Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zblázněný favorit 135 L
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: út duben 24 2007, 8:49    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jave, jen malý dotaz - jezdil jsi někdy s Fáčkem? Nebo lépe - měl jsi u něho NĚKDY zvednutou kapotu? Já to "štěstí" měl a mám, jezdil jsem jak s karbcem, tak dneska se stříkačkou, a představ si, člověče, věřil bys tomu, OBA mají řídicí jednotku...!!! FUCKT!!!
Sice každý trošku jinou, protože ta starší řídí "jen" zapalování, ale opravdu OBA... A to, co popisuje markoni, těžko způsobí napájecí proudy řídicí jednotky, které jsou v řádu ampérů, byť impulzně i víc, možná jedna - dvě desítky ampérů, na rozdíl od startovacích proudů, které jsou u teplého motoru v řádu tak 150A, u motoru studeného tak mezi 200 a 250A - hodnoty pro motory Škoda a obyč startéry, rychloběžky (Felicie) mají proudy cca o 25% nižší. Když vezmu přechoďák jen 0,01Ohmu, 200A mi na něm udělá 2V úbytek - a to se prostě MUSÍ NĚKDE VYRAZIT!!!


Jezdil, ale s takovym ktery zadnou nemel, jen to zminene zapalovani. rv. 88 a az na to ze tam byla civka v rozdelovaci a trochu jine zapalovani to byl motor koncepcne stejny jako u S120, ale myslim, ze takove malichernosti nemusime resit. Hlavni je aby se nasla a odstranila vada. Jarda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: út duben 24 2007, 9:06    Předmět: Upřesnění Citovat

Typ vozidla škoda 135 L Favorit TMBACA200 rok 90.
Když zapnu při nabíječce varovné blinkry tak blikají rychle, motorky od centrálu vrčí otáčkoměr v rytmu blinkrů se pohybuje ani nemusím startovat a s tým startérem někdy cvaká někdy ne na palubní desce zkoro zhasnou kontolky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
durkovic



Založen: Dec 18, 2004
Příspěvky: 1890
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út duben 24 2007, 10:39    Předmět: re: Citovat

Mal som podobnu zavadu na voze Opel Kadett 1.3 LS a bolo to naozaj tými zaoxidovanými kontaktmi (baterka. altík,a hlavne aj ta kostra a uvolnena kostra).Bol to len karbec model ale slapalo slusne.Potom som to predal "odborníkom"a tí asi s toho chceli urobit 2.0 GSI a dali dole hlavu valcov a rozhodili casovanie ventilov a predstih.A bez momentoveho kluca sa to aj tak neda nastavit.
_________________
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 24 2007, 16:56    Předmět: Citovat

To durkovic: časování ventilů nemá s momentovým klíčem co dělat. Momentový klíč slouží k rovnoměrnému dotažení všech šroubů, které drží hlavu motoru (vulgo "palici") na bloku. Mezi tyto 2 základní části motoru se vkládá tzv. "těsnění pod hlavu". Je těžce tepelně a tlakově namáhané a proto občas praskne neboli se vyrazí. Následkem je jednak únik chladicí náplně do spalovacích prostorů a do mazacích kanálů (hrozí přehřátí a zadření motoru), druhak vzniklou mezerou uniká pracovní tlak ze spalovacích prostorů a tím klesá výkon, proto se musí i při minimálním poškození toto těsnění bezpodmínečně a co nejdříve vyměnit. Časování ventilů určuje vačkový hřídel, který je u různých druhů motorů umístěn různě - na boku motoru (OHV nebo SV) nebo nahoře v hlavě válců (OHC). Vačkový hřídel se otáčí polovičními otáčkami, než samotný klikový hřídel, od kterého je "vačka" poháněná zase podle druhu motoru ozubenými koly, válečkovým řetězem nebo moderně ozubeným řemenem, vždy synchronně přes převod 2:1. Při sestavování celého tohoto mechanismu, kterému se říká (ventilový) rozvod, je NUTNO nastavit vše do jedné jediné výchozí polohy - přesná pozice kliky (a tím i pístů) a vačky (všechny ventily zavřené). Tuto polohu pravděpodobně neuměli najít ti Tvoji kupci- "odborníci", takže nedokázali rozvod správně sestavit. Proto jim to neběhalo.

To markoni: jednoduše projdi veškeré spoje silových obvodů nabíjení a startování, nejdřív baterka-kostra a altík-kostra, potom spoj altík-baterka a baterka-startér, ukostření řídicí jednotky a indukční cívky, všechny odšroubuj, oškrábej starým nožem nebo osmirkuj obě dotykové plochy, lehce je potři konzervačním tukem a znovu dobře dotáhni. Mělo by Tě to zbavit té základní závady, kdy se nepravidelně ztrácí startovací schopnost auta, přestože jindy běhá jak jelen. Neboj se toho, na takovouhle opravu nepotřebuješ být automechanik, jen si předtím vyndej baterku mimo auťák, ať si ji nějakým způsobem nešlusneš. Mžikový zkrat baterce neuškodí, pokud tedy je opravdu jen mžikový, ale může Tě polekat nebo i dost solidně popálit zajiskření nebo zkratovým proudem rozpálený ten zkratující předmět - klíč, šroubovák... Promiň, jestli už tyhle základní věci jsou pro Tebe obnošená vesta, dělej si to po svém, píšu to pro úplnost, kdyby to četla nějaká úplná LAMA.
Jestli si potom troufneš rozebrat palubovku, nebylo by od věci prostříknout nějakým kontaktním sprejem všechny konektory pod ní a hlavně pod palubním štítem na šikmé vzpěře držící sloupek řízení je umístěn důležitý kostřicí bod palubních přístrojů - a ten bývá hodně zanedbaný, zoxidovaný a někdy i úplně uvolněný, protože se o něj nikdo nestará. Ta palubka je práce tak na 2 hodiny a při prvním pokusu Tě z toho pravděpodobně bude bolet hlava, ale můžeš si přitom i vyměnit žárovičky podsvitu spínačů i samotné palubovky a namazat třeba KONKOREM náhon tachometru. Tahle oprava už není tak nutná, jen zlepší chování přístrojů, obnoví funkci kontrolek a podsvětlení a třeba promazání náhonu i vstupního hřídele tachometru odstraní protivné chvění až klepání jeho rafičky. Podrobnosti můžu popsat i tady, pokud bude zájem, nebo se to pokusím při příští demontáži nafotit a hodit sem na upload - dělám to tak 2x do roka, vždycky když mi odejdou nějaké ty žárovičky...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lacco



Založen: Apr 19, 2005
Příspěvky: 35
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: st duben 25 2007, 15:33    Předmět: Citovat

To elektrické zapojenie skús tu http://www.hrabik.szm.sk/moto.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund