Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 8:17 Předmět: Schéma zapojenia blikajúcích led na 12V.
Potrebujem toto zapojenie na PIR 12V čidlá ,ako signalizáciu narušenia objektu.dik. Najlepsie dve obycajne ledky.Neviem ako to urobit ,aby blikali.
------------------------
Co hovorite na tieto srandicky,neviem co presne to je,daju sa na slov.kupit?
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_itemId=221416267308&_nkw=Piezo+Disk+Vibration+Sensor&_trksid=p2047675.m4099.l9146
Robim vseliake zabezpečov.spôsoby ochr.domu.
Pre co mi truba ako signalizacia poplachu po 10m kábli nechce trubit,ani pri spojeni v tzv.čokoláde? Po pripojeni kuskom kabla auto truba na baterku trubí.Zeby slaby kontakt?Kolko amper berie taka bezna autotruba.
Naposledy upravil tiktak1953 dne út červen 20 2017, 8:32, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út červen 20 2017, 8:37 Předmět:
Nebo si udělej laviňáka:
(není tam žádná chyba, takhle to funguje) _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 10:44 Předmět:
MG a dred vdaka,baza je nezapojena,daj neaky typ NPN tranz. teslacke mam vsetky druhy skoro.tranzistor je tam len ako dioda?
Dred mozes mi obj na moju adresu ledky,napisem ake,lebo ja som mal aj minule s tym problem.Many ti poslem na ucet,adresu na SZ ak suhlasis.
Pripadne ak niekto ma doma nepotrebne a posle, tiez suhlas.
Tranzistor se tam chová jako diak. Bázu nepotřebuje. Až je na kondíku nad 10v, tranzistor se otevře a kondík vybije do LED. Pak se zavře, když je kondík vybitej. Kdybys chtěl použít diak, musel bys snížit kapacitu, a napájet nad 30V napětím. Možná bys taky musel sériový odpor s LED upravit, aby svítivka netrpěla. Předřadným odporem měníš rychlost blikání.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 13:24 Předmět:
Artaban, pekne si mi to vysvetlil!!! Neviete ,pre co mi ta truba z auta nechce trubit ,ked ju dam na neaky kabel ,iba na kusku kabla!!!Uz druhy pripad a to iste.Spoje su dobre a iba zamrncí truba na 10m kable.šlak ma ide zobrat.Ine veci som robil a nemal problem,toto ako zakliate druhykrat.Nebudete verit mozno.
Tu sa vonku neda vydrzat je vyse 40°C na slnku.tak lezím ,neprsalo dva mesiace.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: út červen 20 2017, 13:48 Předmět:
Zkus zmerat kolko má ten kablík odpor, jestli nejsou tenké vodiče a neztrácí se napětí na tom kablu. Jaké je napětí na zdroji a jaké na konci u truby? Z toho by už šlo něco usoudit, takhle na dálku bez informací asi nikdo neporadí. Zkus to zmerat a uvidíme, kde je problém. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 20 2017, 14:18 Předmět:
To co dal MetalGod a vysvětlil Artaban je lavinovej generátor - tam se využívá toho, že na inverzně zapojeným tranzistoru (plus na emitoru u NPN) s nepřipojenou bází se s pomalu narůstajícím napětím vytvoří stav, podobnej chování zenerky - po dosažení určitýho napětí se oba přechody tranzistoru otevřou (kolektorovej je pólovanej propustně, emitorovej se proráží) a tranzistorem začne procházet proud. Pokud ten proud netrvá dlouho, nestačí se emitorovej přechod tranzistoru ohřát natolik, aby se protavil a to se dělá právě tím RC článkem mezi kladným napájením a emitorem trandu - kondík se pomalu nabíjí přes odpor, po dosažení meze průraznýho napětí se prorazí emitorovej přechod trandu, lavinovým efektem vzniklým mezi oblastí emitorovýho a kolektorovýho přechodu se otevře celej tranzistor a jeho efektivní odpor i přes to, že je zapojenej obráceně prudce poklesne - kondenzátor se přes tranzistor vybije do "zátěže" umístěný mezi kolektorem a zemí. Impulsním zatížením se emitorovej přechod skoro neohřívá a dají se tak generovat impulsy i velice vysokejch kmitočtů.
