Zaslal: út březen 18 2014, 19:48 Předmět: Uhlova bruska narex EBU 15 B - lozisko
Zdravim vo spolok, mam problem s rozobratim hriadelu, na ktorom su loziska. Odislo mi na flexke lozisko a chcel som ho vymenit. Neporadil by mi niekto ako oddelit lozisko a ozubeny prevod? Mam podozrenie ze je to zalisovane, v scheme nevidim nijake zavity. Diky
Založen: May 10, 2005 Příspěvky: 315 Bydliště: V okolí Brd
Zaslal: út březen 18 2014, 20:08 Předmět:
Zdravím,
podezření máš správné, je to nalisované, ale dá se to vylisovat celkem bez problémů. Až budeš kolo nalisovávat zpátky, tak tu hřídel a vnitřek kola odmasti.
Mnoho zdaru při opravě.
Založen: Oct 30, 2005 Příspěvky: 3766 Bydliště: VT SLOVAKIA
Zaslal: út březen 18 2014, 20:22 Předmět:
Je to zalisované. Podľa fotky sa jedná asi o typ EBU 15D, súdim podľa ložiska nad prevodom. V EBU 15B je použité ihličkové. _________________ „Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Diky za info, a akym systemom to odlisovat? Stahovakom, nahriatim...?
Asi sa naozaj jedna o model EBU 15D, aj ked na stitku je 15B, ale nema tlacitko lock, povoluje sa klucom 17.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1413 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: st březen 19 2014, 10:49 Předmět:
Já bych volil ten nejobecnější postup:
1, Slisovat malé ložisko
2, Slisovat ozubené kolo - bude-li se hodně bránit tak ho nahřát na cca 150 st.C
3, Vnitřní kroužek toho rozsypaného ložiska se zdá být nepatrně na průměru větší než hřídel, tak by mohl jít přípravkem (pouzdrem) vytlačit. Není-li průměrově větší asi se bude muset prudce ohřát na uvolnění, ale bez většího ohřátí hřídele - hlavně rychlý postup. V nejhorším případě se dá v jednom místě tečně ubrousit
4, Při zpětné montáži postupně ložiska i ozubené kolo ohřát a hřídel v mrazničce ochladit. Líp se s tím pak pracuje. A hlavně - nespěchat.
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: st březen 19 2014, 21:17 Předmět:
Loziska sa bezne davaju dole stahovakmi... dvoj ramenne trojramenne, naspet ich treba nalisovat lisom, nemali by sa natlkat kladivom, pri nalizovani potrebujes kusky rurky alebo prstence vhodnych priemerov, co volne vojde na hriadel a oprie sa o ten vnutorny prstenec loziska. Rozpadnute lozisko - pri vymene v autach sa to bezne stava. Treba do toho prstenca zarezat 2 alebo 3 drazky flexkou a potom sa to da stiahnut 2 alebo 3 ramennym stahovakom...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.