Zaslal: po prosinec 01 2014, 12:37 Předmět: Dočasná náhrada váhy vzduchu MAF
Dobrý den,potřebuji dočasně nahradit MAF(nedostatek financí).Tak mě napadlo,nějak do ŘJ posílat ručně(a to právě nevím jak) 0-5V.Nemusí to být žádné HI-FI,ale aby mi motor nepadal do nouzáku.Děkuji za jakékoli nakopnutí.
MAF je váha vzduchu.
Na diselu jsem cca 3dny a nic,nebo nic jednoduchého.
Asi jsem se v tom trochu utopil.Původně jsem myslel,potenciometrem,s digivoltmetrem,do ŘJ dávkovat tuším od 0,4-4,8V.Ale teď po procházení různýc for si už nejsem ničím jistý.Tak bych potřeboval nějak usměrnit,Díky
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: po prosinec 01 2014, 13:07 Předmět:
Pády do nouzáku budou spíše přidřenými lopatkami turba ovládanými pmeumaticky. Nejsem si jist, ale po odpojení mafu by to mělo jet hůř, ale do nouzáku nepadat. Může samozřejmě svítit kontrolka motoru. náhrada signálu z mafu něčím jiným je nesmysl. Nejblíž je tomu signál tps, ale to je taky pro praktické použití utopie.
Ne,v mém případě jde opravdu o váhy vzduchu(mám tam 2) a vyloženě do nouzáku nepadá,ale jede blbě.Já jen potřebuju vědět,jestli opravdu můžu potenciometrem snížit těch referenčních 5V,až skoro k 0V,nebo co mám na to použít.
Ak mas istotu, ze je MAF zly, najlepsie je ho odpojit a RJ si dosadi nahradnu hodnotu...nema zmysel sa s tym babrat, novsie auta blbnu, ak tam das konstantne napatie...ak je nizke, pojde to ako slimak, ak vysoke, pojde dobre, ale moze to blbnut este viac, hlavne za studena, pri malej zatazi atd, ked bude RJ zblbnuta nespravnou velkostou signalu...
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: po prosinec 01 2014, 13:27 Předmět:
Pokud upravíš nějakým děličem výstupní napětí z mafu tak to dopadne úplně stejně. Pokud totiž s toho mafu leze nehodnověrný signál, přejde řízení na jiné čidlo, může jím být druhý maf (spiš map) nebo tps a to je ten důvod, že to jede špatně. Jedinou možností, aby to jelo jak má tam dát funkční maf.
Já vím,že to může blbnout,ale už taky vím v jakých režimech (teplota m.,otáčky,zatížení)potřebuje ŘJ asi hodnoty.Naměřil jsem si to na funkčním autě.A já bych chtěl zkusit tyto dávky simulovat.Samozřejmě,že tam nakonec přijdou nové Maf,ale já nebyl hodnej,tak Ježíšek prd,takže reálně někdy v únoru.Jedna totiž stojí 7000,-.Je to obsah 4000ccm,takže to i blbě jede dost,ale spotřeba stoupla. Tak mi prosím poradte jak a čím se snižuje napětí skoro k nule.
Si si isty, ze je problem v MAF? Napatie znizis delicom kam len chces, daj tam potenciometer a mozes si ho plynule menit, ale bude ti to nanic, lepsie to nechat odpojene...najlepsie nechat si preprogramovat RJ a prepnut v nej mapy, ako som si to nechal urobit ja, namiesto MAF sa riadenie prepne podla MAP a nikdy viac ma nebude smejdova vaha vzduchu otravovat a znizovat mi vykon
Naposledy upravil PeteBurns dne po prosinec 01 2014, 14:06, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po prosinec 01 2014, 14:03 Předmět:
Nevymyslej zadny ficury jak nahradit jeji signal, ale proste ji odpoj. Jet to pojede, maximalne se ti o neco zvysi spotreba paliva. Nevim jak u dyzlu, ale u benzinu kdyz vahu odpojis tak jednotka jede podle lambdy. Kdyz i lambda zdechne tak ma tabulku regulace smesi podle uhlu otevreni skrtici klapky (ale to uz je fakt nouzovy stav).
100% reseni je nova, ale cena je mazec. Muzes zkusit pouzitou, ale neni zaruka ze do tydne nezdechne taky. Nak
Myslím,že by mělo jít něco podobného tomuhle:[img][/img]
Size: 46.07(L) × 25.76(W) × 17.60(H) ±0.2mm
DC-DC step-down regulation
Wide voltage input and output range
Continuous voltage adjustment available
Default 5V DC output
Maximum Input Voltage: 24V
Suggested Input Voltage: +5 to +24V DC
Output Variable Between: +1.5V to +15V DC
Low ripple wave
Low noise
Excellent heat dissipation
Mounting holes facilitate installation and fixing
Ale potřebuji méně než +1,5V
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.