Jako tranzistory vyhoví skoro všecky malovýkonový KŘEMÍKOVÝ Tesly z řad KC a KF s výjimkou typu KF503 a VHF typů KF167 a KF173 (u těch se lavinovej stav navozuje mizerně a ne každej kus v něm pracuje). Je možný, že některý z dalších vf typů, který jsem ani nezkoušel se budou projevovat obdobně. Stejně tak fungujou skoro všecky západoevropský trandy z řad BCxxx, akorát někdy je potřeba víc laborovat s odporem i kapacitou v článku RC určujícím frekvenci otevírání. Germánium v tomhle režimu nešlape rádo, ohřívá se a je mnohem citlivější na nastavení pracovních podmínek - pokud už se nějakej Ge tranzistor podaří k labvinovýmu jevu přimět ...
A jano - tu "trúbu z auta" napoj "káblom ku zváračke" - ona se nezdá, ale má velkou spotřebu proudu a když se jí dá delší kabel s větším odporem, už se nestačí rozkmitat vnitřní elektromagnet. Často pomáhá, když na to použiješ normální 3-fázovej kabel "ku miešačke/cirguláru", ale spojíš v něm 2 a 2 dráty paralelně - prostě ze 4-žílovýho káblu uděláš jen "dvojlinku". Tím klesne úbytek napětí na samotným kabelu a houkačka se umoudří ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út červen 20 2017, 14:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 14:19 Předmět:
no ,zmerat otpor ked su droty uz v stene je problem.ale su to dva a dva tenke droty .v cokolade je spioj dobry,bat dobra.Ze by to bol velky R na tych ani nie 10m.odfotim to bude sranda.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 20 2017, 14:23 Předmět:
Ještě jednou to vzýrazním, abys to nepřehlídnul:
EKKAR napsal(a):
....
A jano - tu "trúbu z auta" napoj "káblom ku zváračke" - ona se nezdá, ale má velkou spotřebu proudu a když se jí dá delší kabel s větším odporem, už se nestačí rozkmitat vnitřní elektromagnet. Často pomáhá, když na to použiješ normální 3-fázovej kabel "ku miešačke/cirguláru", ale spojíš v něm 2 a 2 dráty paralelně - prostě ze 4-žílovýho káblu uděláš jen "dvojlinku". Tím klesne úbytek napětí na samotným kabelu a houkačka se umoudří ...
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 14:27 Předmět:
Karel ,takze jedine hrubsi kabel to spraví!!! Uz ma isiel večer šľak trafit fakt ze to netrubilo!!! Ja ze tie dva a dva budu stacit. Teraz ma napadlo chlapi pouzit na dome alarm z auta ,ale kde vziat?To maju len auta novšie a doinstalovane?Z vrakoviska to neviete niekto zohnat.Ja mam kamosa na vrakovisku z kadial mam aj styri truby, lenze to sa tam iba stare skodovky a stare sroty.
Dvojlinku na 230V na tu trubu NE-bude stacit med 2,5mm?Treba 4mm az?.to mam jednoduksie.Mozno aj doma najdem taky kabel.
Ten alerm z auta mi pomozte splasit, neako,vcera vcera niekde hucal a to ma napadlo miesto truby.
Karel neprides na dovolenku,mam skoro prazdny byt.sme len dvaja acez tyzden ,na vykendy je to uz trochu zaplnene.pridu mi samoze navstevy ako vzdy,ale stale neake miesto byva volne.uz vy&se mesiaca je tu nad 25°C v tieni,sucho ako na sahare.
Naposledy upravil tiktak1953 dne út červen 20 2017, 14:45, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 20 2017, 14:42 Předmět:
Průšvih je v tom, že houkačky přímo určený na 230V mají odběr co já vím třeba 100W - ale to je při tom napětí jen půl ampéru a to ještě s bídou. Zatímco stejně výkonná houkačka do auta (100W výkonu) musí žrát ze 12V zdroje nějakejch 8-9 ampér a na to už je potřeba "jinačí kábel" - právě proto, aby neomezoval. Kdybys tam nainstaloval sirénu na 230V, nebudeš potřebovat žádný kabely jak sloní noha ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: út červen 20 2017, 14:49 Předmět:
Karel,ja som pisal ze pouzit 2žilovy kabel CYKY 2,5mm (4mm)co sa robia domove instalacie ,nie trubu na 230V!Ten kabel na trubu z auta a na dlzku asi 10m. Ten 4mm prierez by to mal vydrzat,ale je s nim problem tahat do tenkych prechodiek v stene,ale s 2,5mm drotom /10-15A na 230V neviem ci by stacil.
Co ten pouzity alarm z auta karel ako je to,kde ho vziat?idem do zahrady polievat pomali ,vecer sa ozvem aš.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.