Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 11 2013, 11:38 Předmět:
denis15 napsal(a):
... takže ten blbý OHV motor s 3x uloženou klikou zas tak blbý nebyl . On byl taky léty piplaný a upravovaný od š1000MB do konce výroby feldy .
Nejsmutnější je, že donedávna nebyl problém koupit ojetinu se 150tis. km a sloužila ke spokojenosti dalších x let. Ty nové krámy jako ojetina jsou nanic.
Tak to je pitomost, protože ten motor prvně vyrobenej ještě před válkou byl "piplanej" už za války, kdy se to ještě schovávalo před Hitlerem a vyjelo se s ním na světlo až po osvobození - a jeho úpravy skončily až zastavením výroby verze 1,4MPI pro fábule v roce 2003. Celou tu dobu se dělaly motory Škoda s rozvodem OHV a s 3x uloženou klikou s obsahem v rozmezí 990ccm až 1490ccm v nejrůznějších úpravách.
To s tím kupováním ojetin je bohužel fakt - auta jsou dneska natolik "spotřební zboží", že jejich reálná životnost je spočítaná na 5 let a maximálně 200 000 ujetých km, pak jdou komplexně do kopru a kupovat starší ojetinu jak 2-3 roky jsou vysloveně vyhozený peníze. To že výrobce udává životnost 1/4mega km je reklamní tahák - to je výsledek testu udělanýho v natolik laboratorních podmínkách, jako je "měření" kombinovaný spotřeby podle metodiky EHK. To je taky údaj "změřenej" podle spotřeby motoru provozovanýho na brzdě a s reálem nemá nic společnýho... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: po únor 11 2013, 12:30 Předmět:
Možná bude nejlepší, když tady budeš na vše odpovídat jedině a to výlučně ty, protože ty máš ve všem pravdu. Ostatní píšou jen pitomosti-navíc máš vždy a jedině pravdu v jakémkoli tématu- a když jí náhodou nemáš, stejně to neuznáš (tím neříkám, že ji teď nemáš jen jsou mi úplné historické detaily Škody ukradené a beru ji tedy od doby, kterou si já můžu pamatovat).
Celá má odpověď byla reakcí na dnešní zvrhlou dobu ale my se budeme zase chytat za každou "pitomost" a řešit jestli ten krám byl vyvíjen už za války. Celkem zajímavé počtení vyjede, když dáš do filtru na EB autor "EKKAR" a klíčová slova "pitomost". To jsme tady potom úplní pitomci všichni. Přeji hezký den.
No nevím mám s 1.4Tsi najeto něco přes 80tis km nikdy jsem si na nedostatek výkonu nestěžoval a opravdu potáhne od nějakých 1600ot/min. A to víc než benzínové 2.0.
Tak jsi nikdy neměl pořádný auto, zkus třeba Alfu Romeo 75 2.0 TwinSpark
kbulda napsal(a):
Objem ničím nenahradíš.
Moje slova
I ty kecko.
Vždyť ta Alfa má krouťák který si výše preferoval taky nižší. Než základní 1,4TSi a úplně někde jinde.
Jestli taháš za oktávkou 1,2TSi na vozíku 4 motorky tak se nediv, že to není na závody.
Průser je porovnávat ty motory s naftovými starými TDi. To se fakt nedá. Porovnávejme co nabízí stejně výkonný benzín. A další věc, ty motory mají jednu velkou nevýhodu.
Mají zátah vezpodu takže se tváří jako něco o velkém objemu. Dá se tedy opravdu jezdit v rozmezí 1500-2500ot/min s velmi slušnou spotřebou. Jenže pravý výkon motoru se projeví stejně jakou benzínové atmosféry okolo 4500ot/min no a pak žere. Takže je to vše o té noze. A tom že na rozdíl od TDi které kopne a pak nic to prostě tahá dál. Takže dá se ujet stejná trasa se spotřebou 4,9l/100km nebo 13l/100km s minimálním časovým rozdílem. - je třeba se s tím naučit jezdit.
Chceš výkon dej nažrat.... jednoduché.
A objem ano to platí, ale ne že tady řešíme 2,0 vs 1,4.
Mám doma v garáži V6 11L 220Hp 864Nm -1100ot/min ano a to je jiná liga - z toho jde respekt. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 11 2013, 13:17 Předmět:
rezis napsal(a):
...
Chceš výkon dej nažrat.... jednoduché.
...
