Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33992 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 28 2016, 10:56 Předmět:
Podla mna by vsetky auta, co maju denne svietenie mali povinne mat automaticke rozsvietenie svetiel. Kolkokrat vidim auta, co aj vecer vzadu nesvietia, lebo dopredu im to svieti, tak vodic nezapol "normalne" svetla.
Autom. prevodovka je supr. Fofrklacek me bavi, ale fakt se me s nim nechce zabyvat kazdej vecer v zacpe.
Jak rikas, je to takovy tupejsi (nekdo to nazyva "sametovy" ), ale stejne je to auto naprosto nesportovni, takze je to uplne jedno
A stejne si myslim, ze i ten obstarozni hydromenicovej automat radi rychleji nez pulka populace klackem
Nejhorsi je, ze se kousek od baraku objevilo na prodej naopak neco velmi sportovniho (a s manualem), a nevim jak dlouho vydrzim nevymenit
Založen: Jun 07, 2004 Příspěvky: 1273 Bydliště: Púchov , SLOVENSKO
Zaslal: pá říjen 28 2016, 11:03 Předmět:
Ja sa na to pozerám z inej strany . Čim menej systémov , tým menej kurvítok a tým menej porúch ... _________________ Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: pá říjen 28 2016, 19:29 Předmět:
Ide o to ze do packy musia ist kabliky aby sa to dalo zapinat. Nevidim dovod to tam pchat ked je mozne vypinac umiestnit inam napr WV kde je po ruke a ziadne namahanie kablov sa nekona. Staci ze sa packou ovladaju dialkove svetla. Hlavne ak sa prelomi kablik k packe od svetiel za jazdy. Res zlyha kontakt.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33992 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 28 2016, 20:56 Předmět:
Za 18 rokov sa tie kable stale nepolamali, takze to nevidim ako problem A svetla to spina cez rele. Na rozdiel od VW, kde usetrili dvakrat (za otocny koniec na packe a za rele) a potom ten vypinac zhori...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 28 2016, 20:59 Předmět:
Mně se světla spínají logikou. Zapnuto je rozpojeno, takže nesvítit to nemůže. Spínají je fety. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Zajimave... Bohuzel, puvodni zdroj pise "Access denied", nezminujiu tam metodiku jakou k tmu dospeli. Jestli to nevazili podle procentualniho zastoupeni dane znacky v provozu, tak to moc vypovidajici nebude.
Napr. ta tesla je nahore, protoze jich moc neni v provozu - ve finale az tak spolehliva neni, staci googlit "tesla model s common issues" a podobne.
Ta Dacia spolehliva naopak byt muze, diky absenci 99% ruznych "vychytavek" je u ni min potencialnich servisnich zasahu...
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 14:54 Předmět:
Tak už mi to nedá a taky se musím zúčastnit a vrátit se k původnímu problému.
Již 9 let kupujeme se ženu nové Dacie a provozujeme s nimi taxislužbu. V roce 2007 nový Dacia Logan MCV, v rce 2011 nový Dacia Logan sedan, v roce 2015 nový Dacia Dokker (mimochodem vyrobený v Africe v tuniském Tangeru).
Mohu jen říci, že bezproblémovější a spolehlivější auto jsem ještě neměl. Mouchy se najdou vždy a jednou z nich je páčka ovládání světel a houkačky. Celkem jsme měnili 3x, z toho dvakrát kvůli houkačce (vždy výrobní vada - vyvléknutý drát z koncovky uvnitř přepínače) a jedenkrát kvůli nespolehlivému vracení/vypínání blinkrů po odbočení.
Pro pochybovače:
MCV dodnes najeto 400 000km při běžné údržbě a kolem 250 000km větší údržba - spojka, tlumiče, zadní brzdové obložení apod. To vše na LPG, motor (1.6 8V) dodnes vůbec nebere olej při intervalu výměny 20 000km.
Sedan dodnes najeto 223 000km, vše na LPG, jen běžná údržba + výměna PP ložiska a ramene v důsledku malé nehody (najetí bokem na balvan). Motor (1.2 16V) je trochu horší, bere cca 1,5l oleje na 10 000km, ale pořád snesitelné a jede jako ďas.
Dokker motor 1.6 8V, dodnes 80 000km, vše na LPG, bez nejmenších problémů. Nepočítám seřízení ventilů po 30 000km, což odflákli ve výrobním závodě.
A jak MCV, tak i Dokker jsou malé stěhováky, nechtějte vědět, co všechno odvezou.
Takže nějaký utržený drátek od houkačky mě opravdu nemůže rozházet
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 14 2016, 16:07 Předmět:
Když do všech aut pereš LPG (nedivím se ani to neodmítám!), od jakýho výrobce používáš sady? Dáváš Polsko, Itálii - nebo ještě jinou produkci? Beru to jako nepřímovstřikový motory, relativně snadno upravitelný na přísun plynný fáze LPG do sacích kanálů do podobnejch míst, jako jsou umístěný vstřiky pro benzín - u přímovstřikovejch motorů jsou ty úpravy přemrštěně drahý ... Je jasný, že v taxislužbě ty motory jedou trvale a nemají možnost moc vystydnout - což jim neobyčejně prospívá, pokud mají neodfláknutou aspoň základní údržbu (oleje, filtry, od výrobce předepsaný seřizování a výměny) - naproti tomu nejvíc motoru škodí poskakování po městě s velkýma mezerama mezi kraťoučkýma popojížďkama, prakticky pořád v neohřátým stavu... Jen pro konečnou zajímavost - jakou máš u těch taxíků průměrnou spotřebu LPG? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: po listopad 14 2016, 18:30 Předmět:
Takže budu pokračovat:
Sady polské zn. STAG - italské komponenty a polská elektronika, naprosto bezproblémové. Ze začátku se u MCV po cca 80 000km měnily plynové vstřiky (repase, celkem oprava cca 1.500Kč), v současnosti má Logan s 233 000km vstřiky původní, bez nejmenších problémů. Jinak jen běžná údržba, která se skládá z výměny dvou filtrů cca 1x za 60 000km, cena výměny do 1 000Kč.
Je pravda, že úpravy přímovstřiku jsou O NĚCO dražší, mně osobně víc vadí, že z důvodů ochlazování benzínových vstřiků se zatím musí stále vstřikovat i benzín v poměru cca 5x plyn a 1x benzín.
Sice naše auta jezdí v taxislužbě, najedou cca 45 000km ročně každé, ale mají každé svého řidiče (já mám své, manželka své) a na údržbu zatraceně dbáme, manželka někdy až moc.
Průměrná spotřeba LPG se při městském provozu pohybuje kolem 9l/100km (12 16V), resp. kolem 11l/100km (Dokker). Na dálku Logan sedan kolem 7,5l/100km, Dokker kolem 9l/100km. Po přepočtu na peníze je to pořád levnější, než nafta.
Pokud máš zájem o více informací, napiš, není problém.
Jen doplním pro případné zájemce: Cena přestavby pro běžný čtyřválec do 120HP je dnes kolem 22 000Kč, návratnost při dnešních cenách benzínu a LPG cca 15 000km.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.