Zaslal: so květen 27 2017, 15:28 Předmět: Silnice je silnice
Vážení
Opět jsem krátce po sobě absolvoval dvě delší jízdy, na ostravsko a ku matičce Praze. Naftové vozítko oktávka první verze s dostatečnou akcelerací, kupodivu i ve stotřiceti, doufám už potkali téměř všichni. Proto nemám problémy s vozidly před sebou, ale s vozidly za sebou.
V autoškole nás učili pravidlo dvou vteřin pro ideální odstup. A zde je malér. Jak bezpečně zabrzdit, máte-li na zádech vozidlo (i kamijón stejně jako felicii) vzdálené od kapoty dva metry a na tachometru českých devadesát v hodině?
Za Vysokým Mýtem na Litomyšl je vesnička Hrušová. Za ní táhlé velmi mírné stoupání s dobrým výhledem. Uprostřed stoupání ve směru na Litomyšl je vyfrézovaný pás cca 15 metrů. Uvádí ho postupně značky kolony, omezení 70 pak 50 a pak 30. Pravda, silnice je přeplněná zejména ve špičkách, ale slisovaný osobák mezi kamiony?
A v sobotu dopoledne, při mírném provozu odstavená dvě auta, zbytky světel, předního a zadního nárazníku. Auta nepojízdná.
Jak se jen v té třicítce tak dokázali vzájemně zdevastovat? Že by jeden třicítkou couval a druhý jel dopředu?
Prosím, buďte na silnici opatrní, zejména když máte spolujezdce.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: so květen 27 2017, 20:00 Předmět:
Osobně soudím, že ty dvě sekundy nejsou ideální, ale minimální odstup.
Dva metry by při dvou sekundách odstupu urazilo auto, které jede 3,6km/h. Tak pomalá není ani chůze některých lidí.
Pro 90km/h by ta dvě auta musela být od sebe vzdálena 50 metrů!!! _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so květen 27 2017, 20:04 Předmět:
Jednoduše, pokud máš trochu času, ťukneš do brzdy, aby na toho za Tebou bliklo brzdový světlo a on zareagoval, pak brzdíš, pokud čas nemáš a nemáš se kam uhnout, holt bude v Tobě (ale brzdu sešlapuj pozvolna, ať je náraz pokud možno co menší a ať neztratíš trakci, pak můžeš brzdit prudčejc) a on bude ten, kdo bude vinen, on bude ten, na kom se můžeš hojit.
Při nárazu nejde o to, že Ti poškodí lak, zničí nárazník, proboří prdel, nebo že to bude nepříjemný, jde jen o to, aby sis zachoval plnou kontrolu nad autem a to dokázal bezpečně zastavit.
Nicméně i tak počítej s tím, že můžeš vyletět třeba ze silnice, tak si hledej místo, kam to bezpečně naprat.
Vono řídit neznamená jen umět točit volantem, šlapat na plyn a dělat tůtů, znamená to i umět dobře bourat.
P. S.: Zpravidla jsou sakra rozhodující zlomky vteřiny, takže za jízdy nedrbej, nebuď nalitej, ani zfetovanej, nevyspalej, nebo nadměrně unavenej, byť jen práškama, netelefónuj, jen se soustřeď na jízdu a dění kolem Tebe, ne na auto samotný.
Teď, patnáctýho to bylo, jeden kolega taky příliš nevěnoval pozornost řízení. A sejmul druhýho kolegu, co jel z práce na kole. Ten na kole se nikdy nedočká 28. narozenin, protože ten druhej ho ve svejch 23 letech zabil. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 27 2017, 21:57 Předmět:
Napíšu jen jedno - některým takyřidičům patří do ruk nasrat a ne dát volant, protože tam, kde se dá naprosto bezpečně jet 100-110 (a zákon povoluje 90), oni se courají prostředkem 70-80 A NEUHNOU, protože podle nich nikdo nemá právo jet rychlejc než dovolujou předpisy - a ONI MAJÍ SVATÝ PRÁVO TY NEUKÁZNĚNÝ VYCHOVÁVAT. Takovýhle couraly bych opravdu shazoval z cesty do pangejtu vidlema - bez pardónu.
Neříkám, že tam, kde je silnice úzká a nepřehledná, dá se po ní bezpečně jet cca 60-70 a předjet se nedá, že se ten zezadu má lepit na zadek tomu před sebou - jo, možná pokud je 4% a má choutky se vyžít ... ale i tak je to za jízdy poněkud RISKANTNÍ - a každopádně jen s oboustranným souhlasem zúčastněnejch.
