Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: so červenec 25 2015, 22:09 Předmět:
Presne ako píše Nakadah a ja len doplním že su aj výtahy ktore maju motor bez prevodovky teda stator je na ose a rotor je zároven lanovnica s lanami ktora sa točí na nom, je to ako ked si predstavíš klasický motor len sa netočí rotor vo vnutri statora ale stator je vo vnutri rotoru ako napríklad koleso na aute a tým pádom je to ešte poriešene cez frekvenčný menič v ktorom je to poriešene tak že je stykač ktorý dáva pri odbrzdení a výpadku elektriny vinutia do skratu a tým nastáva automaticke brzdenie motorom, je to ako ked za jazdy na volnobeh zaradíš na aute prevodový stupen.
Je to ako záloha ak by zlyhala dvojčinna brzda, aj ked v tomto prípade su na kotuči brzdy 2.
Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: so červenec 25 2015, 22:16 Předmět:
Artaban mám pocit že tie dva motorky budu asi niečo ako tachodynamo čo znamená spetná vazba na reguláciu rýchlosti výtahoveho motoru. Ale nie som si istý takýto typ výtahu som zatial nevidel, ale stykačea releový system sme mali na starých výtahoch takže stará dobrá klasika
K těm zapouzřeným diskovým strojům:
Výhodou je malá zástavbová plocha, proto to ani nemusí mít strojovnu. Jedem z mnoha příkladu je v brně "Dům pánů z Lipé". když se jedním z těch dvou prosklených výtahů vyjede až na poslední patro, tak v okamžiku vystupování je ten diskový stroj vidět. Vždycky mě vrtalo hlavou to, že šneková převodovka je samosvorná, takže svým způsobem funguje jako brzda. No ale z videí , co jsem dneska viděl jsem si všiml, že každý stroj má dost festovní provozní brzdu, takže brzdu má i ten diskový stroj. Jinak důlní výtah z přímým náhonem byl i v dole "michal" v Ostravě. Akorát byl velký jak hovado (no on tam ještě je, ale už jen jako muzejní exponát).
Ale každopádně je zajímavý pokoukání právě na ty starý stroje. Ty nový jsou dost celkem nezajímavý.
A ohledně toho videa s těma motorkama - Přišlo mi, že to zařízení je něco, jako se v češtině ve výtahářské branži vyskytuje "kopírka" a ty motorky byly nejspíš něco jako "selsyny" Podobně o tom píše i tento maník:
http://www.starevytahy.cz/duplexy/dmr_kopirky/index.php
A tak složitý jsou proto, že se tam používa přímý náhon stejnosměrným motorem (asi ward-Leonard systém) a je to na spomalování a dojezd.
něco o kopírkách:
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne červenec 26 2015, 8:39 Předmět:
Ano, pouzivame jak bezprevodove stroje tak prevodove. Bezprevodove jsou mensi a kompaktnejsi - takze se strkaji do vytahu kde neni nad sachtou strojovna. Stroj je upevneny na konzolach a voditkach pod stropem sachty.
Je to v podstate obri trifazovy BLDC motor, rizeny frekvencnim menicem + samozrejme ma na sobe enkoder. Trakcni kolo pro lana je v podstate takova obruc, upevnena z boku na rotoru. Do rotoru pak zabiraji i elektromagneticke treci brzdy. Podle nosnosti stroje tam jsou pak dve, tri nebo ctyri. Bezprevodaky co pouzivame jsou stejne velikosti at to je vytah na 400kg a nebo na 1600kg.
Prevodove masinky jsou rizene taky frekvencakem + enkonder je samozrejmost. Tam jsou brzdy celistove, namontovane na prevodovce.
