Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4509 Bydliště: Košice
Zaslal: so listopad 25 2017, 16:29 Předmět:
Asi tak za tyzden to posles do zvodidiel alebo teba niekto zostreli, a cela tvoja praca skonci na srotovisku.
A zeby ta fabia 3hrncek bola extra tiche auto. Tak ze ten tvoj hodvabny prednes vysok a nadherne huste basy zaniknu v reve 50konikov a pneumatik.
Ale na to musis prist sam.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 25 2017, 17:37 Předmět:
Řev 50 poníků? Spíš bzukot rozvodovýho řeťázku a hrkot hádky trojice piestov jak od šicího stroje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: so listopad 25 2017, 23:00 Předmět:
Zvuk trojvalca mi vôbec nevadí. S tým hukotom je to horšie.
Stredobasy sú naprd, už som to tuším písal. Neriešim. Zatlmovanie tiež nie. Výškače mi krútia uši, pripadajú mi nepríjemné, chcem ich zjemniť. To je celé.
Niečo som objednal za málo peňazí, skúsim. Ak nepochodím, vymením kondíky a budiž.
Toto nemá výmenník tepla od chladiča k vode (a naopak) - tzv. kocka - a žiadne rebrovanie na vani ani nič, katalyzátor je hneď za výstupom z motora a priskrutkovaný o blok, takže s tou spoľahlivosťou opatrne. Ale to vlastne vieš, alebo by si mal.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne listopad 26 2017, 23:26 Předmět:
No Ti pekne ďakujem. Svetlo do kufra ma nenapadlo, keď som mal vonku tapacír. A je to dobrý nápad. Ale možno bodúci rok, už je zima. Ak bude chýbať.
To druhé som nepochopil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 26 2017, 23:47 Předmět:
To druhý jsou zelený LEDky ve stropním svítidle.
Ale nějak jsem nepochopil tohle:
Duvsan napsal(a):
...
Toto nemá výmenník tepla od chladiča k vode (a naopak) - tzv. kocka - a žiadne rebrovanie na vani ani nič, katalyzátor je hneď za výstupom z motora...
Von tam má bejt výměník od chladiče k vodě? To jako k nějaký louži, řece nebo jezeru, takže chladit se to bude jen když tomu namočím čumák někde do přehrady? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 0:37 Předmět:
Jako já vím, čemu se u koncernu říká "kostka" = je to do hlavního výtlačnýho kanálu mazání vloženej výměník chladicí kapalina//volej, kterej u víc zatíženejch motorů supluje chladič másla v motoru a je pravda, že zrovna haťapky, který by trvalý chlazení másla potřebovaly jako prase drbání, nemají ani žebrovanou vanu ani tuhle "kostku" - ale že by měly mít ještě nějakej výměník od chladiče k vodě, to mě docela zarazilo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 27 2017, 1:17 Předmět:
Zas sa mi niečo podarilo. Myslel som voda-olej. Sorráč.
Nechystám sa, len pro info. Dotuniť by ju šlo, či veľmi ťažko?
Skôr by som uvažoval pri výmene výfuku oddialiť katalyzátor od bloku smerom ku chladiču, aspoň 10 cm. Ale to je iná. Ale nebudem, jazdím krátke trasy.
Másla?
Zelené svetlo? Bzzz. To už radšej modrú. Ale - vec vkusu. Možno tam dám ledky, ale teplá biela.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 1:53 Předmět:
Oddalovat sběrný potrubí od bloku není kam, když ho moc přiblížíš dopředu ke chladiči, zas bude sálat dopředu na moc přiblíženej chladič a nebude se ti chladit motor. Na tohle vymyslely chytřejší hlavy v Bolce pro pozdější generace haťapkovejch motorů plechovej tepelnej "štít" - prostě kus plechu namontovanej mezi sběrný potrubí a katalyzátor na jedný straně a blok motoru s hlavním výtlačným kanálem másla na druhý straně. Chytá to všecko sálavý teplo z vejfuku a zmenšuje to tepelnou degradaci másla. Máslo = volej, protože i máslo se maže ...
Každopádně - určitě ti něco říká jméno největšího tuniče haťapek v Kocourkovsku - nějakej Janda alias firma CIMBU. Když pominu, že se k těm motorům chová jako sprostej nalejvač softu a čipuje je hromadně bez měření před i po úkonu někde na zahradě za barákem za 3 litry bez papíru a občas z toho slibuje majitelům doslova "Měsíc", tak má i lepší stránky - například v tom, že jako první dokázal pojmenovat a veřejně vyhlásit příčiny podpalování vejfuckovejch ventilů u 6V verzí HTPčka, vinu na přeskakování rozvodovýho řetězu u prvních sérií způsobenou ojebaným krátkým kluzákem napínáku a třeba mu veřejnost taky vděčí za zveřejnění doporučení všem uživatelům haťapek doslova se s prominutím vys.rat na výměnnou lhůtu oleje v motoru danou výrobcem (15 000km), olej měnit maximálně po 8 -10 tkm jako ve starý šáde a rozhodně ho "nedřít do sucha" podle doporučení ŠA. Haťapka je na kvalitu mazání mimořádně citlivá a častější výměna jí rozhodně jenom prospěje, to je bez debat. Vůbec přitom nepotřebuje nějaký extra aditivovaný long-life oleje - stačí jí obyčejnej 5W-40 nebo přinejhorším 10W-40 s VW specifikací podle předpisu (tuším má specifikaci VW501.00 - ale ověř si to, kecal bych kdybych to tvrdil na beton), ale často měněnej, aby neměl čas tepelně zdegradovat a začít vytvářet vrstvy karbonu uvnitř motoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 27 2017, 16:54 Předmět:
Nepoznám ho, ale tie údaje znejú zaujímavo. Mám čo študovať.