Ale tam, kde předjetí je možný a brání mu jenom úporná snaha toho vpředu NEDAT SE ZA KAŽDOU CENU, je bohužel lepení se na nárazník + houkačka a dálkový světla jedinou legální formou vyjádření potřeby SAKRA JDI DO PR.DELE A UHNI - proč to chci je moje věc a ne toho, kdo je vepředu. Zákon žádný odůvodnění nezná - prostě CHCI PŘEDJET TAM, KDE TO NENÍ ZÁKONEM ZAKÁZÁNO A POKUD NA TO MÁM TECHNICKY, NENÍ ŽÁDNÁ DALŠÍ INSTITUCE, KTERÁ BY MI TO MOHLA ZNEMOŽNIT. Může jít o zdraví, může jít o velký prachy, může jít o sázku, která je pro mě důležitá - ale pokud toho před sebou nechci ohrožovat a žádám po něm jen volnou cestu, NENÍ TO JEHO VĚC MĚ JAKKOLIV OMEZOVAT NEBO POSTIHOVAT - JEHO POVINNOST ZE ZÁKONA MI PŘEDJETÍ UMOŽNIT, POKUD TÍM SEBE NEVYSTAVÍ DALŠÍMU NEBEZPEČÍ NEBO SVÝM MANÉVREM PŘÍMO NIKOHO DALŠÍHO NEOHROZÍ.
Tím je řečená jedna věc - pokud mě někdo pustí před sebe a já v protisměru sejmu dalšího účastníka provozu, není to vina toho, kdo mě pustil - ale jen a jen moje JAKO PŘEDJÍŽDĚJÍCÍHO. Pokud mi ale bude bránit v předjetí a já jeho vinou sejmu kohokoliv dalšího, je to vina jeho jakožto PŘEDJÍŽDĚNÝHO - a to i v případě, že narazím do něho když "mi to zadupne před nosem", protože v zákoně je i ustanovení o tom, že "řidič nesmí bezdůvodně náhle měnit ani směr, ani rychlost jízdy, pokud by svým chováním ohrozil další účastníky silničního provozu".
Dalším faktem je, že pokud nějakým autem jezdím delší dobu respektive mám s ním najeto vícero tkm, už ho "mám v ruce a v oku", takže dokážu líp posoudit jeho chování a troufnu si v něm daleko kritičtější stopu, než v autě který neznám - v to počítaje i manévry spojený s předjížděním a jízdou v závěsu za někým. Pro začátečníka pak může bejt "lepení na nárazník" vzdálenost 20m, zkušenej "starej zajíc" si troufne jet tou samou silnicí za někým na 2m a furt pojede (relativně) bezpečně. V tý zkušenosti je ale zahrnutý i to, že ten zkušenej si taky dokáže uvědomit, jak dobře zná cestu po který jede i jak dobře ji může znát ten, kdo jede vpředu. Protože pak to nalepení se za zadek může znamenat jedno - JÁ VÍM, ŽE ZA ZATÁČKOU JE 150M ROVINKA A KDYŽ HNED ZA ZATÁČKOU PODŘADÍM, KRATIČCE VYKOUKNU A NIKDO NA NÍ NEBUDE, DOKÁŽU TOHO VPŘEDU NAPROSTO BEZPEČNĚ PŘEDJET - a on, protože se pohybuje v pro sebe neznámým terénu, o takový možnosti vůbec nemusí vědět a může si proto myslet, že já se chovám nebezpečně a nezodpovědně ...
Je to prostě jen a jen o posouzení situace a vždycky je to pohled ze 2 míst - z pohledu toho kdo jede vepředu - a proti tomu z pohledu "toho vzadu" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so květen 27 2017, 22:12 Předmět:
Jedna dobra rada: nikdy sa nikomu nelep na auto a uz vobec nie vo vysokej rychlosti. Ani ked poznas cestu. Moze zbadat nieco, co ty nevidis a ty to neubrzdis (lebo reakcny cas a mala vzdialenost).
