Zaslal: ne duben 16 2017, 17:02 Předmět: Nabíječka pro elektrokolo, porucha.
Dobrý den, Jedná se o elektrokolo Čínské produkce se 4ks olověnými bateriemi. Tuším že tam byly 14Ah tyto po cca 6letech začali ztrácet kapacitu dojezd se rapidně zkrátil, ze začátku se nabíjely několik hodin. Ke konci tak půl hodiny, tak jsem je nahradil 7,2Ah. (Nebylo potřeba mít dojezd 20km, ale stačí cca 5km). Podivné bylo že nové baterie se nabíjely už jen cca 15min a pak jen 30sec. Letos jsem to vzal do dílny abych se na to podíval. Teď se po připojeni na accu zapne a hned vypne i když jsou vybité. Nabíječka postupně zkracovala nabíjecí dobu. Nab. vypada takhle http://www.elektrokola-dh.cz/olovene/244-nabijecka-pro-olovene-akumulatory-48v-16a.html
Nevíte co by mohlo v nab. odejít? Myslel jsem že nějaký kondenzátor, tak jsem je postupně vyndal a proměřil a vypadají OK. Pak tam je několik rezistoru i výkonových, ale nevypadají spálené tak jsem je neměřil. U výstupu jsou pak ještě diody a IO LM324N, TL431 u tohoto je podivné, že dle parametru má referenční napětí do 36V přitom je to nabíječka na 48V. Nechci kupovat novou nabiječku když tam může být jen nějaká prkotina a taky životnost toho kola již nebude kdovijaká. Díky.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1426 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: ne duben 16 2017, 17:27 Předmět:
Referenční napětí slouží jako základní hodnota, se kterou se porovnává (komparuje) výstupní napětí.
Zkus postupně zatěžovat výstup ze zdroje a měř napětí a proud. Tím zjistíš jak se nabíječka chová při zatížení. Když připojíš třeba obě vlákna v autožárovce na 24 V (třeba ze zadních světel na náklaďáku atd.) do serie, tak máš docela slušnou zátěž na měření.
Máš-li i schema tak můžeš při zatížení měřit, kde je chyba. Nemáš-li, zkus se podívat do datasheetu a porovnat typická zapojení s tím tvým.
Další variantou je pak oba IO rovnou vyměnit a zátěžový test zopakovat. Při jejich ceně cca 4 a 8 Kč to není žádná finanční újma.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12222 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: ne duben 16 2017, 17:39 Předmět:
m001 napsal(a):
Jedná se o elektrokolo Čínské produkce se 4ks olověnými bateriemi. Tuším že tam byly 14Ah tyto po cca 6letech začali ztrácet kapacitu dojezd se rapidně zkrátil
to je normální, obvyklá životnost gelových baterií v režimu elektrokola je asi 4 roky. To že to vydrželo 6 let je docela zázrak.
m001 napsal(a):
tak jsem je nahradil 7,2Ah. (Nebylo potřeba mít dojezd 20km, ale stačí cca 5km). Podivné bylo že nové baterie se nabíjely už jen cca 15min a pak jen 30sec.
gelovky 7Ah budou mít menší maximální dovolený proud a větší vnitřní odpor.
V provozu se to pak chová tak, že při zatížení motorem napětí rychle klesá a vypadá to jako by byly vybité, ale vlastně nejsou . . .
A potom, když se zapojí na nabíječku, nabíjení trvá jen chvilku a napětí na bateriích dosáhne rychle hodnoty nabitých článků.
jmenovité napětí gelovek je 12V a napětí nabitého akku je 13,8 V.
Pokud tam máš čtyři, bude jmenovité napětí 48 V a nabitých článků 55,2 V.
Jestě důležitá věc,
ty baterie na větší proudy poznáš tak, že mají široké fastony.
Taky je potřeba fastony udržovat v čistotě, kvůli minimalizaci přechodových odporů.
z celého tvého popisu mi vychází, že bys měl zakoupit kloudné baterie 12V 12Ah a jejich propojení udržovat v suchu a čistotě.
Tebou popisovaná "porucha" nejspíš nebude na straně nabíječky.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8074 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne duben 16 2017, 17:42 Předmět:
Ty tvoje nový baterky budou KO, nebo alespoň jedna. Bude mít velkej vnitřní odpor, nabíječka začne nabíjet, napětí vystřelí na 56V a nabíječka to okamžitě vyhodí. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Dobrý den, děkuji všem za rady.
Nabíječkou to nebylo, nakonec jsem koupil nové accu.
Bylo to nízkým vybíjecím proudem, taky si nejsem jist zda akumulátory byly trakční. Slabší aku byly nakoupeny ve firmě která prodává náhradní díly na elkola, předem jsem to s nima konzultoval zda to bude fungovat, neměli pravdu. Ještě že ty 7,2Ah jsou stejné jako v UPS.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.