Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne leden 15 2017, 10:39 Předmět:
Ono když dnes koupíš těsnění pod hlavu na 120cu , tak i dnes tam jedna díra chybí úplně a druhá je místo cca 12ky tak 6ka . No a tak ignorant když jen koupí a namontuje , tak motor vaří . Jinak neexistuje . Se 130kou jsem najezdil spousty cest Innsbruck a zpět s plným autem a vozejkem věcí . To byla dálnice přes dojč a stále jen plňas . Prodal jsem ji ještě ve 250 000 i s original kloubovými hřídeli ... Bohužel tiktak je mimo a nedá si poradit .
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3481 Bydliště: SK
Zaslal: ne leden 15 2017, 13:10 Předmět:
To s tymi dierami na tesneni je pravda?Ako take nieco mozu predavat?!Ja ked som menil tesnenie tak som dieru nedorabal ani tu jednu nezvacsoval,dal to tam ako som kupil.Nikde som o tom nepocul.Idem pozriet mal by som mat tesnenie a odfotim ho!Mne sa do kopca hriala,ked som tahal nieco,musel som aj ventilator zapnut.
Chybajuca diera na tesneni je vysvetlena nizsie na stranke.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 15 2017, 19:55 Předmět:
Prehrievanie moze sposobovat zly predstih alebo zmes. Priemer dier je rozny preto aby bol rovnomerny prietok kvapaliny, tj neslo vsetko okolo jedneho valca. Ono skodovka to vyrobila velmi komplikovane a neuniverzalne co hlava to ina farbicka,unifikacia mala.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3481 Bydliště: SK
Zaslal: ne leden 15 2017, 21:32 Předmět:
Altan ,ked na tesneni diery nie su ,tak to urcite vadi,ci poda teba nie.To je ten problem prehrievania. na mojom aute co som pisal pri pomalsej jazde do kopcov.Este pred vymenov tesnenia pod hlavov som tahal svagra z Bžeclavy az do Levic a ziadne prehriatie som nemal,akurat som mal problemy z brzdami. Vsetko som mal v poriadku okrem tych chybajucich dier.Ked na hlave su diery a na tesneni nie tak.....
Tu je na obr.hlava s dierami.To co si napisal velmi nerozumiem.Nasiel som aj dalsie tesnenia na nete ani tam tie diery neboli ako maju byt podla mna.
Tato hlava na obr.som zistil ,ze nie je presne z škody 120-ky!!!
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 15 2017, 22:56 Předmět:
Prietok kvapaliny kanalmi hlavy sa reguluje velkostou diery v tesneni. Aby sa nestalo to ze okolo prveho valca pojde 90% prietoku a okolo 4teho 0%. Ano diery v hlave su rovnako velke. Z dovodu technologie vyroby.
Ale to ze 105 ma ine diery v tesneni je troska divne, skkdovky nepoznam neprirastli mi k srdcu co motor to. Nekompaktibilita.
Spytaj sa na to tesenie na skoda fore urcite ti poradia lepsie. Alebo ked to Bobobo ma odskusane kludne tam tie diery sprav len sa potom necuduj.
A uz ked do toho vrtas tak si tam osad termostat z Lady ten je totiz 3cestny a ma urcite vyhody.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 16 2017, 6:41 Předmět:
Atlane , ty ignorante , zůstaň u sváření a neplkej tady nesmysly !!!! Tiktaku neber tyto pindy vážně . Takovou snůšku blbostí jse již dlouho nečetl. Tohle by měl cenzurní úřad opravdu , ale opravdu smazat .
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3481 Bydliště: SK
Zaslal: po leden 16 2017, 16:28 Předmět:
Mal som dnes pol dna kamosov co boli na internete a jeden z nich aj opr.zopar skodoviek uz.On povedal ,ze diery netreba dorabat!takze uz neviem ani ja co je pravda.teraz Ked odisli som hladal tesnenia na Š 105 a tu su diery tiez ine!Dve väcsie a jedna mensia ako tie dve!!!
EKKAR mas slovo,ako to vlastne je u škody 120-ky?
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6612 Bydliště: Praha
Zaslal: po leden 16 2017, 17:00 Předmět:
Nechce se mi číst celé vlákno, tak jestli to tam už je omlouvám se, ale je potřeba taky věnovat náležitou péči vodní pumpě, aby mezi lopatkami a tělem pumpy nebyla mezera jako vrata a aby byla použita pumpa se širokou vrtulkou (novější model) a aby ty lopatky nebyly úplně sežrané. A dále samozřejmě dobře průchozí nezanesená chladící soustava.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 17:35 Předmět:
Díry tam bejt musí - udělat je je lepší podle konkrétní hlavy, protože právě hlav na Š120 bylo asi 5 nebo 6 různejch verzí - byla jiná na Š-120S a jiná na Š-120LS/GLS u motoru vestavovanýho do "užovek" - a jinačí na Š-120 od roku 1984 = "emky". A další, úplně jinačí verze hlavy byla u Š-125/125E, kde to byla v podstatě "favoriťácká" hlava = 8-kanálová. V tom těsnění se díry nedělají právě proto, že se mají udělat při montáži, protože záleží na přesným umístění i průměru tý "chybějící" díry... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3481 Bydliště: SK
Zaslal: po leden 16 2017, 18:10 Předmět:
Zaky to je pravda o pumpe.Ja tam mám aj to uhlikove tesnenie na pruzine.To prehrievanie do kopcov atd.bolo hned po vymene tesnenia pod hlavu.
Ekkar vysvetlene na jedničku,kde by sme tieto info zohnali, co si ty dal?Diky karel!!!Ja som aj na fore Skodovky nic nenasiel,iba ako tesnenie vymenit,atd.O dorabani dier podla hlavy nebolo nikde nič!Aj ten kamos uz robil vela skodoviek a vraj tam dalsie diery nemusia byt ,už sme sa skoro aj pohadali za to!!!!
EKKAR: Máš tam jednu nepřesnost a to tu, že na motory 742.12 (120 L, GL) a 742.12X (120 LS, GLS, LX, Rapid) se osmikanálové hlavy nemontovaly. Ty byly jen a pouze na motorech 742.13 v typech 135 L, GL, 136 L, GL a Rapidech 135 a 136. To byly motory s výkony 40 kW (135) a 46 kW (136), běžné 130 měly pětikanálovou hlavu a výkon 43 kW.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 19:25 Předmět:
O motorech s objemem 1289cm³ = Š130 jsem vůbec nepsal ani slovo, psal jsem JEN o motorech Š120 = s objemem 1144cm³. Ty měly celou dobu výroby hlavu 5-kanálovou, akorát v posledním ročníku výroby nebo dvou, kdy se dělala verze Š125E/LE/GLE s motorem 120 a s 5Q převodovkou, dostaly některý "stodvácy" 8-kanálovou "favoriťáckou" hlavu, protože šlo v podstatě o motor "stotřicet" pro budoucího favorita, ale s menším vrtáním = měl jinou válcovou rozteč než původní "stodvacítka", tudíž původní hlavy a těsnění pro 120 na něj nepasujou. Těch motorů do tuzemska vyjelo jen pár - a když, tak namontovaný do aut pro vývoz s jednobodovým vstřikováním. Byl to "předtyp" původně uvažovanej pro 2 různý motorizace Favoritů - tehdejší úvaha zněla vyrábět do Fáčka slabší motor označovanej "115" = objem 1144cm³ shodnej s původní "stodvácou", ale 8-kanálová hlava a větší blok, shodnej s blokem motoru "135/136" o objemu 1289cm³.
Jenže ty motory "stopatnáct" nikoho nepřesvědčily a fáčko s variantou motoru "115" vyjelo z Boleslavi jen v pár zkušebních prototypech a v prodejní verzi se nikdy nevyrábělo. Ale třeba knížka "Škoda Favorit" z nakladatelství GRADA o typu Favorit 115 naprosto seriózně píše a původní vydání obsahovalo i jeho elektrický schémata a některý popisy odlišností od typu 135/136 = s tou motorizací se pravděpodobně počítalo pro popojíždědlo určený primárně do sektoru "socialistických organizací", výroba se připravovala resp. příprava nejspíš byla na dost vysokým stupni a upuštěný od jeho výroby muselo bejt taky dost na poslední chvíli podobně jako byla "minutu po 12." zrušená výroba druhý generace Roomstera v Poznani. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR: Pár jich možná bylo, ale rozhodně ne nějaký série a kdoví, jestli nešlo jen o prototyp. 125 L (rok výroby 1989) jsme měli a byla k tomu knížečka společná s typy 120L, 135L/GL a 136L/GL.
Škoda 125 měla jen jednu verzi, a to L, nikoli GL. Škoda 120 LE se vyráběla od 10.1982 do 7.1983 (tedy "užovka") a jediná odlišnost od 120 L byla v úpravě IV. rychlostního stupně za účelem snížení spotřeby paliva.
A stodvacítka měla zdvihový objem 1174 cm³, ne 1144 cm³. Máš to voľaaké zmetené
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 16 2017, 19:44 Předmět:
Jo, protože už šádynu nemám víc jak 12 let (svoji poslední jsem nechal na "dolítání" nejmladšímu bráchovi v srpnu 2004) a všecko co jsem k ní měl (ND, příčurky, popisy sestav, seznamy ND ...) už dávno nemám Všecko už píšu jen z hlavy, poslední motor "šáde" kterej jsem měl "v ruce" byla 120L (rok výroby raz-dva, ještě kulatý světla a chromovanej nárazník jako u Š100) někdy v roce 2005-6 u kousku přenechanýho sousedem dvěma bráchům z vedlejšího "štoku", kdy jsem jim podle ucha šteloval na parkovišti před barákem karbec. Pak už jsem se chvála bohu k žádný moc nenachomejtal - a holt bohužel ten německej doktor už začíná navštěvovat i mne, no ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.