Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st srpen 31 2016, 19:59 Předmět:
Mému prvnímu Trabantu, tady již zmíněnému Karlu II., neupadla vlaštovka, ale propadla se mi páka ruční brzdy podlahou. Stál před vraty sklepní garáže. Naštěstí zůstala kola zamčená v mírném rejdu, tak se zastavil o zeď, k vratům garáže nedojel. Protože nedávno předtím mi uhnil náboj zadního kola od ramene a, protože bylo náledí, doklouzal jsem s tím ke kámošovi, u kterého jsme to přivařili, usoudil jsem, že je čas koupit jiného. V té době byly zrovna levné, v NDR se jich zbavovali, tak jsem jen zajel na dopravku ohlásit změnu podstatné části vozidla, a to všeho mezi přední a zadní SPZkou. A toho prvního jsem, už bez čísel vezl do jeho původní garáže, že půjde na pár náhradních dílů a zbytek do šrotu. Dojel jsem, vystoupil a už nezavřel dveře, protože se mu pod nimi zlomil nosník, patrně na železničním přejezdu.
Dohromady jsem na dvou traboších najezdil 385 tisíc km od roku 1980 do roku 1999, celkem se 4 motory. Karel III. dosloužil jako přibližovadlo na trase Prachov - Jičín asi o dva roky později. To už jsem měl japonského Trabanta Suzuki Swift z roku 1991 (ten už se nejmenoval Karel, nevím, jak by se to řeklo japonsky a u dalších by to byl každý další asi Karol, jestli se mu tak říká maďarsky) a od té doby jinou značku nejezdím.
Jestli vás zaujalo, proč Karel, tak to má původ u jistého Říhy, nádražáka z butoveské vochtrovny a také trabanťáka, že "každé správné neutahatelné vozidlo se musí jmenovat Karel". Ten jeho neměl přívlastek.
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: čt září 01 2016, 12:09 Předmět:
jo trabantem sem se jako maly škvrně vozil byval piskové barvy ale po tom co ho tatik zpravil ze 2 sestavil jednoho tak ho nasledujici tyden kdesi rozbil a to odkoupil jeden znamý udajně ho dal dohromady a pak ho rozbil pobliž šumné pak sme mněli vladni vozidlo VAZ 2107 nej kočar so sem mněli po autohavariji okolo roku 1999/2000 bylo vzate na totalku ale koroze žadna dnes rovnaci stolice a jezdil by dal ale posloužil jako darce do hnědé lady 2105
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6564 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá září 02 2016, 8:47 Předmět:
K tomu Karlovi. My tak říkáme autu, které vypadá zvenku strašně a pak to napráší většině aut. Podle knížky od Erich Maria Remarque "Tři kamarádi", kterou asi četl skoro každý. Protože s mým už dožiju, jsem na dobré cestě:-))) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: so září 03 2016, 3:02 Předmět:
běžná praxe ja letos na sve feliciji kombi mněnil napravnici po 150 ti tis moc ji už nechybělo a rameno by my ulitlo při tom sem došel ještě k tomu že mam dirku v podlaze tak jsem to nechal hefntnout dutiny udělal trafo olejem a zaroven sem střiknul spodek a udělal repas předni napravy nove čepy tlumiče manžety ložiska..... sice z puvodni opravy material 2500 vzniklo necelych 17 tis ale no což toto už ma přežije....
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9681 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so září 03 2016, 14:04 Předmět:
jo a pak tu byl polský Fiat 126P nákupní kufr na 4 kolech lidově zvaný maluch (česky mrňous) co zvedli a přemístili čtyři statní chlapi, automobil který měl zmotorizovat lidovědemokratické Polsko za vlády Edy Gierka, asi jak moped Komar víceméně zdařilá napodobenina Stadionu S11 z Rakovníka s neodpruženým zadním kolem a motorem na šlapadla
vtipů na traboše bylo víc než na komančpartaj, říkalo se mu jaguar PVC nebo splašený vysavač - pro charakteristický zvuk motoru...
osobně proti trabimu nemám nic, mohlo to bejt lidový auto pro každého, lepší než kolo (neprší na hlavu) a spotřeba PHM silnější motorky
německý podnikatel Klaus Schindler chtěl oživit jednu legendu,
nový design karosérie trabanta připomíná spíše chrysler, motor i vybavení bude z BMW. Jen ten bakelit je věčný, ale pravděpodobně (jak už to bývá)
z velkolepých plánů nakonec sešlo...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7100 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: so září 03 2016, 20:41 Předmět:
Myslím, že ta fotka není dobová.
Vidím tam alespoň 4 indicie.
EDIT: EKKARe, měl jsem na mysli podstatně soudobější indicie. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Naposledy upravil Habesan dne ne září 04 2016, 20:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32009 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 03 2016, 23:03 Předmět:
Habešan - nemůže bejt, traboš nebyl 4-dvířko, zadní dveře jsou jen namalovaný a mají falešnou kliku - a navíc "pátá bé" traboše nikdy nepoužívala ve služební kamufláži (nemluvím o utajovanejch akcích) - ani v modrý s bílým pruhem (alias "mlíkaři"), ani v týhle pozdější žluto-bílý. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2949 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: so květen 23 2020, 18:50 Předmět:
Zaujímavý dokument z výroby Trabantov. Tie zvuky pískajúcich a vŕzgajúcich strojov, ten bordel okolo, lícovanie dverí brúskou a najmä: Tí, čo pracujete okolo BOZP, to radšej ani nepozerajte...
https://www.youtube.com/watch?v=tpfMYWW9LRU
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne květen 24 2020, 21:52 Předmět:
Máme užzmlsané frňáky, i když, pravda, techničík opravdu smrdí jinak, než special nebo natural. I ten olej se po 2 - 6 km z výfuku vypálil a tak stračně emise už u něj nešly. To už je horší jet za někým, kdo jezdí na bionaftu. To je síla, jak za inverze v poledne v italském horském údolí, když všichni rozpálí oleje.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.