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17796 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so květen 27 2017, 23:54 Předmět:
Ekkare, z Tebe by měl můj známej z pardubský dopravky fakt radost. Nepatří ještě Třebová pod Perníkov, že bych mu poslal teplý bonz? _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 28 2017, 0:12 Předmět:
Já snad někde něco porušuju, že na mě chceš posílat žhavý bonzy? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne květen 28 2017, 0:55 Předmět:
rnbw: Máš pravdu, ale na druhou stranu je to (zdravý) lepení výhodný v tom, že v takový konfiguraci jsou výhodný aerodynamický podmínky pro rychlejší akceleraci (zlepšuje se tak ale i aerodynamika auta vepředu; využívaj toho kamióňáci), která je při předjíždění důležitá, hlavně u aut s nepříznivým poměrem mezi výkonem a jeho hmotností. Ale zas ten vepředu musí vědět, že bude předjížděnej a musí se podle toho chovat, zachovat směr i rychlost, což se bohužel moc často neděje. Prostě pro toho vzadu jedu pomalu, tak ho pustím, nazdar, on bude rád a já budu v relativním bezpečí. Jak prostý.
Jenže praxe je jiná, běžně potkáváme dobrosery, jak psal Kája, stejně tak i mindráky, různý šampóny, telefónisty, zmatkáře, vožraly, feťáky, posery (jezděj pomalu, brzděj v sebemenší zatáčce, dupou na brzdy a vymetaj skoro až škarpy, jakmile míjej protijedoucí auto, nebo jsou předjížděný) i ty, co za volantem nemaj co dělat (pomalý reflexy, špatný smysly, jako zrak, sluch, nebo hmat), kvůli takovejm jsou silnice nebezpečný, ne kvůli rychlosti, kterou jsem schopnej bezpečně na konkrétním místě a za konkrétních podmínek ukočírovat. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15523 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne květen 28 2017, 7:14 Předmět:
Na takové burany, co se na mě lepí, tak používám jedno vyzkoušené. Prostě povolím nohu na plynu a zpomalím. Jedu samozřejmě vpravo a ne jak ten buran středem, takže mu nezbývá než zpomalit taky a pak se za mnou táhnout anebo mě prostě předjet. A řidiče, co si myslí, že všechno mohou předjíždět, protože se tam dá jet 110, ale značka dává maximálku jen 70, tak naprosto ignoruji. Většinou to ti ychtylové (většinou s čepicí) nevydrží a jedou se zabít někam dopředu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 28 2017, 7:47 Předmět:
Je věcí každýho, na co se cejtí - ale pokud se necejtím na to jet tou nejvyšší v daným místě povolenou rychlostí - a někdo za mnou jo, pak jak jsem už napsal, je mou povinností ho nezdržovat a pustit ho, pokud tím neohrozím sebe nebo další účastníky - třeba i proto, abych ho o 3 zatáčky dál moh začít seškrabávat z kmene stromu (povinnost poskytnout pomoc - viz §§§). Úmyslný neuhejbání v místech "kde by to šlo" je stejná prasárna, jako lepení se na zadek BEZDŮVODNĚ = v místech kde skutečně rychlejší jízda nebo uhnutí nejsou možný.
Ale co jsem zažil už mockrát, je absolutní bezohlednost ze strany "nemotorizovanejch" řidičů = pumpičkářů. Zákon jim jasně nařizuje jet po okraji co nejblíž ke krajnici a pokud je jich víc, tak výhradně jen za sebou. OK. Ani já když se s manželkou nebo dětma převtělíme do pumpičkářský podoby a vyrazíme na vejlet nejedu celou dobu "v lajně", ale najedu si vedle, aby se dalo smysluplně konverzovat. Autům v protisměru tím nevadím, rozhodně nejsme širší jak osobák. Ale pokud slyším, že zezadu se COKOLIV přibližuje, AUTOMATICKY SE STAHUJU NA KRAJ - většinou to řeším přišlápnutím a zařazením se dopředu, než abych brzdil a cpal se před přijíždějící vozidlo. Jasně - pokud je v tu samou chvíli na okresce v protisměru cokoliv dalšího, ten za náma nemá jinou možnost, než zpomalit a počkat si, až bude mít volno, ale pokud má protisměr volnej, může bez problému dopředu. Na jedničkách není co řešit, tam je vedle jednoho cyklisty místa vždycky dost, ale jedničky nejsou pro cyklisty primární cesty - tam se vyskytujeme co nejmíň.
Fajn, my se uhejbáme - ale pokud jsem za volantem a dojedu jinou skupinku "pumpiček", neuhne nikdo, všichni držej "hejno" minimálně ve dvou řadách a ještě ke všemu ti nejvíc vpravo jedou schválně minimálně metr od kraje, tudíž ti vlevo už jsou na prostředku - a předjet takovou grupu je horší než předjíždět autobus nebo kamión, protože ten aspoň tolik nevlaje ve větru.
