Prúdy motorkami môže sledovať, prečo nie. Mne prioritne ide o kontrolu, že keď mal zopnúť, tak naozaj i zopol. Aby sa nestalo, že odídem od auta a niektoré dvere zostanú nezamknuté, lebo sa šprajcol zámok alebo motor zhorel......
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33975 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so září 09 2017, 22:26 Předmět:
Nechapem, co sa tu riesi. Tam nebolo centralne zamykanie?
Mam takmer 20-rocnu Mazdu a tam central funguje velmi jednoducho. Ak znutra zamknem/odomknem vodicove dvere, zamknu/odomknu sa aj druhe (viac dveri tam nie je ). Ak zvonku zamknem/odomknem hociktore dvere, zamknu/odomknu sa obe. Ak sa zamknutie nepodari (niektore dvere nie su zavrete), tak sa odomknu obe dvere - jasna indikacia, ze nie je zamknute.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: so září 09 2017, 22:36 Předmět:
PixelOrgy, čo sa Ti nezdá? Nemôže sa stať? Alebo zlomiť kábel?
Originál centrál v tom nebol, ten je dorábaný s Magicarom.
Tá Mazda to má riešené pekne. Už len to dať do štvordverovky.
Vo Favorite (GLX) keď som zamkol/odomkol šoférove dvere alebo devere spolujazdca, cvakli i ostatné. Z vnútra som to neskúšal. Myslel som si, že to má kontakt v zámku. Teraz mi napadlo, že to možno chodilo cez kontakty v servách. To by znamenalo, že taká jednotka je štandard. Tak by mohla byť i taká, čo sa ráči s tým poplašákom.
Akurát pri odomknutí by bolo potrebné poplašák deaktivovať. Neviem, či to je možné, tedy bez DO.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne září 10 2017, 15:52 Předmět:
Tak jednotku pre štyri motory päťvodičové som našiel (Keetec), ale s vlastným DO a druhá záležitosť je komunikácia s tým Magicarom. Alebo ten vyhodím a kúpim niečo s poplašákom. Alebo... musím si to zrovnať.
Predbežne to skúsim s tým čo mám, doplním len relé pre odomykanie.
Ešte raz orázka. Môžem motorky napájať cez ich interné spínače priamo, alebo by som tie spínače zničil a je potrebné doplniť relétka, či stačia kompenzačné kondenzátory (proti oblúku pri rozopnutí)? P
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: po září 11 2017, 5:36 Předmět:
Nemozes odpalis kontakty inak riesis somariny.
Tie 2 kabliky k servu sa prelamu za par rokov. Tak ze ked ich vymenis tak preziju auto.
Ale ked sa chces hrat. Preco nie.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po září 11 2017, 6:13 Předmět:
Tak to je blbé. To si mi skomplikoval. Dúfam, že cievku relétka znesú.
Väčšinou sa v tom vozím sám, tak načo majú cvakať všetky zámky?
Prelomený kábel, zhorený motor, šprajcnutý zámok. Ale asi to fakt beriem zbytočne vážne.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út září 12 2017, 17:21 Předmět:
Tak som objednal toto. Ešte musím vymyslieť, ako to pozapájam. Dvere šoféra dám asi priamo na alarm, zadné na tú centrálu a spolujazdcove budem prepínať tam alebo tam. A všetky motory dám päťvodičové. Budem potrebovať prepínač so štyrmi prepínacími kontaktmi.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt září 14 2017, 6:10 Předmět:
Tak predstavu už mám, ešte to musím doladiť. Nejak to zlátam. Poďme ďalej. Nadpis som upravil.
Ešte som neupresnil typ auta. Je to HTP z r. 2004, 12-ventil, 47 kW. Napísal som do Škoda fóra, ale tam mi to pripadá akési mŕtve. Tu sú ľudia, čo poznajú haťapky, tak snáď niekto poradí. Tak k veci.
