Našel jsem ve šmelci nějaký průtokoměr do 200l/hod.
Nevíte v čem to bývalo zabudované?
Datum výroby je 1980. Průměr ciferníku je asi 7cm a je to kovové a těžké.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt leden 11 2018, 23:21 Předmět:
Ten znak výrobce na třetí fotce jsem už na něčem viděl. Asi nějaká letecká výroba. Mesit a Adast, co dělali palubní měřáky ani LO Malešice to ale nejsou. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 11 2018, 23:47 Předmět:
Jo, má to design leteckejch přístrojů. Zkusil bych vystříhnout to logo z pravýho dolního rohu třetí fotky a vyhledat pomocí Ujce Ghůůůůghla. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6022 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: pá leden 12 2018, 8:46 Předmět:
Nemusí to být z nějakého speciálního zařízení, průtok do 200l/hod není zvlášť vysoký. Například místní vodárna žene na vodojemy až 25l/s, tedy 90000l/hod.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá leden 12 2018, 12:45 Předmět:
Vedle jak ta jedle! Kámoš, co dělal celej život leteckýho mechanika potvrdil, že to je kerosinovej průtokáč z Delfína L29. Novější mašiny L410, L39 a vejš maj elektrickej.
Když to použiješ na jiný médium, tak to bude ukazovat nesmysly a dost brzo odejde, třeba vodou zarezne a nebo benzín ho rozežere. _________________ Jirka
vypadá to jak letecký přístroj (až na bílý ciferník), o letadla se zajímám, ale nikdy sem tohle nikde na palubní desce neviděl, přikládám fotku kokpitu L29, kde to teda bylo namontované? A k čemu by to vlastně sloužilo?, neslyšel jsem nikdy o tom že by v letadle byl ukazatel průtoku paliva (to že jsem to neslyšel ale nemusí znamenat že to tam nemůže být).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 12 2018, 15:29 Předmět:
Něco leteckýho to bude, ale do Delfína jedině jako ND - má to proti přejímacímu razítku OTK datum "18.IV.1980" (možná je druhá číslice rozmáznutá "6", takže by to bylo o dva dny starší) - každopádně daleko předaleko od ukončení sériový výroby Delfína (ten ve Vodochodech končil někdy v roce 1974).
A další připomínka - nevím přesně který, protože tak detailně a blízko jsem se k těm letadlům nikdy nedostal, ale NĚKTERÝ kontrolní přístroje, používaný při kontrole éra a POZEMNÍ přípravě na další let NEBYLY nainstalovaný na palubní desce, protože pilot je ke svý činnosti nepoužíval - ale jsou určený pro techniky, tudíž jsou přístupný ze země - a jsou pod krytkama buď v oblasti motoru, nebo v nose letadla. Stejně tak takový přístroje můžou bejt součástí servisního zařízení právě pro pozemní obsluhu - a tudíž se do vzduchu nikdy nedostanou, i když pro provoz letadla jsou životně důležitý - a nikam jinam mimo letectví se nedostanou, protože jsou určený právě výhradně jen pro tuhle činnost.
Chtělo by to nějakýho leteckýho mechoša, kterej pamatuje vícero typů a dokázal by i říct, z čeho to bylo - my tady takhle jen trápíme svoje křišťálový koule a zbytečně jim vybíjíme baterky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5073 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 12 2018, 16:12 Předmět:
Když jsem to našel, říkal jsem si, že to bude nějaký měřák z MIGu tak do čísla 21. Takový vojenský dyzajn.
Kdyby to byl průtokáč na palivo v kabině, tak by to palivo muselo jít v trubce z nádrží do kabiny a pak do motoru a to se mi moc nezdá a taky mi ty trubičky připadají moc tenké na to, aby takový pramínek uživil letadlo. A pilota by měl zajímat spíš stav nádrže než rychlost průtoku.
Koho může zajímat rychlost průtoku? Možná nějakého inženýra ve výzkumáku při vývoji motoru nebo čerpadla. Taky si myslím, že to mohlo být v pozemní servisní technice.
Myslel jsem, že třeba někdo řekne, jó, to jsme měli na vojně a je to přece ...
V letadle by to být mohlo, ne však na palubce kokpitu, ale někde v technické "místnosti" letadla, třeba jako kontrolní při servisování, a nemusí jít o palivo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.