Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt listopad 20 2014, 18:16 Předmět: Fabia prý občas jede na tři válce
Je možné,aby jelo auto s řízeným vstřikem na tři válce? Já myslím,že pokud by diagnostika zaznamenata takové množství nespálené směsi,tak odstaví zapalování nebo to alespoň indikuje. Já to auto nemám,ale diskutovaly jsme v teoretické úrovni. Já tyto nové systémy moc neznám,tak se ptám zkušenějších. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Preco by to nemalo byt mozne? Je to jednobodove, ci viacbodove vstrekovanie? Ak nebude na vine vstrekovac, tak kludne sviecka ci nizka kompresia valca to moze sposobovat...od praskliny na pieste ci podfukujuci ventil az po prdnute tesnenie pod hlavou ci dierku v bloku
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt listopad 20 2014, 18:22 Předmět:
Já vím,že technicky to možné je,ale mají tyhle auta hlídání tohole problému? Nevím kolikabodový je to vstřik. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Zalezi, ako sa na to pozeras, co presne si pod tym predstavujes...moderne RJ dokazu vacsinou identifikovat vynechavajuci valec, pripadne detonacne vybuchy...ale kvoli tomu by bolo trochu drsne vypnut motor Skusali diagnostiku, co vypise? Zakerne su pripady, kde su dve chyby naraz na tom istom valci, to sa potom clovek nahlada Napriklad kombinacia mechanickeho razu - netesneho ventilu s elektrickou chybou - vynechavajuci modul zapalovania, vtedy ma clovek pocit, ze skusil uz vsetko a stale ten isty problem aj po odstraneni jedneho z nich
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt listopad 20 2014, 18:32 Předmět:
Tak jasně,že je blbost hned odstavit motor,ale snad indikace s doporučním servisu by měla nastat. Mi ten člověk tvrdil,že mu to občas jede na tři válce,což se mi jeví jako blbost,protože by mu to zahlásila elektronika. Asnad i katalizátor nemá rád nespálenou směs,nebo ne? Ale jak říkám neznám tyhle systémy. Osobně si spíše myslím,že má netěsnost ve výfuku a ta změna zvuku ho zmátla k tomuhle tvrzení. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt listopad 20 2014, 18:38 Předmět:
Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování.
Ale bývá pravidlem, že řídící jednotka má systém rozpoznání výpadků ve spalování (který se deaktivuje za určitých jízdních režimů) - prostřednictvím snímače klepání, pak mývá detekci přerušeného/zkratovaného obvodu vstřikovače i zapalovací cívky. Ale ní vždy a za všech okolností to řídící jednotka rozpozná a né při každém problému rozsvítí kontrolku el. motoru.
Já se jednou nachytal na HTP (mimochodem tenhle motor jde stále na tři válce a není to závada ), kde byla závada - výpadek zapalování na 1. válci. Paralelní diagnostikou jsem zjistil, že ve chvíli závady nejde vstřikovač na uvedeném válci - není buzen přímo řídící jednotkou. No tak diagnoza byla jasná - vadná ř.j. motoru. A ouha, bohužel vypnutí vstřikovače bylo až následkem - ochrana katalyzátoru proti nespálenému palivu. Ale o tomto opatření nebylo v žádní dílenské ani diagnostické příručce psáno... Takže mi řídící jednotka bohužel zůstala jako těžítko na stůl
Zdarec. Když jsem ještě míval Citroen Saxo, tak mě za tu dobu co jsem jej měl, tak motor 2X jel na 3 válce. Pomohlo mi zastavit, vypnout motor, pak odpojit přívod od baterie a vyzkratovat jej z druhým. Pak se po připojení a nastartování motor nastartoval normálně. Válec mi zdech během jízdy. Diagnostika motoru o tom musela vědět, protože kontrolka diagnostiky motoru, která mi dost často svítila, tak v této situaci blikala. Jinak s tím autem se nedalo jet. Jednak to bylo, jako bych jel po pražcích a jednak bylo líný i na 3-ku.. Stalo se mi to ale jen 2X za celou dobu, co jsem to auto měl..
Ps: když jsem měl auto na technických, tak kontrolka vydržela být zhaslá asi týden a pak zase svítila. Při mým dotazu mi bylo řečeno, že jsou to nějaký sporadický chyby a nemám se tou kontrolkou zabývat..
Artaban001: Myslíš kontrolku, ale vrtulník, ponorka či kuře? Tak to je věc jak prase. Ani v servise neví co je to pořádně zač ... tedy ví, ale ne jak ji spolehlivě vyřešit. Auto normálně jezdí.... jednotka motoru bez závad. Ale prostě sporadicky se mu nelíbí emise.... děsná prdel. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 20 2014, 20:22 Předmět:
GeorgeB napsal(a):
Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování....
Tak pokud je to opravdu fábule, je to vícebodovej vstřik - fábule jednobod snad nikdy neexistovala, na rozdíl třeba od karburátorový feliny, která se sice vyráběla, ale jen pro trhy mimo €U... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Myslel jsem kontrolku "diagnostika motoru" - oranžově svítící ikonka bloku motoru na přístrojové desce..
A jinak to v současnosti neřeším, protože jsem to auto prodal.
Založen: Mar 31, 2008 Příspěvky: 255 Bydliště: Brno
Zaslal: čt listopad 20 2014, 22:14 Předmět:
Ano, některé vstřikovací sistémy odstaví vstřikování paliva po zjištění určitého počtu vynechání zapalování příslušného válce ( tím se snaží chrání kat.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31903 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 20 2014, 23:23 Předmět:
GeorgeB napsal(a):
To sice jo (vše vícebod), ale jsou systémy Motronic, Simos, Marelli.
Jo, tak to máš pravdu - a chtělo by to upřesnit, k jakýmu motoru ten kterej krám patří.
Pokud já vím, tak Motronic je Bosch - a bejval osazenej na "ohavy" neboli motory 1,4 MPI = původní "favoriťáckej" a "felinovej" motor Škoda OHV s 3x uloženou klikou, SIMOS je Siemens a mají ho "há-té-péčka" (jenže to jsou trojhrnce) a konečně ŘJ značky Magneti Marelli (na rozdíl od Bosch a Siemens ne Dojč, ale Taloš!) používají u fábulí šestnáctiventilový motory 1,4 a 1,6 z původní produkce VW. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá listopad 21 2014, 6:35 Předmět:
Nepálící jakoukoliv svíci zjistí ihned lambda a většinou nastaví motor do nějakého pomocného režimu - aby jsi se dohrabal k servisu . A když máš štěstí , tak ti auto v servise i opraví . Zkušenosti s tím , že ti vymění postupně vše a auto stejně nejede jak má jsou . Pochopitelně zbytečně vyměněné díly ti nechají stejně zaplatit .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.