Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 27 2017, 22:32 Předmět:
Anebo se k ní prohrabat skrz podběh ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17514 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá říjen 27 2017, 23:30 Předmět:
Jo vloni jsem měnil v -10 baterku v C4 Pikaču. Myslel jsem, že se z toho vopupínkuju, kolik se toho muselo rozdělat aby šla vytáhnout. A přitom je v podstatě hned pod otvírací haupnou ale zastrčená směrem k palubovce. Málem mě hnáty umrzly. Prostě frantíci neznaj zimu, když tam je v lednu -5 tak tomu říkaj "šílenej mráz". _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 28 2017, 0:11 Předmět:
Je to asi dva roky, do fabriky přijel maník s tahačem a návěsem z ČSAD Ostrava, značku tahače už si přesně nevybavím - ale nechal si cosi zapnutýho a v pátek večer odjel, že přijede v neděli na nakládku - a ono mu to vycucalo baterky tak, že ani nenatočil. A baterky to má 2 kusy 125Ah, ale strčený dozadu mezi zadní dvojmontáže pod točnu, ale ještě víc vzadu za nima jsou 3 relativně malý vzduchojemy ... Ale s připojeným návěsem se prostě s kabelama od startovacího vozejku k baterkám nedostanete, i kdybyste se podložili - možná leda tak nějakej Hobbit by se tam protáh, nebo šimpanz s mutovanýma rukama, na kterejch by měl 3 lokty ... Nakonec musel dojet servis, soupravu nafoukali vzduchem z vnějšího zdroje, aby se jim zvedlo vzduchový pérování, pak teprve dokázali odpojit nouzově návěs a vytočit u něj nohy a se samotným natlakovaným tahačem (aby povolily automaticky zatažený brzdiče) pocuknout tak daleko od návěsu, že se na baterky dalo dosáhnout s kabelama... Operace trvající skoro půl dne se nakonec zdařila a souprava odjela, ale ta představa, že se mi něco takovýho stane někde v zimě daleko od civilizace a já si nemůžu ani nastartovat, aby mi auto zatopilo, to bych asi namotal kolem hrdla nádrže hadr a zapálil to celý jako jeden fajrák ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 23, 2007 Příspěvky: 919 Bydliště: Vážany
Zaslal: so říjen 28 2017, 11:02 Předmět:
Zaky napsal(a):
Akumulátor se při nižších teplotách samovybíjí méně, tím ale výhody končí. Za to se fakt špatně nabíjí, ty chemické pochody jsou jak ten olej v převodovce, jsou takové zatuhlé (nenadávejte mi za to, berte to s určitou mírou abstrakce) Takže kdyby byl akumulátor teplý, nebyl by s nabíjením vůbec problém, běžně krátký start odebere zanedbatelný náboj, který se do teplého akumulátoru dobije během opravdu krátké doby. Do studeného ale mnohem obtížněji.
Tohle je další důležitá informace.
Už to jako velký nesmysl nevypadá. _________________ Hledám ideální řešení...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 28 2017, 14:07 Předmět:
danhard napsal(a):
Za 2 hodiny to v klidu dobije obyčejnou nabíječkou připojenou někam jinam, než na baterii.
Stačí, aby měl v hlavě mozek.
Základní předpoklad pro tebou popsanej úspěch je mít 24V nabíječku k dispozici. Byla neděle večer, teda spíš noc těsně nad pondělním ránem - fabrika má k dispozici 24V nabíječky, ale s konektorama pro ještěrkový baterie, ne pro nabíjení kamiónu. Navíc je k tomu nutný takovou nabíječku dotáhnout k tomu autu a mít dostatečně dlouhej 3f kábel pro její napájení - ten prostě nebyl. A navíc podle řeči řidiče, auto bylo ještě v jakýsi garanční době = prakticky nový, mělo najeto jen několik desítek tisíc km - tam je servisní režim trochu jinej, než u nějaký 10 let starý plechovice. O jeho inteligenci si myslím není potřeba pochybovat - prostě nehodlal případnou škodu na svěřeným autě cálovat ze svýho. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 28 2017, 17:50 Předmět:
danhard napsal(a):
Pochybuju, že by ten servis co přijel neměl satrtovací vozejk s ABS kabelem na dobíjení
....
My jsme startovací vozejk měli už v noci, když ty vybitý baterky šofér zjistil - nebyl první, komu se během čekání na nakládku vybily baterky. Ale ten nebylo kam na jeho kamiónu připojit - k baterkám nebylo jak se dostat a připojení jinam včetně kontaktu přímo na šrouby startéru šofér striktně odmítnul. Mobilní značkovej servis náš postup "nechat to bejt" schválil - a dál postupovali tak jak jsem popsal. Ale satrtovací vozejk neměli v dodávce ani oni... Třeba bys ty sám postupoval jinak, Vašku - my jsme se drželi toho, co chtěl řidič. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.