Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Brždění ss el.motoru_zamezení napětí do zdroje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zvaty



Založen: Nov 08, 2006
Příspěvky: 1161
Bydliště: Šumperk

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 10:17    Předmět: Citovat

Pokud hřídel roztáčí motor, motor pracuje jako generátor a vrací energii do zdroje, ale zároven brzdí hřídel. Brzdná síla je závislá na proudu, který teče z motoru do zdroje. Proto bych v generátorickém režimu motor odpojil ale nezkratoval svorky, velký zkratový proud hřídel v podstatě zastaví nebo zpomalí (záleží na setrvačnosti hřídele a mechaniky která s ní je spojena).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kelt55



Založen: Dec 14, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 10:42    Předmět: Citovat

zvaty napsal(a):
Pokud hřídel roztáčí motor, motor pracuje jako generátor a vrací energii do zdroje, ale zároven brzdí hřídel. Brzdná síla je závislá na proudu, který teče z motoru do zdroje. Proto bych v generátorickém režimu motor odpojil ale nezkratoval svorky, velký zkratový proud hřídel v podstatě zastaví nebo zpomalí (záleží na setrvačnosti hřídele a mechaniky která s ní je spojena).


...no a já právě potřebuji zařízení které by mi v generátorovém stavu odpojilo tem zdroj od motoru...např. diodu jak mi radil "Sandal"...to bude asi nejednodužší řešení....ale zda by tě napadlo nebo věděl o něčem jiném tak dej(te) vědět ..dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 12:17    Předmět: Citovat

Jediné rozumné a lepší řešení je udělat dvoukvadrantový zdroj, třeba s brzdícím odporem, nebo pulsně řízeným odporem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelt55



Založen: Dec 14, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 13:06    Předmět: Citovat

Sendyx napsal(a):
Jediné rozumné a lepší řešení je udělat dvoukvadrantový zdroj, třeba s brzdícím odporem, nebo pulsně řízeným odporem.


...tomu moc nerozumim (nejsem elektrotechnik ) Laughing ...myslíš tím přidat odpor který by simuloval zátěž do které by šlo napětí při generátorovém stavu?...protože já napájecí zdroj motoru změnit nemůžu!!...a jakým způsobem by byl tento odpor připojován?...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
meno



Založen: Oct 04, 2004
Příspěvky: 930
Bydliště: Czechoslovakia

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 14:03    Předmět: Citovat

Brzdný odpor sa pripája paralelne k rozbehnutému motoru vtedy je odpojený zdroj. Energia indukovaná v motore sa spáli v tom odpore.

Ale tá dioda je najjednoduchšie a najlepšie riešenie.

_________________
Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zvaty



Založen: Nov 08, 2006
Příspěvky: 1161
Bydliště: Šumperk

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 14:19    Předmět: Citovat

Jistě, ale zároven skokově klesnou otáčky hřídele s nějakým břemenem připojeným na tuto hřídel.
Nejlevnější a nejjednodušší bude ta dioda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 14:22    Předmět: Citovat

smazáno, duplicitní.

Naposledy upravil Sendyx dne st leden 17 2007, 15:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 14:22    Předmět: Citovat

Pánové, melete o ničem, nastudujte si základy a taky musí zadavatel přesně říct, jestli chce generátorické brždění nebo mu nevadí, že mech. zátěž třeba motor přetočí do vyšších otáček, než je okamžitě žádáno.

Naposledy upravil Sendyx dne st leden 17 2007, 15:07, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelt55



Založen: Dec 14, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 14:56    Předmět: Citovat

Idea

Naposledy upravil Kelt55 dne pá leden 19 2007, 13:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 16:03    Předmět: Citovat

Kelte, je to všechno nějak klopotně vysvětlováno, je potřeba jasně říct, jestli ten motor potřebuješ zastavovat z libovolných otáček nebo až z maximálních, na které předtím tím regulovaným zdrojem plynule najel, jak razantně se má motor po odpojení napájení zastavovat, protože podle toho se dá uvažovat o nějakém řešení. Zkrátka vědět něco o režimu toho pohonu. Jestli je tam velká rotující hmota a chceš aby brzo po ukončení pohonu motor stál, nestačí jen s napětím zdroje sjet dolů, ale motor se musí brzdit. Kdyby se brzdil brzdicím relé zapojeným nakrátko, znamenalo by to prudké brždění schopné třeba ustřihnout pastorek na hřídeli. Když se použije brzdicí odpor místo zkratu: čím větší bude brzdicí odpor, tím menší silou bude kotva motoru působit na tu roztočenou zátěž a tím déle se taky motor bude dotáčet. Jestli ti jde např. o dojezd po vypnutí nějakého pohonu do určité polohy, takové řešení nevyhoví.
Pro zastavování z jednoho napětí vyhoví i to relé. Pro zastavování z jakéhokoliv napětí se relé dost dobře použít nedá, protože cívka relé je schopná otimálně sepnout při jednom napětí, ne ve velkém rozsahu. pak se musí použít nějaká elektronika.
Jinak zdroji by v podstatě nemělo vadit, jestli má na svorkách nějaké vnější napětí stejné polarity, je to podobná situace jako když na regulovatelný zdroj připojím velký filtrační elyt a pak sjedu s napětím dolů, taky zdroj neodejde a pokud ano, nebyl to zdroj ale šmejd Wink
Pro seriózní funkci je ale fakt lepší použít napáječ pro ten účel se vší vybaveností a nevymýšlet ameriku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 17 2007, 16:08    Předmět: Citovat

A taky je vhodné napřed vůbec sdělit, co je to za tajný mechanismus, když po víc jak 10 příspěvcích o něm nevíme nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelt55



Založen: Dec 14, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2007, 12:45    Předmět: Citovat

to Crifodo: jj díky za rady...budu řešit teď s vedoucím projektu změny...

to Sendyx: jedná se o projekt který je ve počáteční fázi a zabývá se řízením elektromotorů a jejich využití...

to all: ...díky za rady...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2007, 13:00    Předmět: Citovat

Projekt zabývající se řízením motoru se snad řeší inteligentntě, a ne s nesmyslným omezením typu "zdroj á la místní obchod" a hlavně se to řeší se známými údaji a nikoliv s kupou neznámých po netu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelt55



Založen: Dec 14, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2007, 13:12    Předmět: Citovat

Sendyx napsal(a):
Projekt zabývající se řízením motoru se snad řeší inteligentntě, a ne s nesmyslným omezením typu "zdroj á la místní obchod" a hlavně se to řeší se známými údaji a nikoliv s kupou neznámých po netu.


... problém je v tom že části (jako je zdroj a motor) byly jasně dány(nemohl jsem je vyměnit).....šlo o to dořešit to co jsem celou dobu psal...zamezit zpětnému napětí do zdroje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12335
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá leden 19 2007, 13:14    Předmět: Citovat

Kdyby takhle uvažoval Daimler s Benzem, tak dneska do Mercedesu nelije nikdo benál, ale v uhelných skladech nakládá plný tendr. Nic ve zlým...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund