Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

punto 1.7TD klimatizace

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: út květen 01 2007, 21:21    Předmět: punto 1.7TD klimatizace Citovat

Je to punto 1.7TD s klimou. Klima je manuální jen zapnout, vypnout.
Problém mam tento:
Klima byla prázdná, tak jsem jí nechal naplnit. Ale ona neklimí, nespíná spojka na kompresoru. Prošťoural jsem to a na kompresoru jsou jakási dvě čidla. Když vytahnu relé na spínání spojky a na spojku přivedu proud tak to funguje a chladí to. Relé je OK, ale nejde na něj proud z řídící jednotky na klimu.
V jednotce je stabl na 5V pár tranzistorů, jakýsi OZ a nějaký atmel nebo pic.
Jednotka má napájení i stabilizátor funguje. Když klimu zapnu tlačítkem na palubce tak se zapne větrák topení přes nějaké relé, a jednotka na klimu dostane napájení.

Nevím jak se to má celé správně chovat a co jednotka potřebuje k tomu aby zapla kompresor. Nevim co které z těch čidel je a jestli jsou potřebná pro zapnutí. Možná jsou tam ještě někde nějaká další čidla ale neviděl jsem je.


Dokážete mi někdo poradit ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: st květen 02 2007, 13:56    Předmět: Citovat

S auto klimatizáciami nemám skúsenosti, iba s klimatizačnými jednotkami napr. pre telefónne ústredne, a tam boli tiež dvé čidlá resp. dva snímače. Snímač vysokého tlaku bol umiestnený na výstupe z kompresora. Ten sa dal mechanicky resetnúť v prípade, že výmenník nestíhal chladiť stlačené chladivo a zvýšil sa tlak nad povolenú hranicu. Druhý je snímač nízkeho tlaku na vstupe kompresora a ten bol napojený na elektroniku s oneskorením, pretože pri nábehu kompresora vždy prudko poklesne tlak na vstupe. Elektronika tento snímač aktivovala až po necelej minúte po zapnutí klímy.
Tak skus premerať tie čidalá, teda ak sú to vôbec tie tlakové spínače, ktorých činnosť som opísal. Snímač vysokého tlaku na výstupe má byť v kludovom a prevádzkovom stave rozpojený a snímač nízkeho tlaku zopnutý. Viac pomôcť neviem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: st květen 02 2007, 15:15    Předmět: Citovat

Jeste mozna bude cidlo zamrznutí výparníku.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: st květen 02 2007, 18:04    Předmět: Citovat

Tak jsem to dnes ještě skoumal,. Kromně těch čidel na kompresoru by tam mnělo být ještě jedno umístěné na zásobníku chladiva, nebo poblíž něho. To jsem vypáčil z jednoho člověka co přišel do styku se spoustou fiatů.
Všiml jsem si trubky na které jsou dva vývody, jeden je zaslepený klasickou černou zátkou a druhý je odkrytovaný a je v něm vidět ventilek jak od duše na kole. Zvláštní je že do toho prostoru vede jakýsi nepřipojený kabel s 5ti dráty a konektorem,.. Zkoumal jsem klimu v oplu astra a tam je přímo na trubce namontovaný jakýsi váleček, s podobným konektorem.
Skusim to vyfotit a hodit to na web aby byla lepší představa.
Možná tam něco patří, a někdo si to z toho vypujčil,..

