Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4494 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne červenec 30 2017, 17:15 Předmět:
vrky
Jezdím okresky i dálnici a jak už jsem psal, nejsem z těch co neřadí. Rád jezdím spíš ostře než kochací jízdou. Tou jen chvíli když už ženu bolí ruka jak se drží madla nad dveřmi.
Je to Korea KIA Rio s motorem 1.25 CVVT, takže taky žádná hitparáda. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2948 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: ne červenec 30 2017, 17:35 Předmět:
Píšeš, že auto máš rok staré, takže predpokladám, že ide o nové auto. Mnohí si myslia, že súčasné nové autá nepotrebujú ,,zabehnúť". Je to však blbosť. Zároveň: bol si už na prehliadke a najmä výmene oleja?. Ten prvý olej totiž treba vymeniť čím skôr. Potom vie tiež pomôcť odpojenie autobatérie aspoň na dve hodiny. Po pripojení si jednotka nanovo načíta údaje. Ako postupovať, mal by si mať v návode v rubrike odpojenie a pripojenie autobatérie. U mojej dávnej Fiesty bol opis postupu po pripojení: Nechať bežať auto na voľnobeh 2 minúty, potom na 2 minúty pridať otáčky cca na 1300. Prvých cca 60km si jednotka nastavuje dynamické parametre a preto sa odporúčalo prvé kilometre odjazdiť v mestskej premávke a potom ho prebehnúť mimo mesta.Stačilo však iba 20 - 25 km a auto bolo opäť živšie a aj menej hlučné. Zo začiatku treba rátať s kolísaním otáčok, to sa však po pár km upraví.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4494 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: ne červenec 30 2017, 17:50 Předmět:
Na první garanci jedu v půli srpna. O oleji mi při koupi řekli, že až na garanci buď po roce nebo po 15000km. A o zabíhání, že jezdit rozumně, ani nehonit ani neloudat a tak i jezdím už 50 let. O odpojování baterky vím, dělal jsem to na starém autě (taky Korea, pro změnu Daewoo Nubira), ale valného výsledku to nemělo. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Úplná blbost ale... klimatizace i otevřené okno mají tento efekt... Možná na to má vliv i vzduchový fitltr kdy teď vlhký vzdych prostě proudí přes něj hůře... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne červenec 30 2017, 19:23 Předmět:
Dobrý prase všechno spase. Dvacetiletý Mondeo 1.8i 16V není příliš vybíravý, jede dobře i na to, co maj na naší benzínce. Samo, že když tam naleju 98 nebo 100 oktanů, motor je tišší, nepatrně líp jede a nepatrně míň chlastá, ale zase ten benefit není natolik markantní, abych kvůli lepšímu benzínu musel jezdit 20km daleko. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4006 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne červenec 30 2017, 20:28 Předmět:
Pravidelně po každém plnění sleduji spotřebu, beru na potaz i konkrétní způsob jízdy (s vlekem, v horách, po rovině, v zimě atd). Už asi 10 roků se důsledně ptám na dodavatele, vybírám pouze Čepro. Nebo vyjímečně Shell bez ptaní . Nadto mám už 20 roků jeden srovnávací kopec u Boskovic (na Prostějov). Tam se méně kvalitní benzin vždy projevil.
Ibiza 1.4 r.v. 1999, nyní 2011, Grand Vitara r.v. 2000.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne červenec 30 2017, 20:30 Předmět:
hafca napsal(a):
Nic jiného než benzín mě nenapadá.
Kromě oleje...
Chladící kapalina ?
Ložiska v kolech ?
Brzdový obložení ?
Sjetý gumy ?
Geometrie ?
Lambda sonda ?
To, že je to nový auto a slušně s nim zacházíš, neznamená, že se nemůže pokazit. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15531 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne červenec 30 2017, 20:52 Předmět:
Samé blbosti. Ať napíše o jaké auto se jedná.
Např. u vysokootáčkových motorů stačí občas jen vytočit na jednotlivé kvalty více než je zvyklý, výfuk se protáhne a motor většinou oživne. Při rozjezdu na rovince dvojkou klidně na padesát, trojkou na osmdesát a čtverkou na stodvacet. Jinak jezdí stabilně jen na 50% a CML si to pamatuje a ubírá.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15531 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po červenec 31 2017, 7:30 Předmět:
Jo, té dodatečné informace o tom, že to je Korea Kia, jsem si nevšiml. Nečtu všechno a je už zde zvykem, že kdo nepodá celou informaci v prvním dotazu, tak se z ní potom musí dlouho tahat.
Ty kvalty klidně vytáhni na víc, nechtěl jsem to přehánět, ale rnbw to upřesnil. Oni se s tím na STK taky moc nemažou a vědí proč. Já, když jsem na dva roky starém autě takhle vyhnal pavouky z výfuku, tak jsem se jen divil, že mám nový motor.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4494 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: po červenec 31 2017, 8:32 Předmět:
rnbw napsal(a):
Ja dam na dvojku asi 90, potom uz musim preradit na trojku
Já to mám občas tak, že po dvojce zjišťuji, že trojka už je zbytečná. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Jinak koukni se kolik máš oleje v motoru ještě než pojedeš do servisu.
Kolega na Renaultu měl nadmíru.... prostě pronikal mu benzín někudy do oleje a kdyby se náhodou nepodíval mohlo to skončit výměnou motoru ... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4494 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: po červenec 31 2017, 8:51 Předmět:
Na omezovači jsem ještě nebyl. Olej občas zkouknu a je OK. Jak do barvy, tak do množství. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.