Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 21:10 Předmět:
Bořku, já ti tvoje odtahaný tuny neberu, já říkám, že konstrukční řešení chladicí a topný soustavy u tohohle auta byl ZGARB a kdo ho vyprojektoval a pustil do výroby, ten by měl na věky viset za koule. Proti tomu následující typ = fáčko mělo jedno z nejlepších topení BEZ KLIMY v celý historii škodovek po roce 1950 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 16 2017, 21:12 Předmět:
K tomu nesmyslu topení , pokud nemá motor odpadní teplo , nemůže topit . Jak může topit dříve soustava s větším OBSAHEM směsi , která vezme více tepla pro sebe sama ???? Víš , že se prodávají cu trubky pro teplovodní topení s průměrem vnitřním 8mm ? To stačí !!! fakt to zabal !
EKKAR: Zajímavé, že stejnou konstrukci (jen ve větším) měly a mají autobusy? Třeba Karosy řady 700 a 900... Tam to takový problémy nedělalo a dokonce to topilo, nevařilo.
U těch užovek byl průser ve slabé pumpě (to snad převzali ze stovky, která měla chladič vedle motoru) a u novějších došlo k úpravě a to už nevařilo! Já škodovku neuvařil nikdy. Ani jednu.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: po leden 16 2017, 21:31 Předmět:
Tieto po...skodoky 105,120,apod.nesmeli byt zavzdusnene,aby nezacali varit!Na to som vzdy daval pozor.Pre to som mal pod volantom vypinac na ventilator!
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 16 2017, 21:34 Předmět:
Jenomže bez díry v těsnění to bylo na howning . Ono je to právě zrádné . Při malém výkonu a při teplotě vody pod 80°C se ZDÁLO!!!!! , že je vše OK . Ale pak jsi potřeboval plňas a neomívané plochy zavařily ! Už dost teoretizování . Udělej co jsem napsal .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 22:12 Předmět:
Radovan_79 napsal(a):
EKKAR: Zajímavé, že stejnou konstrukci (jen ve větším) měly a mají autobusy? Třeba Karosy řady 700 a 900... Tam to takový problémy nedělalo a dokonce to topilo, nevařilo.
U těch užovek byl průser ve slabé pumpě (to snad převzali ze stovky, která měla chladič vedle motoru) a u novějších došlo k úpravě a to už nevařilo! Já škodovku neuvařil nikdy. Ani jednu.
Srovnáváš pojem a průjem - velikost a výkon pumpičky u šáde s pumpou v Karose srovnávat NEJDE. Navíc Karosy měly chladič vpředu jen u první série - ty další měly chladič vzadu po straně = konstrukce převzatá z kloubáku právě proto, že to vedení pod celým busem bylo zbytečně dlouhý jak Lovosice... A ta úprava oběžnýho kola , co udělali od ročníku 84 na šáde, to byla z nouze ctnost, protože vyšším tlakem tekla ucpávka a dělalo to další pitchoviny. Prostě vývojovej zmetek, prosazovanej za každou cenu. Vrtule u chladiče vzadu u Š1000MB i u Š100/110 brala výkon, ale vždycky to stačilo motor uchladit - pokud neprdlo těsnění pod hlavou. Chladič vepředu u 105/120 výkon nebral, ale doprava chladicí kapaliny dopředu a zase zpátky byla nedořešená a na tom to auto strašně ztrácelo a ztrácí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Aha, to jsem nevěděl, že devítistovky mají chladič vzadu, měl jsem v pazourách jen 736 z roku 1989 a to mělo chladič vpředu. O bufiku samozřejmě vím, ale nač plácat naftu Naproti tomu předchozí Šx 11 topily jen naftou, novější (700, 900...) měly i radiátory v chladícím okruhu.
U mých šádek problém s chlazením nebyl, v roce 1989 to už asi nějak odladili. Pravdou je, že to topilo na hovno, ale zase to nevařilo a dokonce fungoval i větrák vpředu.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po leden 16 2017, 22:42 Předmět:
Nedá mi to a taky si přisadím.
