Tak nevím, do který sekce to vlastně patří, jestli sem, nebo silnoproudu, nebo nabíječek...
Chlap po mě chce při elektroinstalaci novostavby vyřešit nabíjecí zásuvku na auťák ve svý garáži. Koukám na web a je v tom neskutečnej bordel, pomalonabíjení, rychlonabíjení a každej výrobce auta jinej konektor. A já si najivně myslel, že ty přípojky pro veřejný nabíjení jsou všechny stejný. To by bylo docela zajímavý, kdyby každý auto mělo jinou ďouru pro benzín a jinou ďouru pro plyn. Tyhle zásuvky dělá třeba Scame ale to je tak vše, co jsem zjistil. Problém je, že auto si chce koupit až někdy za 5 let a tak nevím, co mu tam dát. Asi mu tam přivedu jen na konci holej kabel 5 x 4mm2, víc mu domovní jistič stejně nepustí a ať si tam pak namontuje co bude mít.
Nebo o tom někdo víte něco bližšího?
Díky _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17821 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 02 2018, 15:55 Předmět:
Na ní jsem právě koukal a moudrej z toho moc nejsem. Navíc mě připadá, že se tam mluví spíš o straně auťáků, než zdi ze který šťáva poleze. Ale v překladu jsem se mohl splýst... _________________ Jirka
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6610 Bydliště: Praha
Zaslal: pá únor 02 2018, 16:12 Předmět:
Když si někde ve světe půjčíš loď a přijedeš pak někam do maríny, tak začneš prohrabávat všechny ty redukce v příslušenství, abys pak stejně zjistil, že do té zásuvky, co mají v maríně, žádná nepasuje, tak to všechno pobereš a jdeš na recepci zkoumat, jestli mají k půjčení nějakou redukci, do které by pasovala nějaká tvoje redukce a s trochou štěstí se úspěch dostaví. Takže za mě taky realizovat rezervní přívod a v budoucnu děj se vůle boží
Založen: Aug 25, 2012 Příspěvky: 206 Bydliště: Brno a okoli
Zaslal: pá únor 02 2018, 23:17 Předmět:
Vsechny seriove vyrabeny auta maji svoji vlasni "nabijecku" co ma na jedny strane klasickou 16A zastrcku a na druhy strane specialni konektor do auta. Je to na pomale nabijeni cca 8h a max proud 10-12A. Pak byva v aute jeste 3f kabel ale ten neni urceny k domacimu nabijeni ale do nabijecich stanic.
Takze ja si udelal klasickou 16A zasuvku plus pro jistotu 3f 16A pro pripadny specialni nabijeci box.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17821 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá únor 02 2018, 23:41 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
v podstate normovany konektory jsou 4:
A ptám se už podruhý, mluvíme o rychlonabíjecích zásuvkách na autě a nebo v garáži na zdi?
To pomaloběžný je jasný, klasika 230V/16A.
Díky _________________ Jirka
Bude to mít také připraveno dle nových podmínek CEZ Distribuce?
(Jak jsi v jiném vlákně upozorňoval na samostatné měření pro tepelná čerpadla a elektromobilitu - Viz nové připojovací podmínky CEZ od 1.2.2018, kapitola 14.1).
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17821 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so únor 03 2018, 17:10 Předmět:
Pro podnikatele samostatný měření pro TČ není nic novýho, už to chtěj asi 2 roky.
A s tím nabíjením doma. Obávám se, že tak jak je spotřební daň na naftu a benzín, tak až bude těch elektropekáčů víc a na spotřebce z benálu a nafty vyberou míň, tak určitě na to nabíjení vygenerujou nějakou fintu jak z elektriky pro auta spotřební daň z lidí vydolovat. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31937 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 03 2018, 19:27 Předmět:
No a na to už si právě proto TEĎ připravujou ty oddělený měření pro nabíjení. Až to za pár roků načálstvo převede do vyšší daňový kategorie, oni s tím nebudou mít žádnou dodatečnou práci - nebude se nic muset znova přepojovat nebo dokonce přesekávat a přebudovávat a osazovat dalším elměrem - protože všecko už bude 10 let zpátky nařízený dělat. Jenom přepnou v počítačích na ty konkrétní elměry jinou daňovou sazbu a vykydáno - ovčanům se ovšem zdůrazní, jaký děsný náklady s tím jsou spojený (přitom zvýšený náklady na oddělenou přípojku nese vždycky její budovatel = majitel objektu a tím taky uživatel,, rozhodně ne distributor elektriky, kterej ji celou, hotovou a ZREVIDOVANOU PŘEVEZME DO SPRÁVY = vy jako uživatelé mu ještě platíte za to, že on vybírá prachy za přípojku váma zaplacenou, protože stejnej stav platí už teď ...), takže se kromě vyššího zdanění zfleku zdraží taky veškerá základní silová elektrika o X% ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
U nás v práci to asi před 14 dny instalovali. Jedná se o nástěnou krabici s nabíjecím výkonem 22kW. Přívod 5x6mm2. Jisič v rozvaděči 40A céčko, pak ještě dva 32A v podružném rozvaděči - stanice sou v podstatě dvě - master a slave. Jo a samozřejmě přílušně dimenzovaný chránič. Typ si už nepamatuju. Můžu se kouknout.
Namátkou co jsem to hledal na netu - tak téměř všude jsem se tyto informace dozvěděl. Nic víc nepožadovala ani firma která je přijela připojit - jen rukou namalovaný výkres v jaké výšce má být vývod s rezervou 1m. Elektrikáři to asi dva dny tahali. Pánové pak z firmy přijeli - vyvrtali 4 dirky, nastrkali čtyři hmoždinky, přišroubovali, zapojili kabel do svorkovnice a 100 000 Kč v kapse.
Jinak i takto výkonná stanice NENÍ rychlonabíjecí - sou to řádově hodiny, podle kapacity baterky i celou noc. Je to v podstatě jen terminál, kde je relátko, nějakej integráč a displej, který ukazuje komunikaci s elektromobilem a stav nabití!
O rychlo nabíjení se dá mluvit v momentě kdy je ze stanice do vozidla přenášen prod stejnosměrný. Pokud se má nabít baterie s napětím cca 300V a kapacitou 100kWh snadno si spočtete proud, výkonnost nabíječky a představíte si potřebný HW....
Jinak souhlasím s EKKARem v tom, jak se to bude vyvíjet.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.