To čidlo ve výparníku tam asi také bude, ale zahrabané hluboko v bloku topení. Ale zase si říkam že kdyby to bylo ono tak by to asi, aspoň skusilo zapnout kompresor a pak by to vyplo. Nevim no, pokusim se ještě sehnat kontakt na člověka co má palio s tim stejnym motorem, a klimou jestli bych to moch alespoň obhlídnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 9:56    Předmět: Citovat

Sice velmi stručně ale alespon něco. http://punto.mysteria.cz/topk.htm
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 16:59    Předmět: Citovat

jejda, jak to že jsem to nenašel,... hmm vypadá to že tam kde má být ten tlakový spínač nic neni,... asi ho z toho opravdu někdo ukrad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 21:54    Předmět: Citovat

Tak je to potvrzeno, hrál jsem si s kabelem co tam jen tak volně vysí Idea

Jedná se asi o dvojitý spínač, jedna část reaguje na natlačené chladivo v klidu a zapíná kompresor, aby nejel bez chladiva a druhá část když stoupne tlak zapíná sahary. Bude to asi nehorázně drahá sranda, tak to asi nahradim relátkem, aby to sahary zaplo hned a bude klid.

Ty dvě čidla na kompresoru bude asi teploměr proti přehřátí kompresoru a jak už tu bylo zmíněno asi čidlo nízkého tlaku před kompresorem.

Děkuji moc všem alespoň za nepatrné nakopnutí. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: pá květen 04 2007, 6:22    Předmět: Citovat

Spinac tlaku v chladiacej sustave. Bud je vadny alebo tam nieje. Sluzi na to aby ked nieje v systeme chladivo, tak nespusti klimu.
_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
tibi



Založen: Apr 14, 2006
Příspěvky: 390

PříspěvekZaslal: so květen 05 2007, 15:14    Předmět: Citovat

presnejsie ten spinac tlaku sa nazyva presostat! mali by tam byt dva ako vravis.jeden vysokotlaky a druhy nyzkotlaky.inak dalo by sa to nahradit aj z nejakej klimatizacnej jednotky co chladia rozvadzace.musis len prisposobit zavit kde to natocis.skus sa popozerat tam kde predavaju chladiaci mat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: ne květen 13 2007, 7:18    Předmět: Citovat

tak jsem tam nacpal místo toho spínače jeden mosfet, a jede to v pohodě. jak se tam objeví napětí na zapnutí kompresoru tak ten mosfet sepne relé na sahary,.. Ovšem jako u ničeho, ta radost že to funguje netrvala dlouho,.. nějakej idiot, tam neupevnil vratnou trubku, a ona se tak dlouho dřela o převodovku až se prodřela a chladivo vysyčelo,.. Evil or Very Mad Je to vratná trubka mezi výparníkem a kompresorem. Kolik je tam tlaku ? Udržela by to tlaková hadice, kdybych ji přes to místo přetahnul a přepásal eskapáskama ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: út květen 15 2007, 6:03    Předmět: Citovat

To dufam ze nemyslis vazne s tou eskapsakou.
Kazdy kto ti bude plnit klimu ta posle s tym prec. Neudrzi to dobre tlak a pocase vysyci...

Skus na vrakovisku zohnat druhu.

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: st květen 16 2007, 22:21    Předmět: Citovat

Pohoda, trubku mi zavařil známý má wolfamovou jehlu s argonem,.. Druhý známý mi to plnil, tak jsem skoumal kolik je tam atmosfér,.. na prázdno tam byly 3, za chodu v té vratné trubce klesl tlak na 2 atmosféry,.. takže ta hadice by to asi udržela, ale jak dlouho to je už věc druhá. Kompresor do vysokotlaké trubky tlačil 15 atmosfér. Údajně neni problém aby to tam rvalo 25.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tibi



Založen: Apr 14, 2006
Příspěvky: 390

PříspěvekZaslal: pá květen 18 2007, 21:54    Předmět: Citovat

HiGhLaNdEr presne ako hovoris. ked mas zopnute ventilatori tak tam je okolo 15. ak by tie ventilatori kvoli niecomu zlihali tak sa zacne zvisovat tlak vo vysokotlakej strane preto je tam, ten presostat aby pri takejto situacii sa tlak nevysplhal do vysokych dranic tych 25 a vysie resp. kolko vladze kompresor Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: so květen 19 2007, 19:25    Předmět: Citovat

aha tak to jsem nevěděl, mno snad v létě nepadne rána,... Surprised
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund