Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st duben 23 2014, 11:09 Předmět:
Mně zase nejde do hlavy, proč jedna skříňka je jen "zapisovač letových údajů", a druhá je jen "záznamník hovorů v kokpitu".
Přidal bych třetí, která by dělala obojí. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 23 2014, 13:20 Předmět:
Každej záznam vyhodnocuje jiná skupina specialistů - původní černý skříňky zaznamenávaly jen posledních 30minut letu a pak se záznam přemazával, protože obsahovaly "nekonečnou" kazetu s páskem, na kterej se zaznamenávaly jen letový údaje - a to ZÁKLADNÍ letový údaje - výška, rychlost, náklon, poloha klapek, podvozku a některý další věci - celkem šlo asi o 20 "stop" na analogovým pásu. Dnešní záznamníky letových údajů ukládají až několik stovek různejch parametrů najednou do digitální paměti, která má kapacitu několik hodin záznamu - bohužel u dotyčnýho B-777 údajně jen 2 hodiny, takže i kdyby skříňku našli kdesi v Indickým oceánu, tak v ní už nenajdou záznam z doby, kdy podle hypotéz éro změnilo letovou trasu.
Záznamník zvuků v kabině alias "cockpit voice recorder" byl přidanej až v mnohem pozdější době, původně se totiž na jednu stopu pásku vedle letových údajů zaznamenávala jen rádiová komunikace z kokpitu, což třeba v případě únosu bylo shledáno jako nedostatečný a do kokpitu tak přibyly další mikrofony kvůli záznamu zvuků mimo oficiální komunikační prostředky - takže šlo zjistit třeba přesně kdy se otevřely dveře do kokpitu, kdy byl přestavenej kterej ovládač (mají poměrně charakteristický zvuky), kdy kterej z pilotů něco řekl druhýmu, kdy tam někdo mluvil při nestisknutým PTT na "beranech", takže hovor "nešel do éteru", ale pro vyšetřování následný události se ukázal jako důležitá indicie atd.
A oddělený ty skříňky jsou proto, že prostě dva záznamníky dávají vyšší pravděpodobnost nálezu aspoň jednoho z nich, když dojde k havárii - jen málokdy zůstane těleso o konstrukční pevnosti letadla po nárazu v rychlosti několika stovek km/h do čehokoliv jinýho vcelku, naopak - skoro vždycky dojde ke "šrapnelovýmu efektu" a roztříštěný trosky jsou rozesetý na plochu v řádu km². Na suchý zemi je relativně jednoduchý najít kus trupu se záznamníkem - prostě se někde válí kus ohořelýho pokroucenýho kovu, kterej tam předtím nebyl, takže je nenápadnej jak bagr v předsíni - ale přibližně 90% všech letovejch drah vede nad mořem - a průměrná hloubka moří na týhle pseudokouli je určitě větší než kilometr. Proto radši 2 skříňky a 2 majáky než jedna "společná" - tuhle otázku si mslím už dávno řešila celá banda statistiků a výsledek máme před nosem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Na informacích o zachycených signálech mi některé věci poněkud nesedí. Např. se hojně prezentuje v médiích doba, po kterou údajně černá skříňka vysílá signál, jako doba 30-ti dnů, po jejichž uplynutí se baterie vybijí a vysílání zanikne. A světe div se, ono to tak bylo téměř přesně.
Přitom z datasheetů vyplývá, že doba 30 dnů je něco jako zaručená doba, po kterou platí parametry vysílaného signálu. Po jejím uplynutí vysílání pokračuje v závislosti na stavu napájecí lithiové baterie. Ve zmíněných datasheetech se uvádí, že celková doba, po kterou je vysílač v činnosti, se může pohybovat okolo 90 dnů. Vysílání tedy obvykle nekončí "jako když utne", jako tomu bylo v tomto případě.
Že by další nepříznivá náhoda?
Také informace o tom, že údajně není jisté, zda zachycené signály pocházejí z černých skříněk, mně připadají nevěrohodné. Pingy o frekvenci 37,5kHz a opakovacím kmitočtu 1Hz, které pátrací tým sleduje mnoho minut, přece nemůže nepocházet z černých skříněk. Ale beru v úvahu novinářskou "inteligenci".
Nejsem příznivcem konspiračních teorií, ale docela bych byl překvapen, kdyby Bluefin v dané lokalitě letadlo našel.
Pokud by totiž v prohledávané lokalitě letadlo "skončilo" svůj let, nestalo se tak pravděpodobně pádem z velké výšky ani v důsledku nějakého výbuchu na palubě. Tudíž by neměly být trosky letadla příliš rozesety v oceáně. Naopak, podle všeho letadlo letělo v malé výšce a to docela dlouho po (ne)plánované změně kurzu. Letadlo by tedy mělo být spíše "vcelku", čemuž odpovídají i negativní výsledky hledání trosek.
A Bluefin21, přestože prohledal přes 80% lokality, nenašel zatím vůbec nic.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 24 2014, 17:00 Předmět:
Černý skříňky z Airbusu Air France 447 taky přestaly vysílat během řádově měsíce po havárii (1.6.2009) - a našli je až po skoro 2 letech pomocí hlubokomořský ponorky. Vizuálně. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A nebo se to našlo, a nechtějí, aby se o tom vědělo dřív, než se vyšetří příčina..
Kolem toho letu se vyrojilo tolik spekulací, že bych se tomu ani nedivil..
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7945 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá duben 25 2014, 6:56 Předmět:
Tady se můžeme dohadovat o čem chceme ale pravdu se stejně nedovíme. Jsme totiž ti poslední, s kým se budou bavit ať už proto, že nic nevědí a nebo to chtějí zmanipulovat. Viz další mraky případů (Kramný, Houska a další). _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.