Škodovky jsem měl od roku 1974 (starší Š1000MB) do roku 1992 (vlastnoručně "postavená" ze dvou vraků Š120L pětikvalt) a s chlazením jsem neměl nikdy vážnější problém, i když jsem za některými občas tahal i dobře naložený vlek.
Ty "nevážné" problémy většinou způsobilo opotřebené axiální těsnění vodní pumpy, což u těchhle škodovek byla záležitost "opravy za jízdy".
Je fakt, že za 25 let se mohla situace v ND změnit, ale nepamatuji si, že bych někdy v tehdejší době kupoval rozdílná těsnění pod hlavu na 1000MB/Š100/Š110/Š105/Š120. Všechny tyhle "šáde" jsem měl a snad na každé jsem alespoň 1x to těsnění pod hlavu měnil. Většinou u nich došlo k propálení mezi "vodou" a spalovacím prostorem a pak šla voda do válců. Přehřívání se nekonalo.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 16 2017, 23:12 Předmět:
Udělejte si jiné vlákno , samé mesmysly vzhledem k otázce . Jak u blbců , tlak v čerpadle je normálně vysoký ne v středě , ale na obvodu čerpadla . Zase jen klapání blbostí , absolutně nijaké ke vztahu reality problému .,... jsme u chlazení škodovek bez pověr !!!! Možná jindy . Jak se může zvrhnout jednoduché vlákno k šíření pověstí . Horší o to , že dnes z diskutujících předmět nemá , či ještě hůře neměl .
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: po leden 16 2017, 23:15 Předmět:
satan ,tesnenie na oske cerpadla praskalo a vytekala voda,to sa dalo opravit za dve hod .Lenze tieto diery ked si nevedel ze treba dorobit a zlozil si to tak bez nich,to uz bol problem v dlkšom tiahlom kopci s privesom , v horucave aj bez privesu.lNarazom vzduchu to nestacilo chladit a ked zaplo ventilator ,uz bolo neskoro.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po leden 16 2017, 23:26 Předmět:
BOBOBO: Vychladni a své výlevy zkoušej na někom jiném, já na ně zvědavý nejsem.
tiktak1953: Je fakt, že už jsem dlouho odtržen od reality (od roku 1992), ale také je pravda, že v té době se těsnění pod hlavu na škodovky řady 1000MB -120L nerozlišovalo.
Jestli jsem někomu šlápl na kuří oko, pak se omlouvám (kromě BOBOBO, ten mi za omluvu nestojí).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 23:44 Předmět:
satam napsal(a):
...
tiktak1953: Je fakt, že už jsem dlouho odtržen od reality (od roku 1992), ale také je pravda, že v té době se těsnění pod hlavu na škodovky řady 1000MB -120L nerozlišovalo.
...
Ale rozlišovalo. Motory na tisícovku a stovku měly jinou rozteč mezi válcema, než řada 105/120 a ta zase jinou, než 130 a favority. Měly samozřejmě i jinačí kliky a jiný vrtání válců. Sice se říká, že ten motor se od tisícovky až po fábii vůbec nezměnil, ale ve skutečnosti to byla celá postupná řada odlišnejch typů, který si jen na 1. pohled půlkou voka byly hooodně podobný - jistě, měly stejnou koncepci, tj hnilíkovej tlakovej odlitek bloku s vloženýma litinovýma vložkama válců, 3x uloženou klikovku, OHV rozvod hnanej DUPEX řetězem, jednu vačku, až do posledních sérií 120tek jen 5-kanálový LITINOVÝ hlavy (ale už tenkrát byly ve výrobě série HNILÍKOVEJCH 8-kanálovejch hlav projektově odvozenejch od závodních hlav motorů Š130RS, který se vyráběly jako "předsérie" pro favority), rozdělovač hnanej úhlovým ozubeným soukolím na konci vačkovýho hřídele u I. válce, atd atd - ale nebyly všecky úplně stejný... Takže se obávám, že těsnění pod hlavu určený na "šáde" bys do "litra" cpal opravdu těžko. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.