Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15519 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá leden 12 2018, 20:14 Předmět:
V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
Prostě je možné, že je to budík z nějakého pomocného kontrolního zařízení, co se připojovalo k Delfínu či Migu 17-19. U Albatrosu ani MIGu 21F a novějších nic takového starého nebylo. V kabině nakonec nikoho nějaký průtok něčeho nezajímá, má tam jen kontrolky stavu a tlaku něčeho a tyto blbosti bývají stejně na boku jako podružné, protože je kontroluje technik před startem a pilot má na starosti důležitější věci, proto je má přímo na předním panelu.
Založen: Sep 28, 2008 Příspěvky: 445 Bydliště: kraj olomoucký
Zaslal: pá leden 12 2018, 22:02 Předmět:
toto mi odpověděl kamarád ,co létal
Je to samozřejmě průtokoměr, ten vysílač průtoku je z Mesitu, ale kde to bylo instalováno, to bych musel pracně zjišťovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 12 2018, 22:30 Předmět:
p32 napsal(a):
V letadle se zbytečnosti jako budíky, na které vlastně nikdo nekouká, tak prostě nedávají. A už vůbec ne někam mimo kabinu. Při kontrole čehokoliv si připojují své budíky servisáci, podle toho, co dělají. A v "technických místnostech" letadla se už vůbec nestrkají.
...
Kecáš - a dobře to víš. Minimálně v čenichu aeráckejch tryskáčů jsou kontrolní budíky na palubní elektrickou instalaci NAPEVNO právě proto, aby technik mohl jen otevřením krytu a zmáčknutím kontrolního tlačítka bez jakýhokoliv dalšího vybavení zkonstrolovat stav palubní baterky hned i mezi startama - ANIŽ BY K ÉRU COKOLIV DALŠÍHO PŘIPOJOVAL. Tenhle průtokáč může bejt něco podobnýho. A ani s těma budíkama, který jsou jako důležitý vždycky na palubní desce nemáš pravdu - takovej P-38 Lightning (sorry za překlep - znalí pochopí, blbci se ptají) měl například motorový přístroje umístěný sice tak, aby na ně pilot viděl - akorát ne na palubní desku, ale na vnitřním boku motorovejch gondol - dva metry do strany od pilota ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne so leden 13 2018, 0:27, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15519 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá leden 12 2018, 23:31 Předmět:
Co to je za moderní letadýlko, ten P-39 Lighning? Nebo sem pleteš nějaké vykopávky záměrně? No a aby bylo jasno, elektrickými budíky fakt žádný petrolej či hydraulika neprolézá. Asi sis spletl to, o čem je řeč. Mimochodem, jako motorář, sedačkář a zbraňový technik na MIG 21F a L39 jsem nic takového neviděl. Je možné, že na starších typech to bylo možné, ale o tom nic nevím.
Původně jsem si stejně myslel, že někdo dává hádanku, ke které ví odpověď, ale teď to vypadá, že každý dává odpovědi na to, co se nikdo neptal.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5020 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 12 2018, 23:44 Předmět:
No vida, jak se rozproudil hovor. A přitom taková blbost,co?
Ještě doplním, že ta červená nastavovací ručička je svázaná s kontaktem, který má vzadu vývody. Když měřená veličina(černá ručka měřáku) dostoupí na přednastavený údaj , sepne spínač.
Odpověď k hádance neznám. Jen jsem chtěl zjistit, jestli nevyhodím něco, co může mít nějakou nenulovou cenu.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so leden 13 2018, 0:11 Předmět:
kaja4 napsal(a):
toto mi odpověděl kamarád ,co létal
Je to samozřejmě průtokoměr, ten vysílač průtoku je z Mesitu, ale kde to bylo instalováno, to bych musel pracně zjišťovat
Meleš naprostý nesmysly. Je to přímo průtokoměr, viz fotka zadku, kapalinový přívody, žádnej vysílač. Elektrický průtokoměry měly vysílač v podobě vrtulky v potrubí co přes pididynamo generovaly napětí a přijímač byl elektrickej měřák v kabině.
A co by dělal znak Mikrotechny na Mesiťáckým přístroji mi zajisté dokážeš zodpovědět. Koukni se na můj včerejší odkaz, tam ten znak Mikrotechny je, jen je tvarově trošku pozměněnej. A že Mikrotechna vyrábí a vyráběla letecký přístroje, to se zpochybnit jaksi moc nedá. _________________ Jirka
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: so leden 13 2018, 15:25 Předmět:
Konkrétně v "zavazadláku" MiG 21MF žádný budíky nebyly... Jediná krytka na něm, co se otvírala a zavírala, byla na manipulaci s inerčním spínačem SRZO2 . _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.