají taky a vydrží to. I když tam nebudou za 480,- Spíš bych se bál ojebaných z polska, jakýchkoliv.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6607 Bydliště: Praha
Zaslal: út květen 01 2018, 20:01 Předmět:
Asi tak, na duralových ráfkách jezdím nějakých 25 let a zatím jsem akorát přiohnul jeden z nich, ten nejstarší a nejlevnější (blbý profil, nic moc materiál) při nějakém tom držkopádu. Neprošlo mi tenkrát přiosmičkované přední kolo ani vidlicí. Protože jsem na tom prostě potřeboval dojet, tak jsem kolo sešlapal do jakž takž tvaru položením na obrubník a poskakováním po ráfku. Pak už jsem s rozpojenou přední brzdou dojel. A protože jsem byl tou dobou chudý středoškolák, doma jsem kolo obrubníkovou metodou dorovnal lépe, docentroval a ještě moc let na něm jezdil, dokud nedošlo k nahražení celých kol na kole, co jsem si postavil z různých zbytků na chatu z důvodu získání lepších nábojů. Takže jdi směle do duralu, váhový rozdíl je podstatný. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7825 Bydliště: Brno
Zaslal: út květen 01 2018, 20:18 Předmět:
Jestli je rec o takovych tech ocelovych rafcich, ktere byly na kolech znacky Eska, Premier, ruznych Velamos apod., tak ty sice hodne vydrzely, ale brzdove spalky na ne vubec nefungovaly, brzdy jsou u techto kol dost tragicke. Dnesni duralove rafky jsou ruznych kvalit- kup si (pokud ti to konstrukce vidlice a ramu umozni) tzv. “veckove“ rafky, jsou pevnejsi jak klasicke. Ja mam na kole vecka znacky Remerx, ac kolo moc nesetrim, tak zatim bez problemu. Jen je dobre si obcas pretahnout vyplet. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Jo, to je pravda. Ocelové ráfky (a vlastně celá Velamoska) vydržely i jízdu po poli, dvou lidí a různé koniny. Nic se nikdy nepolámalo ani neupadlo. Oproti nim jsou duralové ráfky na Favoritu nic moc, ale zase dobře fungují brzdy (s novými špalky samozřejmě, ty staré byly už ztvrdlé). Nová kola (tedy ne ta za dva tisíce odněkud z Baumaxu nebo podobné prodejny) jsou někde jinde...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st květen 02 2018, 11:47 Předmět:
Celá Velamoska ani náhodou, rozlámal jsem dva rámy. A ocelový ráfky měly osmicu taky mockrát. O ým systému klínků ani nemluvím. Za první republiky měly kola čtyřhrany, za rudých sviní, nejspíš nějaký vemeno napadlo použít klínky. Já klínky zničil vždycky během jedinýho závodu za jeden den. O kolech té doby fakt nic pozitivního říct nemůžu.
Zajímavé. Klínky jsem nemusel měnit nikdy. Když byl některý volný, tak jsem ho co by děcko zaklepl "na prase" kladívkem, zatáhl matku a držel na pořád. Torpédo brzdy taky nikdy neselhaly. Teď mám Favorita, z nějž mám trochu rozpačitý dojem. Ale jako děcko jsem měl 2 ks Lady 26, Ukrajinu, nějaké kolo Simson a ty vydržely všecko moje řádění.
Založen: Dec 02, 2007 Příspěvky: 1344 Bydliště: 742 58
Zaslal: st květen 02 2018, 13:48 Předmět:
Klínky na favoritce se rychle vymačkaly ,bylo to vyrobeno z bláta.Věnečky ve středovém uložení taky nic moc kvalita.Pak se objevil zapouzdřený střed,ale nejlepší systém je stejně hollowtech ll.Na standartní kvalitě deore najeto 5tis a bez vůle.A to dostal zabrat
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 5999 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: st květen 02 2018, 14:09 Předmět:
Současná kapitalistická kvalita taky nemusí být nic moc. Soused má kolo za 20 tisíc a po pár jízdách upadly pedály. Prodejce ani nechtěl vadu uznat, údajně byla způsobená "nepřiměřeným užíváním."
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st květen 02 2018, 14:26 Předmět:
Shimano XT Hollowtech II střed jsem měnil po 6000 km, protože jedno ložisko bylo zadřený, ale voda a bláto udělá svoje. Jinak beru celou řadu XT jako takovej standard, nic nižšího bych si na kolo nedal. Ale zase XTR je už zbytečný a výdrž je spíš nižší kvůli váze.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7825 Bydliště: Brno
Zaslal: st květen 02 2018, 14:34 Předmět:
Můj taťka měl staré černé kolo, bez nějakého nápisu nebo znaku.
Ale perfektně se na něm jezdilo, ač mělo jen jeden převod.
Člověk párkrát šlápnul a jel jak dlouho...
Vůbec jsem netušil, co to je zač.
Pak jsem mu ho jednou opravoval, nestačil jsem zírat- ve všech středech normální pouzdřená ložiska, navíc SKF
A na šlapátkovém středu bylo vyraženo Univerzal.
Takže nejspíš poláci, ale z doby někdy po válce. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nějaké takové jsem vždycky chtěl, ale v žádném kontyši nebylo. A taky Favorita. Toho mi nakonec věnoval soused za pivo. Měl akorát prasklou hlavu u jedné kliky a samozřejmě opotřebené pláště, špalky, atd... Je to už nějaká ta lepší verze s dvojtácem a pětikolečkem, kovanými patkami a docela lehoučkým rámem, rychloupínáky... Kliky jsem sehnal za pár korun na Aukru, pláště taky nebyly drahé, ale byla s ním docela drbačka. Nyní vypadá pěkně, z místa A do místa B dojede, nicméně na novějším kole je jízda přeci jen pohodlnější. Z Favorita mě vždycky tlačí pr...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st květen 02 2018, 16:27 Předmět:
děkuji fšem
v noci jsem přemejšlel a dospěl k závěru: v této zku-rvené době je nejlepší nemít vůbec ale to doopravdy vůbec nic, asi jak vojín Švejk u prohlídky na policejní stanici v Putimi, pak Vás nic nepřekvapí a jste přiměřeně šťasten, jde to ! Už jsem se zbavil TV, auto nemám, pračka je nepotřebný (a nevyužitý) šmejd, PC se seká a mobil mě sere. Měl jsem aspoň kolo po otci do práce a na nákupy, srazila mě baba v hyundaju a odtud pramení moje skepse a nenávist ke všemu hmotnému.
PS. nový ráfek je dural, 550 Kč tuž montuju a proklínám osud. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.