Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7942 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt září 01 2016, 5:45 Předmět: Může auto fungovat bez akumulátoru?
Když pominu natočení motoru. A jedná se mi hlavně o ta "moderní" současná, napěchovaná elektronikou. Přece akumulátor slouží jako jakási filtrace ss pulzního napětí z altíku, nebo ne? Pak se děsím oxydace svorek akumulátoru. Co se stane po jeho odpojení třeba za chodu? Nevyletí napětí? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 01 2016, 7:02 Předmět:
Filtrace tam je, určitě, ale pokud bude z altíku trvale určitej minimální odběr, auto by fungovat mělo bez velkejch problémů. Každej komponent auta pokud má v sobě nějakou elektroniku by totiž měl mít svoji vlastní filtraci, takže tam by nebezpečí hrozit nemělo - jde o to, jak moc si výrobci lámou hlavu s dodržením takový podmínky a nakolik spoléhají právě na akumulátor... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12065 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: čt září 01 2016, 7:06 Předmět:
teoreticky by regulátor neměl pustit víc jak asi 14,2V
a všechna elektronická zařízení v autě by měla snést 15,6V . . .
otázkou zůstává jaké "špice" tam po odpojení akumulátoru vlastně budou . . .
Tenkrat jsem to zkousel u stare dobre Škody 120 lidove zvane uzovka Pokud bylo auto nastartovane, byly zapnuty svetla pro zatez, tak se baterka bez problemu odpojila a v pohode auto fungovalo.
Kdysi, když jsem plachtařil jsme na letišti měli na tahání lan traktor Zetor 25. Tak tam baterka nebyla. Traktor jsme roztlačili a pak celý den bafal. Pak jsem tam měli ávii 15 co měla zabudovaný odpojovač akumulátoru a tradovalo se, že se akumulátor nesmí odpojit, dokud běží motor, protože by to odrovnalo diody v alternátoru. Ale asi to nikdo nezkoušel. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: čt září 01 2016, 8:23 Předmět:
Uz davno kamos takto odpojil hlavny vodic od altiku, na necelu minutu. Po chvili bolo na remeni vidiet ze altik bezi tazsie. . Pri pokuse pripojit ho spet to odpalilo ocko z kabla. Tri diody boli KO. Ak sa vsak altik necha zatazeny aspon svetlami, mohlo by to byt ok ale skusat to nebudem.
I to moderní auto to přežije bez úhony, jenom možná nepojede. Dělal jsem v automotive vývoji a každá automobilka má svoje vlastní požadavky na to, co to má přežít a kdy to má ještě fungovat, ale moc se neliší. Většina automobilek má 100% funkční rozsah 9-16V pro nekritické věci, 6-16V pro věci spojené se startováním. Nad 16V je povolená omezená, nebo žádná funkce komponenty. Každá komponenta musí přežít 26V (dle automobilky 25-27V) na 1 minutu a 28V (dle automobilky 27-30V) na několik sekund.
Takže dnes jsou auta dělaná tak, že přežijí 26V v palubní síti alespoň 1 minutu.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: čt září 01 2016, 12:00 Předmět:
Odpojení aku nová auta přežijí, musí mít samozřejmě v pořádku regulaci. Jinak altík dá klidně přes 100V v komponentech jsou transily 16 nebo 18V, které by měly případné katastrofě zabránit. I když v nedalekém pneuservisu levně koupili z kasáren startovací vozík, ale byl na tank. Naprázdno dával kolem 90V. Samozřejmě první auto které potřebovali natočit byla Audi A6. No v autě nezůstalo z elektriky zdravého nic. Škoda 180k a hodně dohadování s pojišťovnou - přes pojistku na blbost. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
No nevím. Myslím si, že na volnoběh něco vykrývá baterie -když jsou puštěný světla a pod. Další věc je zvlnění 3f usměrněnýho napětí a jak moc je regulace schopná uregulovat skokový změny zátěže. On ten rotor je dost hmotný na to, aby se stihl rychle nabudit, nebo odbudit. Normálně přebytky požere baterie, než se stihne snížit tok rotorem. U bejvalýho auta by mi určitě zhasl motor při prvním otočení volantu. Jediný auto co znám, co na 100% pojede bez baterie, je starý diesel ( Pragovka, nebo Tatra). Ty ovšem nepotřebují elektriku vůbec., Když vyloučím světla a blinkry.
Založen: Jul 13, 2014 Příspěvky: 364 Bydliště: Petřvald U NJ
Zaslal: čt září 01 2016, 15:23 Předmět:
Citroen Xm v naftě taky jede bez barerky tedy mimo startu... jednou jsem neměl kabely tak jsem na jednu baterku nastartoval a za chodu dal baterku jinou ale musí to být rychlé a zapnout vše co sedá
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá září 02 2016, 6:29 Předmět:
Minulý týden jsem táhl domů nějakého francouze s kaput baterkou . Rozstrčit šel , ale nešel přidat plyn ..... Jinak přerušených baterek jsem zažil vícero a že by to odneslo auto jsem neregistroval .
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: pá září 02 2016, 8:18 Předmět:
za krále klacka jsem měl služební dvanácetrojku , jel jsem v noci domů a při odbočení do zatáčky mi upadla plusová svorka z baterky a zřejmě mi škrtla i o kostru, rána a všechny zapnuté žárovky byly v háji. Dalo mi dost starostí vytahat je různě z osvětlení kabiny abych měl nouzové osvětlení na dojezd 80 km.
V zimných mrazivých ránach sa po práci občas stane, že niekto nenaštartuje auto z dôvodu slabej batérie. Pracujem v turnuse a sám takto v zime pomôžem niekomu asi zo 3x. Vyberiem svoju dobrú baterku (octavia I), vložím do auta kolegu, naštartujeme, zapneme svetlá, dobrú batériu odpojíme, vyberieme a založíme slabú, zapojíme a všetko funguje ako má. Nikdy nič neodišlo. Štartovali sme takto všetko možné, od starej 120ky cez kiu ceed po šestkového golfa. Toľko z praxe. Teóriu v tomto prípade nepoznám.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.