Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dálkove ovladani autoradia z volantu (přesunuto)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2015, 12:04    Předmět: Citovat

Obávám se, že nebude.
Máš tam několik závažných chyb.
Okénkový komparátor musí navzájem porovnávat napěťové hladiny - a ty máš přivedené na všechny vstupy napájecí napětí. To, že jsou v sérii odpory, nehraje žádnou roli, vstupní proudy operáků jsou zanedbatelně malé, takže napájecí napětí bude na všech referenčních vstupech.
Koukni se na typické zapojení a oprav to.
Zrovna tak potřebuješ u tlačítek nějakou zátěž - zrovna tak totiž stiskem kteréhokoli tlačítka přivedeš napájecí napětí na vstupy a zase plné. Porovnáním plného napájecího napětí s plným napájecím napětím vznikne jakýsi pochybně neurčitý stav...
Čili musíš proudy, resp. odpory, převést napřed na napětí.

Dělič referenčních napětí i tlačítka napájej přes stabilizátor 5V (třeba 78L05, odběr z něj bude vcelku nepatrný, celkem nepřeleze 6 mA), komparátory pochopitelně nech na plném napájecím napětí 12 - 14,5 V z palubní sítě.
Výstupní vodič od tlačítek zatěž proti kostře odporem 1k2. Tak dostaneš na tomto odporu 3,24 V při stisknutém tl. 650, případně napětí 4,39 V při stisknutém tl. 166, nebo napětí 4,504 V, když je stiskneš současně. No a při stisku třetího tam bude plných 5 V.
Dělič v tom případě vychází jako čtyři odpory v sérii shora od napájení na kostru a mezi jejich konci se objeví napětí "okének":
470 Ω (okénko 4,44 - 5,0 V)
560 Ω (okénko 3,78 - 4,44 V)
1k0 (okénko 2,6 - 3,78 V)
2k2 (okénko "méně, než 2,6 V")
To už porovnávat jde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zeratul



Založen: Apr 20, 2015
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2015, 13:02    Předmět: Citovat

Jo, já už to stihl překreslit, než jsem si přečetl tvou upravenou odpověď:

Máš pravdu, jestli mají operáky nulový odběr, napětí na rezistorech by nepadlo a je třeba řešit odporovou děličkou. Do panelu bych se nebál pouštět i těch 12V, není tam nic složitějšího, než popisuji ve schéma Smile



obvod LM339.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  obvod LM339.png
 Velikost:  31.56 kB
 Staženo:  149 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2015, 16:19    Předmět: Citovat

Nejde ani tak o to, že by tomu panelu vadilo 12 V, ale spíše o to, co na to vstupy komparátorů, tam bych se bál: počítej, že minimální napětí, s nímž jsou schopné pracovat, se blíží zápornému napájecímu napětí, v tomto případě nule, ale maximum by nemělo přesáhnout 1V pod napájecím. Když tento rozsah přešvihneš, nevíš, co to vyvede.
Asi nejvhodnější by bylo napájet jak děliče referenčních napětí, tak odpory ve volantu, kladným napětím do +8 V a místo nuly je posadit na alespoň 2 V, radši o něco víc.
Takto nějak si to představuji:



komparator_ovladani_1.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  komparator_ovladani_1.png
 Velikost:  26.62 kB
 Staženo:  155 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út červenec 21 2015, 17:01    Předmět: Citovat

Překvapuje mne, že Nissan 350Z s audio systémem od BOSE nezná sběrnici. To je 25 let staré?
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund