Zaslal: po září 18 2017, 15:02 Předmět: diagnostika Opel
Uvažuji že si zkusím koupit toto
code
máte někdo s něčím podobným zkušenost co vše by s tím mohlo jít dělat? Máme v rodině AstraH + ZafiraB, takže myslím že za tu cenu by se to občas mohlo hodit.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6604 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 18 2017, 15:32 Předmět:
Mám, diagnostikoval jsem s tím ucpaný DPF filtr na Chevrolet Captiva (což je vlastně nějaký Opel) a Opel Zafira - problém s kabeláží airbagů - vymazání závady. Oboje zafungovalo.
Něco podobného jsem před dvěma lety koupil, jenže mám Astru-J (r.v. 2015) a s tou se to moc spojit nechtělo. Vše bylo strašně pomalé, ta komunikace se často rozpojila, takže jsem musel SW zavřít a zkoušet to znova. Nakonec jsem nic neměnil, protože jeden to zkoušel (taky se mu to rozpojovalo) a nechtěně se mu přepnul displej (mezi budíkama) pro auto s automatickou převodovkou a už to neuměl vrátit.
Oni sice u toho machrují, že v tom je firmware 1.70 (já mám asi starší 1.59), jenže ti k tomu beztak dodají SW z roku 2012 (jiný jsem neviděl) a ten zrovna s mou Astrou po faceliftu (od roku 2014) toho moc neumí.
Ty máš auta z generace před mým, tak to by snad neměl být problém a za ty prachy to můžeš zkusit.
Na Jéčku si s tím zpřístupňovali další záložky (na zmíněném displeji) a to např. průměrnou spotřebu, dojezd, teplotu chladící kapaliny, napětí na baterce apod. To já po faceliftu už ty hodnoty z převážné většiny mám.
Kdyby se mi něco na autě dělo, tak mám v loketce Bluetooth adaptér a na telefonu Torque Pro, který umí hromadu věcí, včetně načtení závad a jejich smazání. Ale pozor, nemusí umět všechny auta, z vlastní zkušenosti s nedávna vím, že např. Oktávku 2005 (2.0 TSI) jsem nenačetl, ale 2007 (RS) ano. Na diagnostiku to za těch pár korun dostačuje a telefon mám stále u sebe. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Naposledy upravil Standa99 dne po září 18 2017, 15:36, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6604 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 18 2017, 15:36 Předmět:
OPCOM ale umí i další jednotky v autě, umiverzální OBD2 adaptér jen jednotku motoru. A taky mám nějakou starší verzi, kupoval jsem to už pár let zpět, když to bylo potřeba.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 18 2017, 16:14 Předmět:
Standa99 napsal(a):
....Kdyby se mi něco na autě dělo, tak mám v loketce Bluetooth adaptér a na telefonu Torque Pro, který umí hromadu věcí, včetně načtení závad a jejich smazání. Ale pozor, nemusí umět všechny auta, z vlastní zkušenosti s nedávna vím, že např. Oktávku 2005 (2.0 TSI) jsem nenačetl, ale 2007 (RS) ano. Na diagnostiku to za těch pár korun dostačuje a telefon mám stále u sebe.
U těch škodivek jsou zlomem roky 06 až 08 podle typu - starší měly verzi komunikační sběrnice CAN 1.6 a ty novější dostaly CAN 2.0. Proto taky "kabel", kterej normálně s CAN 1.6 komunikoval se s CAN 2.0 samozřejmě dokázal spojit jen tam, kde se kódy shodovaly - třeba v ŘJ motoru a to ještě jen v některejch oblastech, ve zbytku už komunikace selhávala.
