Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt září 05 2013, 4:57 Předmět:
Uhlíky některých výrobců mají na styčné ploše vytvořeny pro rychlejší záběh-sednutí uhlíků ve směru otáčení jemné drážky . Když jsou jen pravoúhlé , tak je na stejné průměru jako má komutátor mírně zabrousím .
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3314 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 06 2013, 20:32 Předmět:
Nedavno jsem rozdelaval Zelmer a ten mel na druhy strane rotoru zarez na roubovak a okolo vetsi, pevny prstynek. Taky se zarezem. Takze stacilo hoodne siroky sroubovak kterym jsi pres drazky spojil vnejsi pevnou cast s rotorem. A byla jistota ze se uz neprotoci.
jo to u toho Zelmeru je fajn, jenže motory z posledních let mají zalepenou matku a už to nejde moc dobře... jinak jak píše Ohryzek o těch motorech které jdou rozdělat "z druhé strany" tak jsou to motory od Domelu
ale setkal jsem se už s motory od Ameteku, dávala je ETA třeba do řady x417 a ty mají ložisko nalepené do toho plastového obalu a zároveň i štítu a navíc je to tak křehký materiál, že rozborka skončila vždy tragicky ty starší měly plast z černé hmoty a novější typy mají snad už bílý
Nejhorší ale bývá když má motor dvě a nebo víc sacích částí a často se stává že nejde sundat distanční sloupek mezi turbínama...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út duben 04 2017, 20:48 Předmět:
Rozobral som motor ETA 986.2 (tu maticu som uvolnil klucom z gola sady, do ktoreho som parkrat udrel kladivom).
Horne lozisko je znicene, zjavne sa do neho dostala voda. Ako ho mam stiahnut, ked nemam stahovak? Dalej mi rotor drzi na spodnom lozisku v spodku motora - to mam ako dostat von?
Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2376 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út duben 04 2017, 21:16 Předmět:
Nejdrřív by bylo dobré si ujasnit si, kde je vrch a spodek motoru, ale jednoduše - u těchto motorů nejspíš (už si to pořádně nepamatuju) bývá ložisko u ložiskového štítu, co je u turbíny (7) jen vložené, popřípadě zalepené a ložisko, co je u uhlíků (6) bývá vyvložkované podložkama a planžetama. Je možné, že je tak usazené i to druhé ložisko, ale prostě by to mělo jít s použitím trochy násilí rozebrat (a vytáhnout rotor s ložiskama z ložiskových štítů).
S tím stahováním ložisek bez stahováku je to složitější - já stahovák mám, takže takové nouzovky většinou neřeším, ale totálně zničené ložiska (prakticky jenom vnitřní kroužky z ložisek naražené na hřídeli) se dají povolit po částečném odbroušení (pak se dají stáhnout i kleštěma). Ale prostě je potřeba to dělat opatrně, žádné mlácení po hřídeli, protože ta se potom nejen deformuje, ale také můžou z toho důvodu začít cestovat jednotlivé části rotoru po hřídeli, což způsobí jeho zkázu.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út duben 04 2017, 22:14 Předmět:
Spodok som myslel pri uhlikoch. Dakujem za obrazok, mal som ho len v hroznej kvalite.
Cize mi ostal plastovy "spodok" s uhlikmi a v nom drzi lozisko aj s rotorom. Na hriadeli rotora je nasadene "horne" lozisko. Rukou to dole nejde a ziadne pacenie riskovat nebudem. Asi budem musiet zohnat stahovak.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út duben 04 2017, 23:03 Předmět:
Nakoniec sa mi podarilo rotor vytiahnut z toho spodku pri uhlikoch. Lozisko tam bolo nalepene, preto to neslo. Zaujimave, ze spodne lozisko je NMB ENGLAND, horne je ČSFR.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st duben 05 2017, 21:34 Předmět:
Kupil som stahovak a loziska SKF 2RS. Stahovakom sa mi podarilo stiahnut obe loziska - islo to tazko, bez neho by to bolo nemozne.
Rotor som dal do mrazaku, lozisko nahrial teplovzdusnou pistolou - ale nepodarilo sa mi ho nasadit, po kusku sa zastavilo. Skusim nechat ten rotor chladit do zajtra. Je na to nejaky lepsi postup?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st duben 05 2017, 21:47 Předmět:
Ano hákem . Víš co je to hákem ? Jinak na soustruhu bez nejmalinkatějších problémů a nahřívání a chlazení . Nejhorší rady stovek lidí ,kteří věc nědělali , ale o ní slyšeli , či na netu četli .... Na volném soustruhu práce do 60ti sekund .
Založen: Dec 28, 2007 Příspěvky: 1290 Bydliště: Poprad
Zaslal: st duben 05 2017, 22:00 Předmět:
Ložiská idú nalisovať jednoducho vo zveráku kladivom. Na osku od turbín nasadiť ložisko, naň trubku, dĺžka cca 3cm. V núdzi postačí aj zvyšná podložka pod turbínu. Zastrčiť do povoleného zveráka oskou nadol, nasadiť aj druhé ložisko pri komutátore. Biť po MS valčeku kladivom, pokiaľ ložiská nesadnú na svoje miesto.
Pomôcky = trubka a valček majú priemer iba o trochu väčší ako vnútorný prstenec ložiska !!! inak hrozí ich poškodenie a budú hlučné.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt duben 06 2017, 18:18 Předmět:
Dakujem za radu, urobil som si nastroj z plastovej cievky na cin. Vnutorny priemer sa presne vosiel na osku, takze som jeden koniec odrezal, aby som tlacil lozisko len za vnutorny prstenec.
Ani zverak som nepotreboval, rotor som vytiahol z mrazaku, polozil na koberec, nasadil na osku lozisko a ten moj nastroj. Stacilo par uderov kladivom. Z druhej strany rovnaky postup.
Motor som zlozil a vyskusal na lab. zdroji. Toci sa uz od 6 V, krasne ticho. Vysavac som zlozil a bezi perfektne
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne listopad 10 2019, 19:36 Předmět:
Mam tu maly motor 23800TS-L - Rowenta. Neviem uvolnit maticu, aj ked som na zavit strekol WD40 a po kluci mlatim opakovane kladivom. Rotor je maly, tak ma asi prilis malu zotrvacnost. Nejaky napad?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.