Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne červenec 02 2017, 19:52 Předmět:
Velké americké story o kondících zde běhají zatím o všem , mimo měničů . Vše je za 20 let možné . Zatím nebylo . Ale to , že jen pro příklad , 500W měnič "neutáhl" 300W motor je běžná praxe . Maximální proud ve fázi to prostě dokáže . Prostě motor bez měniče (zvláště do 500W , kdy se příkon nehlídá ) se bez ochran a měniče roztočí , protože proud třeba (kecám) 3x převýší na sekundu proud povolený . Halt síť bez hlídání to dá měnič NEEE. No a ty vstupní A tomu chybí . A proto je někdy třeba používat minimálně 2x větší štítkový výkon měniče , než je motor . Tedy platí to plácnu do dvou kW .
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne červenec 02 2017, 20:59 Předmět:
u nasich mam menic. Ma moznost nastavenia zataze. Mam tam nastavene cerpadlo na vodu. je tam 2kW motor, 7,5kW menic. Ak motor chytim silnejsie rukou tak sa nerozbehne. Pustim a cerpa jak blaznivy. neviem ake moznosti nastavenia ma tvoj menič.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: po červenec 03 2017, 6:29 Předmět:
Zober vadasku a zmeraj napetie na svorkach motora. Obavam sa ci menic nieje po smrti. A nieje menic ako menic z hladiska riadenia.
Prelez vsetky nastavenia. Menic umoznuje aj pretazenie motora. Co mozno vyuzujes pri znizenych otackach kedze nebudes mat vykon.
Vrátím se k nakousnutému tematu proudu u asmo.Jsem vyučený konstruktér asynchronních motorů.Proud při rozběhu proběhne po koncových bodech tzv.kruhového diagramu.Měnič musí být schopen dodat tento proud.Může být i vyšší než psal BOBOBO.Je li těžší rozběh i více jak vteřinu.Motorem ale točí při záběru rozběhový moment,který je dán konstrukcí motoru.Tento rozběhový moment může být několikrát menší než maximální.
dobrman: Je to jednoduché.
1) mechanicky: Výkon je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu kroutící moment je dán konstrukcí motoru. Tedy výkon je závislý na otáčkách.
2) elektricky: Proud motoru je pořád stejný tzn. při nižší frekvenci musí být svorkové napětí nižší.
BOBOBO: Taky jsem tady ještě neměl měnič s vadnými kondenzátory. Takže mi to přijde jako scifi.
Přikláním se k tomu, že pohon je nevhodně navržen a tedy nemá dostatečný výkon. Při síťovém napětí se nehlídají mezní parametry motoru a je tedy schopen se roztočit v přetížení. Toto není s měničem možné. Jinak při dobře navrženém pohonu se normálně používá měnič o nominální hodnotě výkonu motoru.
Jinak pro zajímavost máme u nás v provoze měnič 3*400V a motor za ním je zapojen do D (3*230V) celé to funguje na omezení maximálního proudu motoru. Prý tak vyždímou z motoru maximum..... no funguje to a problém s tím nikdy nebyl.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: po červenec 03 2017, 7:44 Předmět:
Pokud ve měniči neodejde řízení,neodpařej se cesty a tak,úplně posmrti není.A pokud není koncák jednolitej,není jeho případná oprava tak drahá ani pracná.Pokud odešly jen kondíky,jdou docela snadno vyměnit(jiný než snap-in nebo se šroubovacíma vývodama(terminálový) ve měničích nebejvaj).Nejčastější porucha FM je odstřel 1-2 kanálů koncáku a někdy se to stane následkem těch elytů.
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: po červenec 03 2017, 19:50 Předmět:
Tento měnič neznám, v zaměstnání pracuji s měniči MOVITRAC a MOVIDRIVE a ty podle manualu dovedou dobře regulovat motor o stejném výkonu, jako má měnič. DIP-kou se jim dá vnutit motor s o řadu menším výkonem, ale s motorem se 7-krát nižším výkonem by se asi nekamarádily, ale nemám to vyskoušené. _________________ 007
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po červenec 03 2017, 23:29 Předmět:
rezis napsal(a):
BOBOBO: Taky jsem tady ještě neměl měnič s vadnými kondenzátory. Takže mi to přijde jako scifi.
No bohužel není. Švára mi dotáhl nějaký do kW a ten už si tím prošel. Rubycony/nippony ho ale vyléčily - nějaky na 35V co si matně pamatuju a byla jich hrst (asi 220/470)
Problém ale zřejmě byly zasviněná žebra chlaiče mastnýma pilinama a zaseklý jeden z venťáků - nějaká 60 nebo 80...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: út červenec 04 2017, 6:24 Předmět:
stejný problém jsem řešil nedávno, motor s převodovkou , měnič a neměl sílu. Problém byl v motoru, zřejmě nabořená kotva. Kuriozita byla , že to byl problém zřejmě už od výroby a výrobce linky to dohnal měničem. Protože nový motor štítkově ještě o 50 otáček pomalejší po výměně běžel znatelně rychleji. Osm let to běželo v tomto režimu a pak motor ztratil sílu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.