Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 14 2013, 20:13 Předmět:
U seatu v rozvodove sade jsou dva remeny.. Jeden spojuje vackove hridele -jedna je.na.vyfukove a druha na.saci. A pak hlavni spojujici klikovku s rozvodovym kolem _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt únor 14 2013, 20:16 Předmět:
Otcov Scenic Megane a ostrohranný kameň na ceste. Čo sa nestalo. Kameň sa dostal pod remeň, ten údajne rozpáral a napchal pod rozvodový... Skončilo to dvomi valcami na ventiloch... Nové ventily a prebrúsenie hlavy. Vraj mal proste smolu a nie je prvý ani posledný. Zlatá reťaz a hlavne, že je komplet zakrytovaná. Remeň, čo naháňa len alternátor, čert ho ber. Hlavne že sa nedostane do rozvodov.
Neviete o niekom solídnom na západe Slovenska, čo by kvalitne ošetril kastlu toho môjho Favorita? Zatmeliť/vyvariť. Zaplatím viac, než za nejakú Feldu, ale verím, že sa mi to vráti.
Prepáčte OT
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 14 2013, 22:25 Předmět:
Jj prave o tom sem psal vyse 1.4 16V -tatikova Ibiza.. Jednoduchy a spolehlivy motor.. I tech 55kW staci na pomerne slusnou dynamiku pri spotrebe do 6.5 ltr !! _________________ Audaces fortuna iuvat
písal som, že dávam palec nahor za downsizeing, to znamená že podľa mňa má zmysel.
Rozvody sa dajú zbabrať u každého motora a nesúvisí to s témou downsizeing. A mimochodom problémom hlučných štartov u 1,2tsi nie je reťaz, ale napínák.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6566 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá únor 15 2013, 18:50 Předmět:
Řetěz je prostě řetěz. Zkoušeli jste někdy točit vačkovou hřídelí? Rukou to neutáhnete ani boha. A ten rozvod na dvě vačky řemenem-to musí být pohled:-)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 15 2013, 22:01 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Řetěz je prostě řetěz. Zkoušeli jste někdy točit vačkovou hřídelí? Rukou to neutáhnete ani boha. A ten rozvod na dvě vačky řemenem-to musí být pohled:-)
Pokud je řetěz BLBĚ navrženej (= slabej), nepomůže mu ani svěcená voda - vytáhne se a i když se mu zabrání v přeskocích, bude rachtat a řinčet. I v malolitrážním motoru je pohon rozvodu namáhanej neustálým působením torzních kmitů = zrychlováním a zpomalováním otáčení pocházejícím od klikovýho mechanismu a od nárazově působícího odporu způsobenýho silovým odporem otevíraných ventilů. Nesrovnávejme motory VW EA108 a EA111 s motorem žiguli, kterej měl jen jednu vačkovou hřídel nebo s motorem Škoda OHC, kterej měl sice vačku taky jen jednu, ale na boku bloku (ne v hlavě jako OHV) a tudíž řetěz byl nejkratší jak to jen šlo.
Já sám mám teď agregát VW 1,4 16V 63kW s rozvodem DOHC hnaným řemenem (tou dvojicí malej + velkej řemen), o který je tady několikrát pochybováno - a proti řetězu cítím NÁDHERNÝ TICHO - i když tu pohonnou sadu budu muset někdy kolem 90 - 120 tkm vyměnit, mám reálnou šanci, že bez havárie rozvodu se svým průměrným ročním nájezdem budu jezdit do nutný výměny ještě minimálně 5 let.
U motoru 1,2TSI vyrobenýho PŘED datem 18.června 2011 bych měl při svým dnešním stavu tachometru 45 000(a trošku navíc) km ten řetízek, kterej bych se rozmyslel nasadit na dětskou tříkolku, vyměněnej už minimálně podruhý. To datum v půlce roku 2011 je poměrně důležitý, protože k tomuto dni se přestala montovat předchozí verze rozvodový sady a přešlo se na "inovovanou", která má změněný tvar průvleků pro pohonný řetěz v hlavě válců (jsou širší), jiná rozvodová kola (opět jsou širší) a jiný řetěz s napínacími lištami (zase o pořádný kus širší než předchozí také minimálně 2x "vylepšená" verze). Protože rozvodová kola nelze zaměnit (jsou na kliku i vačku nalisovaná za tepla) a novější řetěz se nevejde do užších průvlaků ve starší verzi hlavy válců, jsou majitelé motorů 1,2TSI vyrobených PŘED oním inkriminovaným červnovým dnem roku 2011 odsouzeni k doživotnímu ježdění s těmito motory, protože ty se "díky" této neschopnosti "absorbovat" novější verzi rozvodové sady staly jen těžko prodejnými a trvale potenciálně vadnými ojetinami... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 15 2013, 22:24 Předmět:
Ano, CÍTÍM - protože vibrace vytahanýho rozvodovýho řetězu ve favoritu/formanu jsem taky vnímal nejenom sluchem a kdybys měl zkušenost se zvukem vytaženýho rozvoďáku na 1,2TSI, věděl bys že z něj trnou i zuby... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.