V rámci psiny som dospel k demontáži priehradky na odkladanie vecí na strane spolujazdca. To kvôli ťahaniu káblov. A zistil som, že nad tou priehradkou je nevyužitý priestor. Dokonca pri pohľade odspodu som videl niečo, čo mi pripadá ako príprava alebo predpríprava pre kastlík zhora pre iné auto. Rád by som ten priestor využil tým, že tam ten kastlík osadím a tedy budem mať tie priečinky dva. Odkladacieho priestoru, ako vieme, nikdy nie je dosť. A nemám rád hluché miesta, keď sa dajú pekne využiť. Neviem, či si myslím správne, moja predstava je taká, že by som do palubovky opatrne vyrezal dieru a do nej by som zasunul akúsi mysku (s poklopom). Tá by tam bola jednoducho nasunutá, podobne ako sú osadené vetracie mriežky, len sú nasunuté. Prípadne odspodu zaistená patričnými úchytkami, nepoznám ten systém. Pozrel som u niekoľkých predajcov (cez internet), nepodarilo sa. Neviem hľadať. Takže ak niekto má prehľad, prosím o upresnenie problematiky. Dík
Tá priehradka mohla byť kľudne väčšia a teraz by som nemal čo riešiť. Ale takto by to bolo lepšie, keby sa to podarilo. Bolo by to praktickejšie.
Pozerám, že som nič nové nevymyslel. Teraz to u mňa vyzerá nejak takto, dajme tomu a chcem to mať asi takto. Teda až na ten bordel no. Dúfam že nebudem musieť meniť celú palubovku.
Duvsan: samozřejmě ti nechci kazit radost z vymýšlení poštelunků, ale byl bych opatrný i z hlediska možné těžší havárie, kdy je potřeba například to, aby bylo možné standardně otevřít dveře a pod.
Taky mám zkušenosti s tím, že první příčina toho, že auto nejede nebo blbne bývají právě tyhle amatérské "vychytávky Ládi Hrušky"...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt září 14 2017, 15:13 Předmět:
Ak tam vyrežem dieru a strčím kastlík, to predsa nemôže mať na čokoľvek v aute mimo palubovky akýkoľvek vplyv. Ale asi to oslabí pevnosť tej palubovky samotnej. Ak by si o ňu mal niekto drcnúť hlavu, mohlo by to byť nebezpečné. Tak to asi radšej nič.
Pouvažujem nad skrinkou pod sedačku.
Ďakujem za varovanie.
Mohol by som tam dať subbasový reproduktor napríklad. Alebo niečo.
Keby som osadil tú palubovku a vrecko z airbagu by som vyhodil a urobil z toho kastlík, mali by žandári či poisťovňa niečo proti tomu?
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út září 19 2017, 17:43 Předmět:
Kto máte Škodovku s podobnou palubovkou s airbagom, akú to má konštrukciu? Tá krytka je odnímateľná, alebo tam je osadená napevno, tedy nejak zaistená? V prvom prípade by to bolo bez problému, nikto by nemohol nič. Totiž bojím sa potenciálnej situácie, že by došlo k úhone a niekto by na tom pristál hlavou. Aby na mňa nenavliekli neoprávnené úpravy s následkom zranenia, lebo pri havárii sa to nejak posunulo alebo uvoľnilo a následok je poranená krčná chrbtica a tak.
Ale je to na zamyslenie. Airbag za príplatok. Bezpečnosť nadovšetko, že áno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 19 2017, 18:43 Předmět:
Tak řidič měl pytel už ve felině - předface za příplatek, facelift v základu. Do fábule jedničky se dával standartně jeden pro řidiče - a to myslím i do pouhýho Juniora, kterej byl jinak osekanej vejbavově doslova až na kost - například schránku neměl ani uzavíratelnou víkem, byla to jen taková polička pod palubovku. Vyšší vejbavy pak už znamenaly i minimálně pytel pro spolujezdce - a zavíratelnou schránku v palubovce, pytel je složenej naplacato pod čelním oknem ZA SCHRÁNKOU (mezi přihrádkou a plechovou přepážkou pod čelním oknem) a je cca 2x větší než ten pro řidiče, protože musí zaplnit prostor u řidiče vykrytej volantem a sloupkem řízení. Vystřeluje se nejdřív směrem nahoru pod čelní sklo a teprve v průběhu nafukování je střihem a poskládáním ve schránce usměrněnej proti spolujezdcově hlavě a hrudi. Nejvyšší vejbavy u jedničkový fábule byly kromě předních i boční pytle v opěradlech předních sedadel a po faceliftu i hlavový bagy nade dveřma vpředu i vzadu.