Je to celý hlavně o těch komunikačních kódech naprogramovanejch do komunikačního švába, kterej je v tom kabelu - to jsou prostě kódy, který se podaří někomu "upirátit" a originální výrobce se snaží, aby ty uniklý kódy co nejvíc eliminoval - proto taky výrobci těch lacinejch komunikačních kabelů doslova zakazujou používat k daný verzi kabelu modernější software, protože v něm může mít výrobce originálního komunikátoru implementovaný blokovací kódy právě pro tyhle "levobočky" atd ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mám OP-COM z Číny a je to fajn... na staré Astře F funguje dobře a na Signumu z roku 2004 se dají programovat všechny komfortní jednotky - je to super věc.
Ta ty prachy super. Ten ELM je na nic.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 18 2017, 20:26 Předmět:
Největší problém je v tom, že amatér často ví 10x tolik, co všichni lidi ve značkovým servisu dohromady. Bohužel, značkovej servis živí rabaty na výměnách dílů, ne na OPRAVÁCH - oni nebudou vyklepávat dolík na blatníku nebo rozlešťovat škrábanec, když můžou celej blatník dodat i s lakem novej - a zinkasovat zákoše o 10násobnou cenu, přičemž oni sami se započtením rabatů zaplatí asi tak čtvrtinu ceny. Oni nepotřebujou vědět, jak něco opravit - ale potřebujou vědět, co musejí vyměnit, když .... a na tom v podstatě dneska stojí celej tovární servis. Žádný opravy, jen výměny. Fertig, basta fidli, the end, finito de la commedia. Stejně to ve finále zaplatíme my zákazníci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6604 Bydliště: Praha
Zaslal: po září 18 2017, 21:20 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Prostě kecáš .
Proč myslíš, že by upirátěné věci neměly umět víc, než jen číst a mazat závady? Teď nemám na mysli ten ELM327, ten je vskutku více méně omezen na OBD2, možná některé softy s tím umí víc, ale s tím nemám zkušenost. Ovšem Opcom na Opel nebo třeba Lexia na Citroen/Peugeot v podobě čínských pajců, s tím zkušenost mám a umí to diagnostikovat prakticky vše, co originální diagnostika výrobce. S Lexií jsem diagnostikovat ABS, povoloval jednotku tažného zařízení, aktivoval tempomat, testoval ventlilátor chladiče (test akčních členů), ověřoval signál plynového pedálu (meření veličin), to vše bez problémů funguje.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt září 28 2017, 14:52 Předmět:
Já jsem si také pořídil tuto diagniostiku, ale přes e-Bay, vyšla mi možná o něco dráže.
Chtěl jsem s ní aktivovat na Astře H palubní počítač , ale nejde to, así mám špatný displej... Tady je odkaz z youtube, jak se to dělá.
Na mazání chybových dočasných kodů funguje, také zobrazí skutečný nájezd kilometrů.
Na dole uvedeném odkazu se dá najít další využití pro diesly, třeba to někomu pomůže.
A jseš si jistý že by tímto měl jít palubní pc aktivovat? Zatím mi diagnostika nedorazila, ale vyzkouším to pak také, protože na mé Astře taky není aktivovaný. Ptám se protože z informací na Opel foru jsem vyrozuměl že to lze provést pouze přes originální diagnostuiku Tech2 kterou používají v autorizovaných servisech (a tam za to chtějí cca 1000kč)
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: čt říjen 05 2017, 16:51 Předmět:
Na kterém astráckém fóru jsi byl? Zde na fóru Astra H a Zafira B mechanik od Oplů denny píše, že by s diagnostikou OPCOM 1.59 mělo jít nastavit funkce palubního počítače. Také nad ní za ty peníze uvažuji.
Četl jsem to asi na stejném fóru (těch vláken o palubním pc tam je víc) ale je možný že jsem to i blbě pochopil a jít by to teda tím čínským OPCOMem mělo. Trochu mě znepokojuje že se tam taky často píše o tom že je nutné znát pro některé operace s diagnostikou PIN kód vozidla z Car Passu. Ten samozřejmě neznám (ani si nejsem jistý jestli ho znají majitelé Oplů, kteří vůz koupili jako zcela nový)
Ten pin k autu je specialita Oplu nebo to mají i jiné značky?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.