Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 19 2015, 21:33 Předmět:
Máš blbej šlaufek - to co popisuješ je šlaufek k pumpičce SE ZPĚTNÝM VENTILKEM - ten nepustí tlak z duše dál do pumpičky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5017 Bydliště: Brno
Zaslal: pá červen 19 2015, 21:53 Předmět:
Dobře, jenže když se snažím po nafouknutí odšroubovat šlaufek, tak čudlík ještě tlačí na ventilek, ale vzduch už utíká skrz závity a tlak v duši nedefinovaně klesne(podle rychlosti odšroubovávání).
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: pá červen 19 2015, 22:15 Předmět:
Ten cudlik v strede vrtakom odvrtaj ,nebude ti potom vypustat vzduch z duše.Alebo si kup inu hadicku(šlaufek)Dufam ze vies na co to tam je?
Myslim, ze Ekkar to zle vysvetlil a je to inac.
Ten tvoj šlaufek ti pri zakrucani vtlaca spetny ventyl do duse ,aby nemusel kompresor ci pumpicka prekonavat jeho tlak,tym padom ti aj unika vzduch pokial to na fest nezatiahnes,ci uplne nevykrutis šlaufek.Ak ti aj po odkruteni šlaufeka este fuci vzduch,tak mas zly ventyl v dusi!Treba ho vykrutit a dat novy..Tak isto je to aj u tlakomeru,ze v strede ta tycka vtlaci do duse ventil.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5017 Bydliště: Brno
Zaslal: pá červen 19 2015, 22:29 Předmět:
Nenapadlo mě, že něco takového může existovat a vzal jsem z regálu prostě šlaufek na autoventil, aniž bych ho uvnitř zkoumal.
Bál jsem se, že je to nějaká eurohujeřina a že už třeba jiný typ nedělají.
Koupím jiný.
OK, mám tedy kompresor nebo pumpičku se zpětným ventilkem. Tak mi vysvětlete, jak zamezit úniku vzduchu při odšroubování. Ještě navíc se mi při odšroubování chová šlaufek tak pitomě, že se točí celá hadička (s pumpičkou na opačném konci) , místo aby se točila jen převlečná matice a hadička stála.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: pá červen 19 2015, 22:58 Předmět:
Takto ked to nevidim ,skusim poradit toto:jedna moznost je odvrtat v strede z toho čudlika.druha moznost vykruc ten ventil z duse a ten kolik mosazny v strede o nieco sktrat.Musis ho mat ale do dusi zakruteny pokial ide!Myslim ze som videl dve dlzky tychto ventilov do dusi.Aby sa ti ta maticka na slafeku tocila,musis ju rozchodit,to znamena tocit s nou,naolejovat jemne a tocit.Alebo kupit druhu ktora sa bude lachko tocit.
Zdarec.
Mám podobný "slauch" - Ten výstupek uvnitř zatlačí střed autoventilku dovnitř, takže pumpou, nebo kompresorem nemusíš překonávat tlak pružinky. Jak já postupuju v případě demontáže šlauchu z ventilku?
rukou tlačím šlaušek na ventilek a druhou rukou odmontuju převlečnou matku, dokud to jde. Pak rychle za šlaušek zatáhnu a pokračuju až do odpojení od ventilku. Vzduch jen krátce sykne.
Doma foukám kolo autokompresorkem, který napojím na baterii od vrtačky.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4964 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: pá červen 19 2015, 23:26 Předmět:
Hneď tu radíte odvŕtať = zničiť to. A ja som práve takúto redukciu kedysi vyrábal. Redukcia klasický ventil -> autoventil, so spätným ventilom.
Nič nevŕtať! Vytiahni odtiaľ pinzetou tesnenie, potom ten kolíček. Mala by pod ním byť priehlbinka, v ktorej by sa mala voľne pohybovať gulička, tá slúži ako ventil. Ak tam nieje (ako že asi nie keď to uniká), tak tam nejakú daj, na materiáli nezáleží, napríklad kovovú. Prikladám nákres ako to funguje. Pri zábere pumpou gulička klesne a ľahúčko sa vzduch dostane do duše. Pri spätnom tlaku sa gulička dostane do zúženej časti a zabráni vzduchu úniku naspäť. Plastový kolíček ktorý drží guličku aby nevypadla zároveň stláča stred autoventilu a tým ho vyradí z činnosti (otvorí ho), inak by sa musel tlakom stlačiť aby šiel vzduch dnu, a to ide dosť ťažko nakoľko drží zavretý pružinkou.
Ak je to novo kúpené a teda v záruke, treba vymeniť, je to chyba vo výrobe. Odskúšaš ľahko: fúkneš/ťaháš. Ide len jedným smerom=dobrá.
Že sa točí celá hadička je bežná vec, treba ten koniec vybehať, vyvekslať. Keď to takto hnevá, tak sa s tým nes**iem a točím rovno pumpou, ono sa to odšróbuje od ventilu.
A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac.
edit: teraz pozerám ten link: "...s odmáčkávacím pístem". Žeby to tak bolo schválne? A spätný ventil by bol na nejakej pumpe? Divné.
edit2: tu je správne "s guličkou": link
_________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5017 Bydliště: Brno
Zaslal: so červen 20 2015, 0:02 Předmět:
PotPalo napsal(a):
...A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac....
To teda sakramentsky vadí, tá strata. Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký) a ani se nedá předem určit, jak velkou, protože nevím, za jak dlouho se mi podaří odšroubovat šlaufek.
Koupím nový šlaufek(když se ještě vyrábí), nebo odfrézuju či odcvaknu ten čudlík, to už je jedno. Mám čudlík plastový.
Jen mě zajímalo, proč takovou vymoženost začali dělat. Totiž celá desetiletí generace cyklistů foukaly kola šlaufkem bez "odmačkávacího pístu" a fungovalo to kupodivu taky. Výhoda byla právě ten nemizející vzduch při odpojování šlaufku a stačila obyčejná pumpička.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4964 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: so červen 20 2015, 0:11 Předmět:
PavelFF napsal(a):
... Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký)
No práve na toto je tam ten ventil s guličkou. Z "ťažko získaného tlaku" je ľahko získaný tlak, bez námahy nafúkam úplne do tvrda, dokonca musím dávať pozor aby som to neprehnal a neprasklo to.
Mal som tú česť fúkať oboma spôsobmi, nedá sa to porovnať. Klasickou hadičkou na autoventil nikdy viac. Tam sa už nedalo, a koleso ešte nebolo dosť tvrdé.
Ešte dodám, že ten odstrašujúci príklad som mal, dalo sa to ľahko vytiahnuť špicatými klieštikmi (možno trochu pootáčať). _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: so červen 20 2015, 6:37 Předmět:
Zdravím při sobotě.
No a vězte,že já bych po tom "šlahounku" (říkám mu tak celý život) skočil všema deseti. Měli sme v obci obchod,něco jako železářství. Říkali sme mu "u náhody" Když člověk něco nutně potřeboval koupit a rozhodl se tam vyrazit,byla opravdu velká náhoda,že měli otevřeno Takový šlahounek z odkazu tam měli za 18.korun a já dodnes lituji,že jsem si jich nevzal víc.Možná,ale měli poslední,už si to nepamatuji Přes výše popsané neduhy s únikem "pracně" dofoukaného vzduchu do veloduše je to dobrý šlahounek. Je to o hbytosti prstů kolem ventilku a dvou drátů výpletu kola.Z lenosti také foukám kolo kompresorkem s nástavcem na hadici,ale pumpička se hodí vždcky.
http://www.funes.sk/doplnky-a-ostatne/pumpy/velohadicka-autoventil-s-gulickouvelohadicka-autoventil-s-gulickou-product_id=6029s?limit=75
I za 35.Kč / kus, bych bral dva okamžitě. Pěkný den.
Tuhle ptákovinu už dělali rusáci u hustilek k Moskvičům 412, mám doma doteď i s pumpou. Má to stejné neduhy jak popisuje Pavel. Nepoužívám to, ale je mi líto vyhodit pumpu.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18673 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so červen 20 2015, 10:18 Předmět:
Prostě je to blbost . Tohle opravdu nemohl vymyslet někdo , kdo fouká kola . Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7825 Bydliště: Brno
Zaslal: so červen 20 2015, 12:58 Předmět:
Nejlepší byly staré autopumpy, které měly úhlovou koncovku s páčkou- při sklopení páčky došlo ke zmáčknutí gumového těsnění (tím se zaaretovala koncovka na ventilku, zároveň i zatěsnila) a také vysunutí středního kolíku (čímž došlo k zasunutí vnitřku ventilku, nemusel se potom překonávat odpor pružinky). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3764 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: so červen 20 2015, 13:14 Předmět:
Toto používam ja. Je to univerzálne a hlavne rýchlo odpojiteľné. _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.