Dvojková fábule už má pytel spolujezdce v základu (umístěnej je stejně jako v jedničkový generaci), vyšší řady mají boční bagy v opěradlech nebo hlavový nade dveřma, nejvyšší verze měla i kolenní bagy vpředu.
Trojková generace je co se týče počtu a umístění pytlů v podstatě shodná s dvojkovou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út září 19 2017, 19:16 Předmět:
Tak ja mám priehradku s vekom, nad ňou prázdno, za pod sklom neviem. Okná na manual, sťahovačka na kľuku (tzv. švihadlo), centrál dodatočne dorobený, servo riadenie áno (žiaľ). Tak neviem, čo je to zač. Airbag šoféra neviem, neskúmal som.
Predpokladám, že tá krytka balónu u spolujazdca nie je len tak vyberateľná, ale že tam je nejak pripevnená. To by bola konečná. Ak sa dá kedykoľvek otvoriť, pozrieť dnu a zase zatvoriť (originál), tak mám robotu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 19 2017, 22:26 Předmět:
Existuje předpis, kterej říká, že ta část čalounění, pod kterou je schovanej pytel MUSÍ mít čitelně vyvedenej nápis AIRBAG - aby si na to místo nikdo nic nepokládal a ničím ho nezakrejval, třeba na sedačky s bočníma bagama se musejí dávat extra vyrobený potahy, který mají zeslabený švy právě v místě bagů = aby při plnění bagu, který probíhá takovým fofrem, že potahová látka bagu se vymršťuje rychlostí cca 340-360km/h NIC NEBRÁNILO SPRÁVNÝMU ROZVINUTÍ PYTLE. To, co by pytel při nafukování odmrštil, by totiž mělo právě tu rychlost přes 300km/h a byl by to doslova vražednej projektil. Když si to představíš, jedeš v autě "kilem" a narazíš. Auto se během 1m zastaví, ale ty pokračuješ dál v pohybu. vzdálenost 70cm mezi hlavou v klidu a volantem ta tvá makovice při nárazu překoná za cca 0,027s - jenže bag, nafukující se rychlostí víc jak 3-násobnou, už tam na tebe skoro 0,02sekundy "čeká", protože sám je nafučenej za cca 0,005 - 0,01 sekundy ... Výsledkem je, že si nenamotáš věnec volantu na mozek a sloupkem volantu si neprorazíš hrudník, ale tvá makovice včetně krku a hrudníku narazí do plynem naplněnýho a pozvolna se vyfukujícího pytle s objemem skoro 100 litrů (u spolujezdce cca 2x tolik), kterej zpomalí tvůj pohyb vpřed podobně jako nafukovací matrace hasičů zbrzdí skok osoby z bůhvíkolikátýho patra ... Takže jseš ohlušenej z výbuchu azidu sodnýho v náplni bagů, teče ti červená z nosu a prokousnul sis jazyk, ale žiješ ... Kdežto když si tvá polovička na palubovku položí kabelku se šminkama a buchne její bag, tu kabelku jí to vystřelí proti xichtu rychlostí právě kolem těch 300km/h a až ji pak uvidíš, jak má přinejmenším učuněnej piercing xichtu řasenkou nebo rtěnkou nebo že má pudřenku zaseknutou několik cm hluboko do lebky, myslím že bude vyléčená z pokládání kabelky před sebe ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.