Zaslal: po červenec 14 2014, 18:59 Předmět: Zátěžový měřák 0-100A
Zdravím,potřeboval bych tip na nějakou konstrukci,připadně prostě něco,abych mohl alespoň informativně měřit auto,moto baterky.
Na starý olověný baterky dobře fungoval ten jednočlánkovej (mám ho doma).Kdyby se dal nějak upravit ten,bylo by to super.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po červenec 14 2014, 19:11 Předmět:
Bohužel musím konstatovat, že zátěžáky co se dají koupit (cena cca 1000kč) plně postačí. Dělat nějakou konstrukci je problém. Sám jsem se snažil vymyslet zapojení,abych protopil cca 1kW po dobu cca 10s na nějakejch polovodičích, ale vyšlo to celkem draze. V těch čínskejch za facku je odporovej drát, výkonový relátko a elektronika s voltmetrem. Odběr cca 80-90A po dobu 10s. Na konci testu to ukáže výsledný napětí.
Založen: Mar 16, 2007 Příspěvky: 229 Bydliště: Kousek od Plzně
Zaslal: út červenec 15 2014, 10:42 Předmět:
Jeden můj známý si sehnal za pár šupů 6 starých měřáků (těch zátěžových na 1 článek - 2V) a zapojil je do série. Mechanicky na nějakém kusu pertinaxu. K tomu přívody CYA 16mm2 a ručkový měřák ma 15V.
A je spokojenej... _________________ Zdraví Pája...
Díky za nmfo.Já to myslel nějak tak,kdyby se dal z nějakáho vhodnýho materiálu vyrobit bočník místo toho jednočlánkovýho.
Jak to tak vidím,tak bude asi nejlíp koupit hotovej ,nějakej univerzální.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1777 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: čt červenec 17 2014, 18:59 Předmět:
Byl jsem v mototechně a koukal jsem že jim tam visí tester podobný tomuhle http://pb-autobaterie.cz/testery/141-milton-tester-baterii-analog-zatezovy.html chtěl jsem se zeptat co za něj chtějí. Prodavač mě řekl že je erární a že je stejně spálená spirála. Mé srdce pookřálo, tak dlouho jsem ho "prudil" až mě ho za dvě stvky nechal. Oprava za 20 minut a měřák jako nový.
ALE, bráchovi začalo auto (diesel) lenivě otáčet startérem jakoby slabá baterka. Po připojení zátěžáku ukázal že je baterie v pořádku. Ale pro jistotu koupil novou baterii. A tou to točilo úplně v pohodě. Mistr nemohl natočit před fabrikou auto, taky ropáka. Druhý den jsem vzal do práce zátěžák a taky to ukázalo že je baterka v pohodě. Řekl jsem mu co se mi stalo u bráchy. Pro jistotu taky koupil novou a v pohodě a bez problémů.
A závěr? Pro naftové auta to chce aspoň 200A zátěž. Koukal jsem že jsou zátěžáky 12V/24V 0 - 600A plynule regulovaný. Uvnitř toho mého není žádné relátko, jen tlačítkový vypínač 12V/100A.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt červenec 17 2014, 19:17 Předmět:
Měříš alespoň po dobu cca 10s? Já používám podobný zátěžák (ale již digitální s výkonovým relátkem a časovačem) a měří to baterky spolehlivě. Samozřejmě že to nezměří kapacitu, ale vypoví to o vnitřním odporu. Jinak ke špatným startům na ropáku jsme uvedl jeden konkrétní případ na svém webu:
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika-praxe_namerene_prubehy.php#mereni_starter nebo jako článek v Autoexpertu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.