Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st říjen 05 2016, 14:13 Předmět:
To, že vůbec nevím, o čem je v posledním příspěvku řeč, mě utvrzuje v přesvědčení, že moje uvažování není na úrovni žáka třetí třídy základní školy. Otázka je, jestli je to dobře, nebo ne... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Díval jsem se na to a jsem dost skeptický k těmto "inovacím". Obávám se, že účelem podobných metod je "zprůchodnění" výuky v plánované inkluzi ve školství, spíše, než její zkvalitnění nebo zefektivnění.
A ještě jedna zásadní věc. Matematika není o rychlém a správném počítání. Je zde důležitá kvalita myšlení. Rychle a spolehlivě umí počítat každá kalkulačka. Tuto schopnost na trhu práce vaše dítě v budoucnu neprodá. Co je a bude stále více žádáno, je schopnost řešit problémy a komunikovat. Metoda prof. Hejného učí obojí.
Je otázka, zda takovéhle příklady mají co dělat ve výuce matematiky na základních školách (a když, tak jen jako kuriozita pro osvěžení výuky). Myslím, že to zaznělo i v některých předchozích příspěvcích.
Já bych to hledal spíš jako hádanku v nějakém časopise. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: čt říjen 06 2016, 9:26 Předmět:
Vidim to na dceři, která je v první třídě. Líp chápe co je krok dozadu než odčítání, případně že je na chodech víš/níž než co je absolutní hodnota čísla.
V příloze je příklad pro druhou třídu. Čísla ve všech třech sousedních polích vodorovně i svisle musí dát součet osm.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt říjen 06 2016, 16:35 Předmět:
frpr666 napsal(a):
citace:
schopnost řešit problémy a komunikovat.
Jako problém nám předkládají nejednoznačné zadání.
A komunikovat musíme, abychom zjistili, co se nám to vlastně zadává.
FHonza napsal(a):
ve všech třech sousedních polích vodorovně i svisle
Ale vodorovně je těch polí víc než tři. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Zápis řešení toho prvního problému vystihl cowleyzde. Za x je možné dosadit cokoliv, řešení je ∞.
Uvedený princip platí i pro druhotřídní příklad, ale v prvním i druhém řádku se aplikuje pro jedno i druhé číslo v daném řádku. Potom pro vyplnění volných políček už zůstane jen jediná možnost, žádné x.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.