Zaslal: st říjen 07 2015, 20:15 Předmět: Hodnota odporu čidla chladící kapalina Felicia 1,9 D LX
Pánové,
nemáte náhodou někdo tabulku se závislostí odporu tě části čidla chladící kapaliny, které je připojena na řídící jednotku žhavení?
Tabulku t/R pro druhou část čidla, která je připojena k hlavní řídící jednotce (a k měřáku teploty na palubovce) jsem našel (tady:http://skoda-virt.cz/cz/forum/elektrika-1/168315-felicia-odpor-teplotniho-cidla/), ale čidlo pro žhavení má jiný odpor a tudíž i jinou závislost.
Když připojím žluté čidlo, tak žhavení funguje dobře (vypíná asi kolem 65°C), ale rafička na palubovce se ani nehne. To bych se z těch čidel pokakal.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 08 2015, 5:04 Předmět:
Na některých potrubích jsou dvě místa pro čidla . Tak dát obě a využívat z každého jeden termistor . U jednobodu jsme zase nemohli sehnat origo čidlo , tak jsme dali dvousystem a jedem na jeden ...
To Breta1 - děkuji za graf, ale - jsi si jistý, že graf je opravdu pro tu část čidla, která je zodpovědná za žhavení? Když jsem si po 10°C vypsal z Tvého grafu hodnoty odporu, tak mi vyšla defacto stejná tabulka, kterou jsem našel ve fóru - viz můj původní dotaz - ta je ale pro čidlo pro řídící jednotku motoru.
Jak píšeš - čidlo G27 je čidlo pro řídící jednotku žhavení - ale i pro řídící jednotku motoru. Je to dvojité čidlo a každá polovina má (aspoň podlé mého měření 3 čidel) různý odpor v každé polovině. Např. při 20°C jsem naměřil asi 3kOhmy na jedné polovině a 2kOhmy na druhé polovině. Nevím, zdali by neměly být tyto hodnoty stejné, ale na čidlech v reálu stejné nebyly.
V této Felicii bylo žluté čidlo a jak jsem psal, má 3kOhmy (levá polovina) a 2kOhmy (pravá polovina). Např. zelené čidlo mělo ale 1,5kOhmy (levá půlka) a 3kOhmy (pravá půlka), tedy dost obráceně.
Jinak - je to Felicie u kamaráda v dílně a koupil zbrusu nové čidlo a stejně to nechodilo jak má, při plně zahřátém motoru to pořád žhavilo, tak mě pozval.
Dneska zkusím místo čidla připojit odporovou dekádu abych zjistil, jaké odpory odpovídají stupnici na měřáku teploty vody v palubovce a jaký odpor odpovídá vypnutí žhavení. Taky to zkusím napíchnout na diagnostiku, abych viděl teplotu vody v řídící jednotce motoru.
Rozdělali (=odkrytovali) jsme i řídící jednotku žhavení - ja v ní asi 80vývodový procesor (přitom jednotka má asi 24 vývodů-fastonů), nějaká keramická destička se součástkou podobnou jako je PIR čidlo apod. Na to, že to žhaví buď na čas (při otevření dveří) nebo na teplotu (když běží motor) mi to přijde dost složité. Třeba je to proto, že její cena je okolo 10.000 Kč s DPH, tak aby za tu cenu zákazník něco dostal.
Taky jsem postupně zkontroloval všechny vstupy do řídící jednotky žhavení, vše se zdá být OK (napětí z pojistek, dveřního kontaktu/vnitřního světla, potenciometr, ...). Zbývá jen to čidlo. Z vlastní zkušenosti na Fabii 1.4MPI vím, že není nové čidlo jako nové čidlo - když mi to staré mechanicky odešlo, tak jsem koupil nové - ale nemohl jsem se studeným motorem vyjet z garáže (na rovině) jen přes spojku. Tak jsem koupil další, taky nové, to zase motor po nastartování "chcípl" a až druhý start byl OK. A až třetí nové čidlo je OK.
Ano, právě čidlo G27 je zodpovědné za žhavení.
Čidlo G27 samozřejmě vede do ŘJ žhavení. A z ŘJ jde povel do relé žhavení. Pozor- kontrolka žhavení nic nevypovídá o tom, jak dlouho se žhaví.
G27 je dvouvývodové, zem je na konektoru T4m/1 (hnědý), živý je T4m/3 (červený).
Píšeš, že aktivace žhavení je při otevření dveří-tak se to taky všude píše. Já jsem zjistil, že to není pravda, u mé fel 1,9D aktivace nenastává při otevření dveří, ale při následném zavření dveří.
My si nerozumíme.
Na tom tělese jsou společně dvě čidla - G27 (pro žhavení) a G2 (pro měřák teploty), každé má dva vývody a tudíž k nim vede 4 pin konektor.
Ve schematech je G27 nazváno "čidlo teploty chladící kapaliny" a G2 je nazváno "čidlo ukazatele teploty chladící kapaliny".
Tvé poznámce
"obsahuje dve nezavisla cidla, jedno pro RJ zhaveni a druhe pro RJ motoru"
nerozumím, protože ŘJ je jenom jedna.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31923 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 08 2015, 22:40 Předmět:
U všech felin jsou ty čidla 2 v jednom "špuntu" - jedno je pro ŘJ a tím i pro žhavení u dehťáka, druhý je jen a výhradně pro měřák na palubovce. Čidlo "pro ŘJ" určuje v době příliš studenýho motoru režim chodu, při kterým se používají "prostředky pro usnadnění startu motoru a zlepšení stability chodu motoru za nepříznivejch tepelnech podmínek" - u dehta je to přižhavování a vyšší dávka nafty, u benzínu menší předstih a samozřejmě vyšší "sytičová" dávka vstřiku. Čidla jsou různý pro naftu a benzín proto, že každej systém (zážeh vs. vznět) má jiný "hraniční teploty" při kterejch ty "podpůrný prostředky" ještě potřebuje a kdy už ne. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá říjen 09 2015, 4:40 Předmět:
Takže ty nehledáš čidlo !!!!!!!!!!!!!!!!! Tobě se zdá , že to dlouho žhaví . Ale to je jiná . Určitě žiješ v omylu , že motor žhaví v době svícení kontrolky , ale chyba lávky !!!!!!!!!!!!!!!!! Svíčky žhaví ještě dále potom , co kontrolka zhasne . Inu většina lidí neví .............
Omlouvám se, označení G2 jsem v DP přehlédl.
G27 jde tedy do ŘJ žhavení.
G2 jde do palubní desky a myslel jsem si, že odtud vede do ŘJ motoru, aby měla tato ŘJ informaci o teplotě motoru a tím mohla regulovat např. předstih nebo množství vstříknutého paliva.
Včera jsem se k měření nedostal - pršelo, tak snad ho provedu dnes.
Jinak co se týče žhavení, tak jsem pochopil, že v Feldy je tzv. "předžhavení" (po otevření nebo zavření dvěří v závislosti na zapnutí/vypnutí vnitřního světla - toto předžhavení není indikováno na palubovce a je řízeno asi časem, protože podle teploty chladící kapaliny to řídit nelze, když motor ještě neběží) a pak klasické žhavení, které je indikováno žárovkou na palubovce a je vypnuto podle teploty chladící kapaliny okolo 65°C - proto se občas vyměňují barevná čidla u této Feldy, aby se tato teplota posunula výše).
Takže můj původní dotaz musím asi přeformulovat - nemáte někdo tabulku se závislostí odporu čidla chladící kapaliny G2 - tj. té části čidla, která je připojena k indikátoru teploty na palubovce? I když tuto tabulku si už sestavím sám, mám odporovou dekádu, nějak ocejchovaný indikátor v palubovce a možná i údaj z ŘJ motoru.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6533 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 09 2015, 9:25 Předmět:
Ve feldě, sice benzin, mělo čidlo pár kΩ, nevím kolik má mít, ale vypadalo to rozumně a pomohla jen výměna. A ta cena je divná, nás to stálo asi dvě stovky _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Ale vždyť tu tabulku máš v odkazu, který jsi sem dal.
Pokud je v tom, odkazu, co jsem sem dal, opravdu průběh t/R čidla G27, tak mi pak chybí průběh čidla G2. Pokud je to průběh čidla G2, tak nemám G27.
Čidla (=termistory) jsou dvě (dva), naprosto oddělená, já mám jednu tabulku (viz původní příspěvek) a jeden graf (od brety1) a když jsem tabulku z odkazu překreslil do grafu, tak mi vyšlo to co mi poslal(a) breta1.
Takže si myslím, že mi pořád graf jednoho čidla chybí.
Anebo mají být ty poloviny čidla stejné - pak by byl jeden společný graf - ale to jsem u žádného ze tří čidel nenaměřil, rozdíly byly minimálně 50%.
Tak hotovo. Včera jsem, vybaven jedním teploměrem a dvěma měřáky, přijel ke kamarádovi do dílny, že začneme měřit. Ale už není co, po výměně čidla vše funguje jak má, žhavení předžhavuje a žhaví jak má, ručička na palubovce signaluzije taky. Takže druhé nové čidlo bylo lepší než to první.
Děkuji za příspěvky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.