Dneska uz jsou ty moderni vytahy rizene elektronicky, plynuly rozjezd, dojezd. Kdysi to bylo bud hvezda/trojuhelnik a nebo se pouzivaly komutatorove motory. Tyhle krasne stroje OTIS jsme nedavno menili na Fakultce v Ostrave, opravdu krasne masiny. Obri komutatorovy motor s plynulym rozjezdem a dojezdem - brzda spinala do nuly. Tj. zabrzdi az kdyz motor stoji. V podstate se tam nikdy oblozeni brzdy neopotrebuje.
No ale bohuzel sly do srotu ... bylo mi to skoro lito.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá srpen 07 2015, 10:01 Předmět:
Výtah pro přepravu osob je jedinečná příležitost jak někoho zabít, ale také je to hezký příklad toho, že když si dáváme bacha, tak někoho zabijeme málokdy.
V automobilové dopravě je situace poněkud odlišná... _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: ne srpen 09 2015, 10:27 Předmět:
Aj v aute je to rovnake ako pri výtahoch, problem je ten že u výtahu záleží ako sa o mašinu stará udržbár, ale u auta záleží kto ho šoferuje, ak si šofer dáva pozor tak smrt nehrozí,vetšinou len nejaký ten tukanec pri cuvaní, ked jazdí ako šialenec tak je to len otázka času kedy niekoho zabije.
Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: st srpen 19 2015, 15:38 Předmět:
rnbw - tak si pozri neake videa ako malý vyklemuju na výtahu dvere a za jazdy vyskakuju a naskakuju do kabíny a von je to velká sranda do chvíle ked to niektorý nestihne, prípadne ako sa stalo niekde na východnom slovensku že sa kabína výtahu po vystupení rodičov samovolne začala posuvat s kočíkom smerom nahor a pani mamičku napadla tá najsprostejšia vec na svete a to že začala tahat kočík aj s deckom von a dieta padlo do šachty, samozrejme 1. vec nefungovali brzdy ale 2. vec keby nebola ženská spanikárila tak by sa nič nestalo, maximalne by si dieta trocha porevalo v kabíne, ale bolo by nažive. X prípadov kedy sa dá porovnat výtah a auto.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: st srpen 19 2015, 16:20 Předmět:
Při otevřenejch dveřích šachty se nemůže rozjet,dveřma(a nejen těma) je odpojenej plus stykačů,který se staraj o reverzaci motoru a taky od stykače,kterej otevírá brzdu.Navíc i kdyby se přetrhly lana,kabina se zahryzne zachycovačema do vodítek a visí namístě.Teda pokud to není důlní výtah nebo nějakej poválečnej,kterej se dodnes nerenovoval.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: st srpen 19 2015, 19:24 Předmět:
weed_smoker napsal(a):
Při otevřenejch dveřích šachty se nemůže rozjet,dveřma(a nejen těma) je odpojenej plus stykačů,který se staraj o reverzaci motoru a taky od stykače,kterej otevírá brzdu.Navíc i kdyby se přetrhly lana,kabina se zahryzne zachycovačema do vodítek a visí namístě.Teda pokud to není důlní výtah nebo nějakej poválečnej,kterej se dodnes nerenovoval.
A to je problém proklemovat ten dveřní kontakt? A může jezdit i s otevřenými dveřmi.
Já bych to tu nerozváděl, nebo se najde nějakej shulin, co to vyzkouší.
Jinak jsem si již před půl rokem všiml, že na poště u hlavního nádraží zprovoznili páternoster. Zase by stálo za to jej projet dokola, jestli ty kola jsou už nový, nebo stále tak špinavý, jako by to byl vnitřek kotle.. A škoda, že nejde nějak vidět ten stroj - Třeba i za sklem..
Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: čt srpen 20 2015, 21:18 Předmět:
weed smoker - neviem kolko rokov robíš pri výtahoch ale ja už som pri nich na servise od roku 1997 s malou prestavkou takže viem čo výtah može a čo nie, ver mi že to ide aj pri otvorených dverách a nebudem tu uvádzat ako na to lebo ako tu už kolega napísal že najde sa nejaký šulín čo to bude chciet vyskušat a zabije ho to.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.