Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: so květen 28 2016, 20:47 Předmět: Reference na Autotým
Chci se zeptat na jednu věc a tou je to, jestli má někdo zkušenost s touto službou: http://www.autotym.cz/
Potřebuji, a chci, koupit auto, ale autům rozumím jako koza petrželi, takže chci někoho sebou, jenže žádného skutečného odborníka neznám. A mít sebou "odborníka", tak to auto můžu kupovat rovnou sólo a pak si budu moci nadávat jen sobě a ne ještě dalším z příbuzenstva.
Hledání tu na fóru nic nenalezlo, tak se snad neptám opakovaně. _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: po květen 30 2016, 16:41 Předmět:
V ceníku to mají trošku schované, ale je to tam. Stačí zastavit kurzorem nad textem "20 km výjezd rádce". Počítají si 9 Kč/km a k nám by jeli z Prahy, jenže to je přes 100 km sem a pak zase zpět.
Takže to vypadá, že tudy cesta nevede. Už mám vlastně domluvenou prohlídku v autorizovaném servisu a tam mi přímo říkali, že z tohoto autobazaru k nim auta lidé občas vozí a že jsou na to všichni zvyklí, takže snad neudělám chybu. Ten servis znám, jezdím tam otecko se svou Thalií _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po květen 30 2016, 16:43 Předmět:
Co si chceš kupovat vůbec (značka, model, provedení, motor, rok)?
I jako laik dokážeš poznat spoustu závad, třeba:
* že starší, nově nastříkaný auto buďto bylo shnilý na papír, nebo bouraný. Nejlepší je původní lak, klidně trochu vyšisovanej, klidně můžou lehce (!) kvíst lemy, prahy, spodky dveří, 5. dveře, protože tak máš jistotu, že ten plech je původní, dostatečně zdravej, nevyvařovanej
* jestli to bylo bouraný, akceptuj bouračku jen lehkou (jen nárazník, nebo na zadek), aby především vepředu nebyly poškozený deformační zóny
* že motor před prvním nastartováním musí bejt studenej, musí chytnout hned, bez nepravidelnýho chodu a klepání (když nechytne napoprvý, tak i přes výmluvu, že to dlouho stálo, je něco špatně), musí ochotně zvládat prudkej rozjezd v nejširším rozsahu otáček, aniž by se dusil, nebo si odkašlával
* že 10 let starý auto, co má pod 10000km, je buďto s přetočeným tachákem, nebo trpělo tím, že někde dlouho stálo, nebo že se s ním jezdily jen couračky
* startér se musí točit svižně, jinak může bejt baterie už v důchodu
* za rychlejší jízdy (kolem 100km/h) se nesmí klepat volant, nesmí vrzat ani mlátit podvozek, při brzdění (lepší prudší) nesmí auto táhnout na stranu a nesmí cukat volant nebo brzdovej pedál
* při večerní jízdě proti Slunci musíš vidět dobře na cestu a ne, že uvidíš jen zářící čelní sklo (=zerodovaný, na vyhoz)
* olej nesmí vypadat jak kapalnej negr, musí ho bejt dostatek, vespodu, kolem vany, nesmí bejt evidentní jeho únik (kapky, nebo doslova pochcanej motor, pod ním musí bejt čisto), to platí i pro převodovku. Víčko na dolejvání oleje nesmí bejt uvnitř od másla (jinak do oleje chčije voda, především těsněním pod hlavou)
* po jízdě si sáhni na disky kol, jestli některý kolo není roztopený víc jak ostatní, zkontroluj tloušťku a celistvost brzdovejch kotoučů
* Při poslechu nastartovanýho auta by po celý dýlce vejfuku (až na jeho ústí) neměl nikde prskat (může bejt nahnilej), neměl by bejt prověšenej, očouzenej, neměl by se houpat
* lepší benzínovej motor, byť trochu žíznivější, než moderní turboropák, vyžadující nákladnější údržbu
* lepší nemytej motor, s lehkou prachovou patinou, než motor čerstvě umytej - co když předtím vypadal jak obalanej v asfaltě?