To samý neřádstvo jsou majitelé nejrůznějších traktůrků Terra, Vari a podobnejch silostrojů, který podle zákona ani na silnice nesměj - jenže kolik jich tak jezdí, to nikdo nespočítá. On je pomalej a vy si všichni vyserte voko, on neuhne.
A co teprve, když takovej autobus nebo kamión (se dřevem i nebo s kontejnerem = vyhejbají se po okreskách placeným úsekům) dojede na okresce právě takový hejno pumpiček (nebo "Vari-traktoristu") - a vy dojedete za něj... Doslova - to je na zabití. On je bezpečně předjet nemůže, protože oni se neuhnou. Vy přes něj dopředu nevidíte, takže víte h0vn0 proč se s tím vleče jak s hnojem - a přitom rozhodně nemáte času na rozdávání. Tak to prostě někde risknete, protože vezete děcko k doktorovi nebo spěcháte do práce, kam si rozhodně nemůžete dovolit chodit permanentně jako do Sokola = pozdě. Nic jinýho vám nezbejvá - protože druhá možnost je courat se na dvojku za nima, dejchat jejich dýzlovej smrad a zabíjet se hypertenzí při pohledu na hodinky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak, a su za vola.
Já si myslel, že v devadesátce za vteřinu ujedu 25 metrů ještě těch poctivejch českejch, ne těch čínskejch lehce nekvalitních. Páč dva metry bych měl ujet za cca 8 setinek vteřiny. No, mě trvá alespoň 5 metrů, než stačím reagovat na pedálu.
A zase něco z praxe. Letohrad - Plzeň, dvě auta. První koktávka se čtyřmi cestujícími, předjede co se na silnici hýbá. Druhá velká dodávka s materiálem sunoucí se svou osmdesátkou až devadesátkou i po dálnici. V Plzni časový rozdíl 30 minut. První řidič má toho na hodinku dost, druhý jde rovnou na montáž (posvačil v klidu v autě).
Za zadní sklo jsem si zastrčil tuhle nálepku - ve smyslu "Klidně mne předjeď, frajere. Já si nepotřebuji dokazovat na silnicích, jakej jsem king".
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne květen 28 2017, 9:32 Předmět:
Já myslím, že hlavní je dojet vždy bezpečně z bodu A do bodu B a pokud možno nemít hubu od krve. Život je fajn a až jednou zakukám, tak asi budu celkem nasranej co jsem ještě mohl stihnout.
Netřeba k tomu sepisovat elaboráty, tak jako to dělá EKKAR.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1162 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: ne květen 28 2017, 9:33 Předmět:
Osobně si myslím, že pokud by se k sobě lidi chovali slušně a ne jako lidi, tak by to bylo na silnicích lepší a bezpečnější.
Mám auto teprve krátce, ale i za tu krátkou dobu už mám tu čest s mnoha různými ať již na kolech, na motorkách, v osobních autech i v nákladácích. A je smutná pravda, že v Praze a okolí je těch ů nějak více. Nicméně Brno Praze dosti zdatně konkuruje a těžko říci, kde je to horší. Zkušenost jak z Čech, tak z Moravy. Naštěstí i v Praze se dají potkat slušní a ohleduplní řidiči.
To lepení se na zadek auta je častý nešvar a je mi jedno, kdo si to jak může zdůvodňovat. A když z nějakého důvodu šlápnu na brzdu, tak mi ten vzadu rozbije moje auto a je celkem jedno, že se na něm mohu zkusit zahojit, protože bourané auto je prostě bourané auto. A že nesmím prudce šlápnout na brzdu? Ale klidně mohu, pokud mi tam někdo vběhne, ať již dítě nebo zvíře nebo pokud je tam výmol a podobně. A to ten blb vzadu prostě nevidí a pak se bude divit.
A to nebezpečné předjíždění je také radost, pak se ten blb někde rozmlátí a já mu pak musím pomoci, protože to říká zákon.
Když to tu tak čtu říkám si, že mi udělá velikou radost, když většnu z vás na silnicích nepotkám. Patřím mezi ty blbce, co po městě jezdí 50, mimo město 90 a po dálnici 130. Jezdím co nejvíce vpravo a jezdím většinou jako poslední vozidlo. Nicméně často jsem na místě téměř stejně rychle jako ti, kteří předjíždějí co se na silnici hne... jak už tu někdo napsal, to se mi moc líbí _________________ Jsem na cestě k šípku.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Další
Strana 1 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.