Predpoadám, že to podpaľovanie súvisí s EGR a s podtáčaním a prehrievaním.
Preskakovanie kvôli krátkemu klzáku? Nie, že nemá zábranu nad ozubením a že je poddimenzovaná?
Mimochodom, dosť som pátral a nevypátral, prečo nepoužívajú kráľovský hriadel. Ale to už je iná.
Mne chcel jeden miestny tuner prečipovať, bez merania a všetkého. Vraj je to o zvýšení vstrekovacích tlakov. Bojím sa o zdravie tých trysiek i o reťaz, šiel som za ním totiž kvôli zrýchleniu škrtiacej klapky a to čipovanie by bolo s tým. Rázy a reťaz, radšej si skúsim zvyknúť.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2017, 17:14 Předmět:
Nejrozsáhlejší info o haťapkách, jejich provozních vlastnostech i bolestech najdeš asi na stránce www.skodahome.cz v sekci fabia I v podsekci motor. Za sebe ti můžu říct, že i když bych já osobně ten motor nechtěl ani za prase, tak právě díky postupnýmu vývoji a průběžnýmu odstraňování závad v konstrukci se z něj povedlo až do skončení výroby "vychovat" když už ne nijak kultivovanej a nějak extra výkonnej, tak aspoň spolehlivej agregát. Mám známýho, kterej vlastní fábuli kombíka 47kW s přestavbou Tartarini na LPG - a má na ní přes 350 tkm, přičemž ji hodlá nechat jezdit už jen do srpna příštího roku, protože to jí končí STK - a protáhnout ji další kontrolou by znamenalo investici přes 30 000Kč - mimo jiný celej vejfuk i s katalyzátorem a lambdou, nEGR-ventil a další "drobnosti" - podle odhadu servisu. Motor má přitom tlaky 12-13-13 a měněný jsou na něm akorát svíčky, zapalovací cívky a kluzáky rozvodovýho řetězu. Druhý auto má rooma ročník 2008 taky s haťapkou, ale už 51kW - kupovanýho jako ojetinu s 80 000km, hned po koupi "šel do plynu" = taky Tartarini, ale Evo 08 - a dneska už na něm má taky skoro 200 000km, samozřejmě bez výraznejch závad. A před 14 dnima domů dovezl funglovku trojkovou fábuli - zase s atmosférickým trojhrncem, ale tentokrát už jenom litrovým - a její "zplynování" má naplánovaný na příští jaro, samozřejmě zase na Tartarini...
Podpalování souvisí s blbou konstrukcí hlavy verze 6V (12V ty problémy nemá) a z ní plynoucím špatným chlazením (hlavně vejfukovejch) ventilů - karbonuje na nich olej a přidírají se ve vodítkách, takže netěsní a podpalujou se. Královskej hřídel znamená 2x změnu úhlu vedení točivýho momentu na kuželovým ozubeným soukolí = technologicky nevýhodný a drahý řešení, nepoužívají ho ani daleko dražší auta. Řetěz je jednoduchej a pokud se správně nadimenzuje, je hodně dlouhoživotnostní - viz problémy 1,2TSI. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 27 2017, 18:12 Předmět:
Vyfrézovať zuby na čelo pod uhlom je náročnejšie, než priečne? Snáď len zmení uhol vrézy. Či? Mali to niektoré ľahké motorky. Nevyťahá sa, nie je ťažký ako ozubené súkolie a ložiskám je to jedno. Nechápem, v čom je problém. Taký diferenciál má takých ozubení hneď niekoľko.
Som rád, že moja HTP má ventily zvládnuté. Ale podtáčať ju radšej príliš nebudem.
Ale uvažujem nad preventívnou výmenou rozvodov, netuším, čo v tom už je. Šlo by dať doň tie "vynovené", tedy čo dostali posledné modely?
Naposledy upravil Duvsan dne út listopad 28 2017, 6:32, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: po listopad 27 2017, 21:19 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Zelené svetlo? Bzzz. To už radšej modrú. Ale - vec vkusu. Možno tam dám ledky, ale teplá biela.
Z bílých je světla jak na stadionu ... Chudák oči. Ale zase nemusíš mít světlo ve dveřích a vidíš, kam vystupuješ
Volil jsem "škodováckou" zelenou, ta je aspoň trochu tlumená. _________________ *****
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út listopad 28 2017, 6:47 Předmět:
Myslím, že vo mne by vyvolávala pocit stiesnenosti a chladu, ale neskúsil som, nebudem hodnotiť. Slnečky mám zelené (filtre) a iné nechcem. Ale napr. ako lak na aute určite nie, aspoň nie svetlejšie odtiene. Krikľavá zelená je asi tá najsprostejšia farba zo všetkých. Pekná je na tráve či stromoch, tam to platí opačne.
Ale sme dosť OT, nechajme to. Je to vec vkusu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.