* jinak, co se tejče brzd, ABS vyzkoušíš na štěrku, trávě, hlíně, mokrý silnici; pedál musí vibrovat, nesmí ale propadat
Snad to pro začátek stačí. Prostě si na sebe hodíš montérky a to auto si důkladně prolezeš a projedeš. Času na to budeš mít dost. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: po květen 30 2016, 16:56 Předmět:
Renaul Clio 1.2 z roku 2005 s pohonem na LPG. Má deklarováno cca 170 kkm.
Díky za rady, většinu z nich teoreticky znám, ale když je pro člověka auto vlastně jen přibližovadlo, tak toho stejně moc nepoznám. Jak píšu výše, mám domluvenou prohlídku v servisu, kterému důvěřuji. A něco si vyzkouším já, to je jasné. Hlavně to, jak auto sedí, jak jede, jak startuje a podobně.
Šlo mi hlavně o referenci na ten Autotým, ale ukazuje se, že to není zase tak super výhra, jak to na první pohled vypadalo. Nechci říkat že se to nevyplatí, ale třeba právě těch deset roků zpracovávání údajů a jejich obchodovatelnost se mi prostě nelíbí. _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po květen 30 2016, 18:00 Předmět:
Na značkových klubech, kde si počteš o autě atd. bývají také odkazy na lidi, kteří poradí nebo se tím i zaobírají, tj pomoc při koupi. Aspoň na těch lepších. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po květen 30 2016, 19:26 Předmět:
Neniu napsal(a):
Renaul Clio 1.2 z roku 2005 s pohonem na LPG. Má deklarováno cca 170 kkm.
No a jak dlouho tam to LPG je? Přesně řečeno dokdy to má schválenou funkci při životnosti 10 let?
Na Autotým se vykašli, je to pro naprosté laiky, kteří jsou dost hloupí, aby se nechali okrást.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 30 2016, 19:31 Předmět:
p32 napsal(a):
Neniu napsal(a):
Renaul Clio 1.2 z roku 2005 s pohonem na LPG. Má deklarováno cca 170 kkm.
No a jak dlouho tam to LPG je? Přesně řečeno dokdy to má schválenou funkci při životnosti 10 let?
...
Nezkresluj - životnost 10 let má předepsanou jen LPG nádrž a kombi-ventil, zbytek sady může makat dokud sám funguje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6602 Bydliště: Praha
Zaslal: po květen 30 2016, 20:26 Předmět:
Na auto uvedeného typu je "expert" z autotýmu cenový nesmysl, kdyby to bylo auto za 200 tisíc, neřeknu, ale Clio se 170 tis km, 10 let staré, má už skoro zůstatkovou hodnotu. Takže prohlídka v servisu, jestli je za rozumnou cenu, je dobrá volba. U takovéhoto auta je potřeba počítat s tím, že je prostě už hodně ojeté a můžou se vyskytovat častější závady, což něco stojí. Nemám s Renaulty dobré zkušenosti, zase na druhou stranu Clio není přecpané výdobytky moderní doby, tak jestli to není extra vrak, mohlo by ještě něco vydržet. Takováhle koupě je dost i o štěstí
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út květen 31 2016, 9:12 Předmět:
Renault dělá auta pro důchodce a panny, to samý Dacia. A navíc má sprostej kosočtverec v logu, u tý Thalie, která má plato vajíček ve standardní výbavě, dokonce ten kosočtverec je na víku kufru uprostřed s vertikální čárou (pro klíček).
U původně lacinejch vozítek je pravidlem, že čím míň zaplatíš při nákupu, tím dražší jsou do něj díly. Takový vozítka mívaj povětšinou antitalenti, který jednak nepoznaj leckterý závady, jezděj s tím do tý doby, dokud to vůbec pojízdný je, pak to seknou opraváři zemědělskejch strojů ve vedlejší vesnici a je vymalováno.
Moje Mondeo bejvávalo tuze drahý, je to vyšší střední třída, na svou dobu bezpečný, výkonný, spolehlivý, ale hlavně díly jsou za zlomek ceny dílů na tyhle malý hračky. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Apr 07, 2005 Příspěvky: 711 Bydliště: blízko Třeboně
Zaslal: út květen 31 2016, 10:33 Předmět:
Nerozumím kydům typu drahý díly, díly jdou sehnat za normální peníze jen hledat, to že třeba spojková sada na nejmenovanej v Čechách oblíbenej koncernovej krám u jednoho prodejce s nejasným původem stojí 20 000,- a u druhýho s normálním původem 12 000,- to je právě proč se mele o drahých dílech.
Na normální auto se dají koupit díly za normální peníze, jen nesmí bejt člověk línej.
Nejvíc mě vytáčí když si někdo koupí odhoněnou stočenou šunku a pak tvrdí jak je daná značka poruchová,co se týká zrovna oblíbenýho koncernu tam jsem už vyděl u několika dovozů servisní historii a že kuli vysokým nájezdům ještě v záruce vyměnili polovinu auta a pak se toho majitel radši zbaví,to nikdo neřeší ale tvrdí že jsou to držáky,kecy.
Všechny auta se se.ou a co mám zkušenosti od roku 2005 to platí dvounásobně.Hlavně aby to mělo co nejvíc kravin který se na 100% podělaj.
Hlavně si všichni měňte olej po 20-30 000 km a pak se divte.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 31 2016, 11:14 Předmět:
Je jasný, že pokud někdo koupí auto, se kterým během roku najede 50 000km převážně při dálničních přesunech přes půlku Evropy, tak se ho okamžitě po ukončení záruky a někdy ještě předtím zbaví - a koupí si nový. Dělá se to proto, aby veškerý závady mimo "spotřebku" (olej, filtry atp) platila fabrika respektive prodejce - od čeho je záruka, že jo?
A když pak následně NĚKDO z tachometru "odcouvá" polovička najetejch km, ejhle, hned máme na světě "prakticky nejetou" zánovní ojetinu, u který sotva skončila záruka a chudák předchozí majitel se ho honem zbavil, protože neměl na svačinu ... To jsou ty největší "špeky" v bazarech, protože auto opravdu vypadá málo používaný, má malej (relativně) nájezd a kdo neví v jakým režimu bylo používaný, snadno naletí. Servisní historie je většinou neznámá nebo padělaná, do centrální evidence koncernu, kde se ukládají data o záručních opravách včetně aktuálního stavu tachometru u každý z nich se obyčejnej člověk nedostane (má s tím problém i soud), celoevropskej registr, kterej by měl podobným machinacím zabránit taky není - navíc auto na svou první STK musí až ve 4 letech, předtím jeho nájezd s výjimkou výrobce přes autorizovanou servisní síť nikdo neeviduje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Naprostej souhlas s EKKARem.
K tem bodum co napsal MetalGod bych jeste podotknul, ze neni od veci jit nekam do bazaru vyzkouset to stejny auto, ale treba opravdu zanovni (pokud je ta moznost) pro srovnani "jak to ma vypadat"...
Zkousim i prudky zrychleni z mista bez drzeni volantu, treba na parkovisti, jestli nekam netaha apod..
To s tou teplotou disku je dobra kontrola, zvlast pokud se v tom hrabal nejakej vocas, kterej brzdy ani poradne neodvzdusnil....
Ja zrovna ted resim nakup, nejspis uz dneska vecer, a i to i pres najezd 214kkm.
Prodejce ma origo servisku vedenou do dubna 2016, vizualne vypada ani ne na pulku toho najezdu, pry garazovano... Nerekl bych, ze pocet najetych km je podststanej ukazatel... Neco to vypovida, ale prijde me ze to lidi precenujou....
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út květen 31 2016, 14:59 Předmět:
Počet najetých kilometry se dá přirovnávat k ceně zboží v obchodu. Takže napřed prohlédnout zboží, pokud je už používané, tak zjistit kolik bude stát budoucí oprava a teprve potom si to ocenit a porovnat s prodejní cenou.
Řekl bych, že každý co odjezdil v nějakém autě aspoň 100 tkm, tak snad umí porovnat kvalitu použitého zboží (auta).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.