Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Signalizacia na zeleznicnom prejazde
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Zirafka



Založen: Aug 20, 2006
Příspěvky: 819

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 13:58    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Klid, Saško -


No jo, ale takto to vypadá na pěkný slovní průjem Very Happy

No nic, jak jsem už psala, dost bylo pracování, jdu raději přesadit kytičky, už to chudinky potřebují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 14:02    Předmět: Citovat

Jenže je rozdíl když otevře pusu člověk kterej se tím dnes a denně živí a někdo, kdo není z branže - Ty máš přece jen přístup k problému hooodně na blízko.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7826
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 15:25    Předmět: Citovat

No jóó Sašo, já jsem jen tak trošičku šotouš, tak to určitě neumím popsat, natož správně Very Happy
Ale je moc fajn, že jsi to tu shrnula všechno, bez nějakých blbostí, které tam mi ostatní umíme nacpat.
Jak to vlastně vypadá se zaváděním nového systému od AŽD na tratích D3? Už je něco schváleno?

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7939
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 16:48    Předmět: Citovat

Nějakej ajzboňák mi říkal, že pokud bliká bílý světlo, není do vzdálenosti min 600m od přejezdu kolejový vozidlo.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 17:35    Předmět: Citovat

Nejako ste sa odklonili od otazky. Proste ide o to ze ak nebude blikat biela treba sa chovat tak ako keby tom boli len krize Sad. P.S. jeden system pre zabezpecenie zeleznicneho prejazdu som navrhol vyuzival kolajove snimace , a pocitac osi. Dokonca je v prevadzke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 18:23    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Nějakej ajzboňák mi říkal, že pokud bliká bílý světlo, není do vzdálenosti min 600m od přejezdu kolejový vozidlo.
To je blbost. Počítá se to na čas, za kterej souprava nejvyšší rychlostí v daným místě a směru povolenou dojede na přejezd. Od vypnutí bílýho světla a aktivace červených přerušovaných do spadnutí závor musí uplynout určitej minimální předepsanej čas a stejně tak po spadnutí závor do samotnýho průjezdu čela vlaku přes přejezd musí ještě uplynout určitá minimální doba. Proto jsou ty aktivační spínací úseky podle různě vysoký povolený traťový rychlosti různě daleko od přejezdu - a v případě obousměrnýho nebo dvojkolejnýho/vícekolejnýho přejezdu to ani nemusí bejt na obou stranách stejně daleko...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7939
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 19:10    Předmět: Citovat

Tak jo, mě se tem ajzboňák zdál hned nějakej divnej.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 20:19    Předmět: Citovat

Díky, Sašo, i ostatní: jsme zase o něco chytřejší.
Do roku 1983 jsem totiž bydlel u přejezdu přes dvě rozbíhající se trati, na němž byly automatické závory nainstalované až dlouho po zrušení parní trakce. Předtím na stavědle 2 točil hradlař klikou a o spuštění závor se postaral předzvaněč "čtyřlístek" a mechanický převod řetízkem a dráty. Za každého počasí.
Pak u automatických závor pamatuji mnohokrát, nejen při bouřce: všechno bez proudu, všude tma, zhaslo i bílé signální světlo, ale před příjezdem nebo odjezdem vlaku z nádraží červené světlo i zvukový signál vždy fungovaly.
Také jsem párkrát koukal přes rameno sousedovi, který měl přejezdy na tom traťovém úseku na starosti, jak se hrabe mezi relátky, ale nikdy mě nenapadlo se zeptat na to, co se stane, když někdo ty kabely ke kolejím ukradne.
Asi mi nebudete věřit, ale pamatuji doby, kdy snad nikoho ani nenapadlo sáhnout na dráty a kabely nejen u kolejí, ačkoli se v této zemi rozhodně kradlo i tehdy. Jen komodity se nějak změnily...
A také pamatuji, jak mnohokrát někdo zůstal stát mezi oběma tratěmi, protože si myslel, že stihne projet. Naštěstí se mezi ně vejde i Avie, i když se rozjíždějí vlaky a jsou na přejezdu současně. A ještě skoro metr zbývá. Ale není to frekventovaný přejezd, tak v takovém případě někdy zůstaly závory dole, dokud nepřijedou hluchavky od vébé štípnout kupón a vybrat mýtné, stovka tehdy ještě docela bolela. Ze stavědla tam je totiž vidět a telefon tam byl dávno předtím.



1975_img032.jpg
 Komentář:
To je ten dvojitý přejezd, když měl ještě závory na kliku...

Stáhnout
 Soubor:  1975_img032.jpg
 Velikost:  148.29 kB
 Staženo:  74 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zirafka



Založen: Aug 20, 2006
Příspěvky: 819

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 20:23    Předmět: Citovat

Uááááááááá Twisted Evil

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

Kolejové spínače používá systém VUŽ (výzkumný ústav železniční) a je jich hrozně málo. Je to přejezd s přejezdníkem, takže strojvedoucí vlaku při přijíždění vidí jestli o něm přejezd ví nebo ne a pokud ne (přejezdník dává návěst Otevřený přejezd) tak se podle toho zachová čili jedná tak, jako by byl zpraven rozkazem OP část A....


Naposledy upravil Zirafka dne út duben 30 2013, 20:28, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zirafka



Založen: Aug 20, 2006
Příspěvky: 819

PříspěvekZaslal: út duben 30 2013, 20:27    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Předtím na stavědle 2 točil hradlař klikou a o spuštění závor se postaral předzvaněč "čtyřlístek" a mechanický převod řetízkem a dráty. Za každého počasí.


