Zaslal: so prosinec 06 2014, 19:20 Předmět: Chladící sprej
Jak funguje chladící sprej?
V e-shopech jsou takovéto popisky: Chladicí sprej Freeze IT25 je určen pro opravy a zkoušení elektronických zařízení. Sprej Freeze IT25 slouží na odhalování závad elektronických součástek, studených spojů, pro ochlazování součástek citlivých na teplotu během pájení, neocenitelný při odhalování defektů elektronických součástek.
Úplně mi ale není jasné na jakém principu to funguje...? Může mi někdo objasnit jak se v praxi využívá?
Možná jsem to napsal špatně. Jak se vytvoří chlad chápu. Nevím, jak mi ten chlad pomůže najít na nějakém plošném spoji špatnou součástku, nebo studenák.
Různé součástky mají různé závady související s jejich teplotou. V každém datasheetu jsou udané provozní a maximální teploty každé hlavně polovodičové součástky. Pokud se ta součástka pokazí, tak začne při určité teplotě vynechávat nebo fungovat vůbec. Potom stačí tu součástku postříkat chladicím sprejem a zařízení obnoví funkčnost, podle toho lze usoudit, že ta součástka je vadná. Totálně vadná součástka, přerušený plošný spoj nebo spálený odpor chladicím sprejem lze poznat jen těžko. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 07 2014, 0:43 Předmět:
Ještě bych doplnil- pokud má třeba nějaké zařízení (hlavně při bateriovém napájení) zvýšený odběr, tak pomocí ochlazení najdeš přehřívající se součástku- ona se nabonzjuje sama. Udělá se na ní flek, kde se oteplení projeví dřív. Ale nemusí to vždy indikovat vadu- problém může být i něčem za touhle součástkou (dojde k nedestruktivnímu přetížení). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Řeším teď problém s řídící jednotkou automobilu. Všechny ostatní komponenty jsou vyloučeny. Závada je na 100% v jednotce. Ona se ale chová tak, že jednou funguje, za 2 hodiny už ne. Zkrátka si dělá co chce. Chápu to tedy tak, že v okamžik kdy bude fungovat budu stříkat chladícím sprejem a čekat až stříknu na nějakou součástku a v tom jednotka přestane fungovat? Vycházim z toho, že při zmražení se materiály smrštují, takže kontakt, kde je přechodový odpor se srazí a měla by juednotka přestat fungovat?
Naopak když budu dělat to samé s např. fénem, tak by se to mělo rezeběhnout?
pred 30 rokmi ma naucil profak na skole a odvtedy ma tato metoda nikdy nesklamala... (ked je nieco teplotne zavisle, teda ze zariadenie najprv ide a po zahriati po par minutach az desiatkach minut sa to zacne sekat)
Na cele zariadenie nasmerovat teply fen (z primeranej vzdialenosti ... 30-50cm) a tycinku s vatou ponorenou do liehu sa dotykat jednotlivych suciastok, lieh rychlym odparenim suciastku na chvilku ochladi. Vyborne to funguje aj na husto osadenych doskach.
.....Nevím, jak mi ten chlad pomůže najít na nějakém plošném spoji špatnou součástku, nebo studenák.
Rotax napsal(a):
.....Vycházim z toho, že při zmražení se materiály smrštují, takže kontakt, kde je přechodový odpor se srazí.....
Tak nejako to je. Spray slúži na to, aby si nemusel auto vyťahovať z garáže na mráz, potom do vykúrenej garáže, potom znovu na mráz a tak stále dookola. Proste ti, v prípadnej spolupráci s nejakým ohrievačom, urýchli prácu. Nič viac. Hlava je k tomu potrebná. Predpokladám ale, že keď opravuješ auta, princíp spreju by si mal poľahky hravo zvládnuť.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.