Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 17 2017, 22:51 Předmět:
Podle popisu jsi mu nastavil o chloupek víc předstihu než měl předtím - při tom přidání se to projeví. Zkus natankovat 98-100oktanovej benzín - když to cukání při přidání plynu zmizí u víceoktanovýho benzínu, je tam pro 95oktanovej moc předstihu a je potřeba o 1-2° ubrat. Ubírá se tím, že se podíváš na rozdělovač se sundaným víčkem a někdo protočí motor startérem - a pak posuneš-pootočíš celej rozdělovač vůči bloku motoru o malej kousek ve stejným směru, v jakým se otáčí "palec". Obvykle to je směr stejnej jako mají hodiny, ale už jsem viděl i obráceně rotující rozdělovače... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zatím mám plnou nádrž a než ji vyjedu, bude to trvat u mě cca 2 měsíce. Jestli je to cukání opravdu příznakem velkýho předstihu, tak mu zkusím lehce ubrat a uvidím. Jenom nevím, jestli s takto neseřízeným předstihem neupálím zatím ventily. _________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Máš recht, na přírubě rozdělovače je vyfrézované takové osazení cca 8 mm a na bloku motoru je nálitek rysky. V současné době je ryska téměř uprostřed toho osazení. Původně jsem si té rysky vůbec nevšiml a nový rozdělovač jsem usazoval zhruba podle starého. Takže zřejmě předstih má být v rozmezí hran toho osazení. Teď jsem byl v garáži a svítil si na to. Takže asi doladit. Nezbývá, než si s tím hrát. Ještě jsem si objednal kopii původní brožury-návodu k obsluze, co se dodává ke každému autu. Možná tam bude k tomu nějaká instrukce. Žádal jsem o radu na fóru Corsa a nikdo nic. Takže tady jsem se dozvěděl vlastně daleko víc. _________________ Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 14:45 Předmět:
Na fórum Corsa chodí lidi, co nikdy nic nerozebírali pro radu od těch, co si dneska hlídají každý písmenko know-how. Já jsem taky nikdy žádnou corsu nešlechtil - ale dokázal jsem ti problém sobě známej z oprav stodvacítky podat tak, abys to uměl aplikovat i na opla. Lidí co zase začnou hledat rady na svépomocný opravy bude víc a víc, protože servisy (a značkový obzvlášť) si už zase pomalu roupama nevědí kolik naúčtovat i za vyslovený blbosti - jen například ceny zaplacený několika známýma, bohužel převážně ženskýho pohlaví:
- výměna žárovky H4 v hlavním světlometu fábule II přístupem přes krytku z motorovýho prostoru Kč 500,-;
- výměna čelního skla fábule ve specializovaným "sklenářským" servisu, co má inzerci všude kolem silnic - Kč 12 000,- protože majitelka při předání auta neřekla, že má pojištěný čelní sklo a když na to přišel její manžel, pojišťovna odmítla proplatit předraženou fakturu (obyčejný čelní sklo na fábulu stojí kolem 2000,- plus litr-litr a půl za práci spojenou s výměnou, 2500,- je cena za sklo s tónovaným protislunečním pruhem);
- načtení paměti závad jako příprava na emisní kontrolu před STK - Kč 500,- a to nebyly mazaný žádný kódy!!!!
- údajný dolití elektrolytu do bezúdržbový (!!!!) baterie při opravě dobíjení (výměna regulátoru alternátoru - auto nedobíjelo) Kč 350,- (!!!)
- výměna oleje (3,2 litru) a zapalovacích svíček v motoru 1,2HTP jako součást "předzimní prohlídky" (cenově "výhodná" akce za 99,-Kč za prohlídku - další úkony i ND se platí extra) - Kč 3500,-; z toho "jenom" 1000,- bylo účtovaný za 3 svíčky bez udání značky a typu, jen s číslem z ETky na faktuře a ze zbylýho 2500,- bylo 150,- Kč za vložku filtru a 100,- ekologickýho poplatku za likvidaci vyjetýho oleje - když ten mají servisy při placený výměně odebírat bez dalšího poplatku ... Takže litr "suďáku" údajně Castrol Edge dotyčnou (ano, zase šlo o ženskou jako majitelku - jen auto nebyla fábule, ale VW Polo) vyšel na bratru 700 kaček stejně jako by ho kupovala v litrový flašce na pumpě nebo v Mototechně, když se v sudovým balení dá koupit pod 200,- za litr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne srpen 20 2017, 18:01 Předmět:
Člověk, kterej neumí vyměnit žárovku si nic lepšího nezaslouží.
Koření musí proudit.
Oběživo musí obíhat. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 20 2017, 18:18 Předmět:
Habesan napsal(a):
Člověk, kterej neumí vyměnit žárovku si nic lepšího nezaslouží....
Ale ber to takhle - ženská přijede s autem do servisu, že jí svítí nějaká kontrolka. Technik zjistí, že to je kontrolka prasklýho vlákna PRO DÁLKOVÝ SVĚTLO žárovky hlavního světlometu, tak jde a žárovku vymění. Ta ženská to nezjistila, protože ano, je blbá, ale obvykle ženský žárovky nekontrolujou. Výměna žárovky trvá 10 minut, samotná žárovka H4 stojí kolem stovky. Hodina práce mechanika se dneska účtuje mezi 250 a 350 kačkama. To auto "na place" nestálo určitě víc jak půl hodiny, spíš určitě mmíň jak 10 minut. Zbytek načnutý hodiny ten technik může dělat další auto. Jeho náklady na celou opravu jsou tudíž 100,- za žárovku PLUS maximálně nějakejch 80-100 kaček hodinovejch nákladů. Proč pak taková oprava je účtovaná částkou o další 3 stovky vyšší? Bylo to na autě, kde je žárovka snadno přístupná skrz krytku z motorovýho prostoru, neměnila se kabeláž ani konektor, nikde nebylo nic jinýho, nebylo potřeba rozebírat půl čumáku jako u Smarta, Scénika a podobnejch krafskejch konstrukcí, kde se žárovka v hlavním světle musí měnit skrz podběh nebo po sundání nárazníku ... Tam chápu, že výměna trvá hodinu a víc - ale u fábule? Tam je 500 za žárovku podle mě zlodějina a já bych ji dotyčnýmu servisu nezaplatil - i kdybych na ně měl zavolat policajty a ČOI a trvat na tom, aby vrátili tu odpálenou žárovku zpátky, abych si ji musel vyměnit sám. Navíc ani ve smluvních servisech si nemůžou ceny určovat jen tak "přes palec" sami - na to mají tovární manuály, kde je přesně definovaný jak dlouho má taková oprava trvat, respektive kolik času na ni lze účtovat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 20 2017, 19:07 Předmět:
Jedničková fábule (roky produkce 1998 - 2006 včetně) a světlo byl polyparaboloidní čirej světlomet s odděleným tlumeným a dálkovým světlem a se žárovkama H7, tak ten byl v Helle vyvinutej až skoro na samotnej závěr vývoje vlastně jako náhražka a měl (a dodneška má) jednu z nejhůř vodfláknutejch konstrukcí světel na VW vůbec. Šlo o to, že původní záměr byl nasadit na fábuli projektorový světla s halogenama a xenonama - halogeny do levnějších verzí, xenony do dražších. Jenže došlo na snižování nákladů = "katování kostů" a levnější fábule se musely spokojit s dodatečně vyvinutým světlometem obyčejným, ale s polyparaboloidní fokusační reflexní plochou = aby nepotřebovaly rastrovaný sklo, který bylo ještě na prvních oktávkách. Projektorovej halogenovej světlomet byl prostě pro "lidovější" verze moc drahej.
Takže Hella vyvinula a otestovala, fajn, svítil kam měl, tak šel půl roku před náběhem fábule na linky do výroby i světlomet. Ale nikdo už nestačil ověřit, jak se v něm chladí žárovka a jak se bude chovat maličko "rozštelovanej" - ani jedno se moc nepovidlo a proto ty fábule, co nemají projektorový světlo s xenonem tak strašně trpějí na praskání tlumenejch žárovek (protože žárovky se přehřejvají) a proto taky svítí jak peklo všude do stran a tak strašně oslňujou, když se nedej Pámbu nepřestaví "točítko" a zároveň se zatíží zadek auta = světla vepředu se zvednou nahoru.
Namísto změny konstrukce světlometu (musel by se tím vlastně vyvinout a hlavně homologovat úplně fungl novej typ auta!!!) se k původnímu světlometu doinstalovalo asi 25cm kabeláže z odporovýho drátu, tím se omezila jak zapínací špička, tak i mírně srazilo provozní napětí - tím se zvedla životnost žárovek H7 v tlumený "sekci" - a s tím, že ty světla svítí kam chtějí a oslňujou jak vzteklý, s tím nechce dodneška koncern mít nic společnýho a tvrdí, že to je vina řidičů, co si při zatížení auta "nestáhnou" manuální regulací paraboly níž ...
Takže pokud tam bez tvý asistence mezitím "značkově" doplnili tu odporovou kabeláž, je jasný, že na tom tvým autě udělali "svolávačku" a že tvoje výměna žárovky vůbec neměla na další poruchu vliv - ten mělo těch pár desítek cm kabelů s vyšším odporem - a změna nastavení citlivosti snímače proudu žárovkou pro komfortní jednotku, pokud ji auto mělo - protože kontrola žárovek není běžná u všech aut ani dneska... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne srpen 20 2017, 19:11 Předmět:
Fabkam se dodatecne montovaly odporove vodice, aby snizovaly vykon do zarovek. Bez tohodle tam zarovky horely kazdych par tisic km. Ty svetlomety pro Fabie byly narychlo spichnute, puvodne tam mely byt projekcni svetlomety, ale nez to slo do seriove vyroby tak to soudruzi z VW blokli - prece nebude mit auto tehle tridy takova svetla. Konkurovalo by to jinym modelum od VW.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 20 2017, 19:21 Předmět:
Já totiž v tý době dělal ve firmě, která pro Hellu lisovala díly pro světlomety - pro fábuli jen ty zadní krytky do předních světel, ale třeba pro DAFy nebo některý Mercedesy skoro všecky plasty. Takže se houfně jezdilo do Mohelnice a spolupracovalo - a přitom se člověk dověděl leccost z toho, co se peklo i jinde a pro jiný ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 20 2017, 19:46 Předmět:
Jo, topřesně odpovídá "komunikační strategii" koncernu i jeho značkovejch servisů. My nejlíp víme, co vy potřebujete a i když jste za auto zaplatili a právně to je váš majetek, tak je vám houby po tom, co my vám s ním dodatečně učuníme ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.