Jsi si tou květinou 100% jistý? Wink Nebyl to spíše trojlístek? Smile

To kradení kabelů je hrozné, mělo by se to brát jako veřejné ohrožení, už teďka je to "poškozování veřejně prospěšného zařízení" ale furt je to nějak málo. Zařízení sice jde bezpečným směrem, ale to není omluva těchto gaunerů, vždycky je to nebezpečné. Pokud někde budou závory zvonit dvacet minut, tak je lidi začnou ignorovat a budou jezdit přes přejezd. A pak přijede vlak...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 11:46    Předmět: Citovat

Zirafka napsal(a):
Uááááááááá Twisted Evil

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

....

Díky za ty informace.
Tady bych ale doplnil, že jen "krytí návěstidlem" nestačí, tam se musí splnit ještě jiné podmínky, např. u přejezdu blízko stanice se kontroluje na kterou kolej je postavena vyhýbka a jestli na té konkrétní koleji je nějaké vozidlo nebo není.

A pokud tu padlo něco o relé - to je hodně speciální provedení, bezpečnostní třída , kde např. odpadnutí relé při přerušení proudu cívkou musí být způsobeno váhou kotvy a ne silou pružiny nebo svazku kontaktů... Vyjímkou bylo staré provedení přejezdů VUD, ale těch už zůstalo pouze minimum na málo frekventovaných tratích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 16:04    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Od vypnutí bílýho světla a aktivace červených přerušovaných do ...
To teda máme asi divnej přejezd, buď blikaj červený nebo bílý, žádná pauza mezi nima neni. Bílý nebliká akorát když to nefunguje a to v ten moment tam jsou zřízenci ve vestách dirigující dopravu a přenosný dopravní značky. Přejezd dělí dvě části města jako jediná spojnice, nejde to nikudy objet. Trať je dvojkolejná s nemalým provozem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 16:58    Předmět: Citovat

Jendo, moje věta vyjadřuje SOUČASNOST vypnutí bílýho světla a zapnutí červených - prostě moment, kdy vlak přejede aktivační úsek koleje a "odstartuje" tu časovou sekvenci, která obsahuje:
1) PŘEPNUTÍ z bílýho přerušovanýho světla na dvě střídající se červený se zvukovým signálem = IHNED PŘI AKTIVACI kolejovým vozidlem
2) SPUŠTĚNÍ ZÁVOR (pokud jde o chráněnej přejezd) - PO UPLYNUTÍ PŘEDEM NASTAVENÝ ČASOVÝ PRODLEVY (odvozený od maximální povolený rychlosti vlaku v daným místě)...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 17:55    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):
Zirafka napsal(a):
Uááááááááá Twisted Evil

Zapnutí bílého světla řeší "přejezdová" norma TNŽ 342650, pozitivka může blikat i když je nějaké vozidlo kousek od přejezdu, ale musí být splněné další podmínky, jako třeba krytí přejezdu návěstidlem a podobně.

....

Díky za ty informace.
Tady bych ale doplnil, že jen "krytí návěstidlem" nestačí, tam se musí splnit ještě jiné podmínky, např. u přejezdu blízko stanice se kontroluje na kterou kolej je postavena vyhýbka a jestli na té konkrétní koleji je nějaké vozidlo nebo není.

A pokud tu padlo něco o relé - to je hodně speciální provedení, bezpečnostní třída , kde např. odpadnutí relé při přerušení proudu cívkou musí být způsobeno váhou kotvy a ne silou pružiny nebo svazku kontaktů... Vyjímkou bylo staré provedení přejezdů VUD, ale těch už zůstalo pouze minimum na málo frekventovaných tratích.


ZAbudol si na zavislost kontaktov medzi sebov, ak sa jeden zlepi nerozpoja sa ani ostatne, Ale uz som videl zlomeny plast ktory vyvolava zavislost a nezopinal jeden kontakt Very Happy Este je tam uvedeny pomer pritahu a odpadu v percentach, co sa tyka mernia rele, od prechodoveho odporu kontaktov, dobu pritahu a odpadu, sucasne zopnutie kontaktov (ak su zle nastavene nezopinaju sucasne), oneskorenie pritahu a odpadu. Pikoska na zaver rele nms bolo vramci uspor nakladov zmensene, ale akosi sa to nepodarilo tak ze sa z neho stalo rele 2 bez. triedy

Inak rele NMS vyzeraju takto http://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Produkty/Kolejove/47-Malorozmerova-rele.pdf

Take rele nemalo problem v zapojeni kmitaca s dvoma rele kmitat 40rokov bez poruchy, tie dnesne moderne obycajne to nedokazu Very Happy bud sa ulomi privodny vodic alebo odpadne kontakt Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hifista



Založen: May 15, 2005
Příspěvky: 751
Bydliště: U Ostravy

PříspěvekZaslal: st květen 01 2013, 20:43    Předmět: Citovat

Jak tam někdo psal, že přejezd nesignalizoval a on projel před lokomotivou, tak to je běžný stav při poruše přejezdového zab. zařízení. Strojvedoucí je o poruše přejezdu zpraven a již 250m před ním houká, 60m před křížením sníží rychlost vlaku na 10km/hod a je ve střehu aby stihl zastavit vlak před sebevrahy, kteří nedbají na nikoho a na nic, předepsaná rychlost 30km/hod je vůbec nezajímá. Takovým přeji, aby se skutečně s tím vlakem střetli, jelikož vítězi nad lokomotivou o hmotnosti 90 tun zcela určitě nebudou. Tady má velké procento řidičů v hlavě místo mozku prázdno, protože při jízdě přes přejezd, i když nic nesignalizuje, je třeba jak již v předchozím bylo rovněž psáno, rozhlížet se. Technika je selhávající-padaly i milionkrát prověřované raketoplány, takže i náhlý výskyt závady, zrovna v nějakém kritickém okamžiku, na zabezpečení přejezdu je možný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund