Pokud má být elektromobil použitelný, na všechno zažité - zapomeňte. Nebude převodovka, poloosy, diferenciál a brzdy. Bude jenom: stálý zdroj energie - dnes malý, vysoce laděný, bezhlučný, nízkospotřebový spalovací motor, který trvale dobíjí akumulátory. Zítra možná soustava vodík a akumulátor. No a k tomu 4 elektromotory, každý v jednom kole, které nahradí dříve jmenované agregáty. Vše řízené počítačem...
Dnešní podoba elektromobilu - mám stejný názor jako Celeron:
Celeron napsal(a):
..........Prostě elektromobily jsou v součastný podobě všecko jedna velká 3,14čovina.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7837 Bydliště: Brno
Zaslal: čt listopad 16 2017, 14:12 Předmět:
Elektomotory v kolech nejsou to pravé ořechové.
Ke slovu totiž přichází parametr, který se nazývá "neodpružené hmoty".
Optimální je mít 4 motory, uchycené v karoserii (samozřejmě přes silentbloky), od nich náhon kardany na každé kolo.
Tím se vyřeší problém diferenciálu, přitom se dá udělat elektronická uzávěrka. A neodpružené hmoty budou jen o váze kol a částí náprav.
Elektromotory v kolech by se snad daly použít u nákladních vozidel, při nižších rychlostech neodpružené hmoty nevadí. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Naposledy upravil Michal22 dne čt listopad 16 2017, 16:06, celkově upraveno 1 krát.
Samozřejmě máš pravdu. To je při úrovni dnešních technologiích velký problém, v budoucnu možná řešitelný. Ta soustava: náprava - el.motor - guma by neměla vážit o moc víc než dnešní soustava: guma - ráfek - brzda - náprava. Možná by ten motor mohl částečně přebrat funkci pružina + tlumič, ale - abych se nedostal do oblasti sci-fi - raději končím...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17876 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so listopad 18 2017, 22:16 Předmět:
JiriTom napsal(a):
Kam se hrabe Tesla...
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni. _________________ Jirka
Vypadá to jako malé šíření poplašné právy. Zatím se to prezentuje jako přechod celé výroby na elektro, ale já nikde nevidím, že by za dva roky končili se spalovacími motory. I když v německu zdravého rozumu nevidět, snad je pud sebezáchovy přibrzdí, až se E- začnou hromadit před fabrikou.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5172 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: po listopad 20 2017, 20:34 Předmět:
Celeron napsal(a):
JiriTom napsal(a):
Kam se hrabe Tesla...
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni.
Potom už zbude jen zlikvidovat Škodu plzeň a ŠJS.. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni.
Tím smajlíkem jsem myslel zhruba to, co jsi napsal. Jen bych doplnil:
Vypadá to jako trest koncernu VW Škodovce za úspěch...
Škodovka už elektromobily dělala. jeden nejspíš asi vývojový prototyp "Favorita" jsem vídávál v Brně kolem roku 1990 až 1993 (přesně si už nepamatuju). Sice jsem na netu našel něco o Favoritu Elktra, ale ten, co myslím já se dost často pohyboval poblíž brněnskýho MEZu. A jako ta Elektra moc nevypadal. Ani nevím, jestli jezdil na "olovo", nebo "Nikl-kadmium"
Taky něco zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Beta
A mám pocit, že v šedesátých letech se taky o něco pokoušeli (to už do kupy neznám). Elektromobilizmus je starý jako samotný auto - bohužel je stále problém ten, kde vzít za rozumnou dobu dostatečné množství elektřiny, aby tento typ pohonu mohl konkurovat spalovacím motorům.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.