Nejsvatější pravda, protože tu energii odnikud odjinud než ze spálenýho paliva nenaženeš. Celej problém downsizingu je jen o tom, o kolik má malej turbomotor menší ztráty na tření a roztočení setrvačný hmoty a uvedení svojí vlastní váhy do přímočarýho pohybu při jízdě proti stejně výkonnýmu velkoobjemovýmu víceválci. Vsjo, všecko ostatní jsou jen reklamní hemzy.
Hlavně tvrzení, že malej motor s turbem nahoru vytlačeným výkonem bude mít provozní náklady malomotoru a výkon velkoobjemu jsou platný jen v úzce omezeným rozsahu - protože ten atmosférickej velkoobjem bude mít při daným výkonu a spotřebě životnost v klidu 20 let a milión kilometrů při potřebě dejme tomu dvou rozsáhlejších repasí až generálek, zatímco ten namachrovanej piditurbomotórek se stejným výkonem se rozsype na prvočunitele už po čtvrtinový době a nájezdu - takže na stejnou trvanlivost 20 let oder eine mega km budou potřeba celkem 4 takový kozí dechy... To už nám €urosoudruzi "zapomínají" sdělovat - protože to není lichotivá pravda a ta jak známo neprodává a bolí. Prostě se řekne jen něco, ale dost hlasitě a tolikrát opakovaně, aby se tím zákazníkům vyklovala díra do hlavy.
Pro mne stejně jako celá €urohujerská socialistická €uropa - downsizing (NE)ver....!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 12 2013, 21:27 Předmět:
Objev Ameriky... SVINĚ SVINUTÝ JSOU TO, třeba trojkový BMW má podle US metodiky měření spotřebu průměrně 8,4l/100km, ale podle EHK jen 6,3 - a reálně má spotřebu shodnou s měřením podle US metody... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: út únor 12 2013, 21:35 Předmět:
V TP mám u spotřeby psaný: metodika 692/2008A. Nejmenší spotřeba je tam 5,0. Nejmenší spotřeba, co se mi povedla byla na okreskách klidnou jízdou 6,3, tak kde je chyba?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 12 2013, 21:47 Předmět:
V tý měřicí metodice. Já mám taky TEORETICKOU průměrnou kombinovanou spotřebu 7,3 - a když se hodně držím zpátky, nedostanu se pod 7,5. Ano, sice na dlouhou štreku dokážu jet za 5,9l/100km, ale stačí abych vjel do města a najednou mám okamžitou kolem 10 - a ve výsledku průměr kolem 8... Prostě laboratorně změřená spotřeba je jen pohádka pro děti, reálnej údaj je o 15-25% vyšší. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 12 2013, 22:03 Předmět:
A ani stejná metodika není zárukou porovnatelnýho výsledku, když jeden motor je atmosféra, která začíná "táhnout" až někde na 2500rpm - a druhej je downsized turbo, kterej "táhne" už od 1500rpm... a každej s jinou špajzkou, s jinak "dlouhýma" kvaltama... Jedinej způsob jak ty motory porovnat je vzít dvě jinak stejný auta, vestavět do každýho jinej motor a vyjet na pár tisíc kmk dlouhou cestu, se stejným zatížením a ve stejný roční době kvůli počasí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: st únor 13 2013, 6:35 Předmět:
Tatramačku, mám obavy, že za pár let nebudeme mít na výběr a budeme ty mrdky mít všichni, protože ekoteroristi to tak chtějí. Není to tak dávno co byla v autosalonu nějaká Mazda a Pepa z ní byl nadšený, protože měla klasický 2l atmosféru, dokonce si pochvaloval spotřebu, takže aspoň Japonci jedou po svém rozumu .
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st únor 13 2013, 9:21 Předmět:
Myslím si, že Japonci to pořád ještě drží většinou za ten efektivní konec.
Mimochodem - downsizing litra trojválce (tedy pod ten litr) si mezi výrobci dovolil málokdo a ještě s úspěchem různým.
A ruku na srdce, po městě to stačí a na našich po většinu dne beznadějně přetížených silnicích*) je stále méně příležitostí využít výrazně silnější motor. Jen je zajímavé, že litrový trojválec japonské konstrukce vyrobený v Maďarsku s tím autem hýbě živěji, než obsažnější tříválec ve Fabce.
Spotřebu mám zavedenou až od léta (včetně dovolené, kdy motorek musel strpět na dálnici 4 hodiny při 4100 otáčkách, a to jak tam, tak zpátky, což je znát na spotřebě, stejně tak potom nárůst spotřeby na zbytečně brzy povinně obutých zimních gumách). Momentálně tedy jsem na (údaj se aktualizuje automaticky po každém tankování).
Podle VTP by měl mít 6,9/4,7/5,5 (na těch 4,7 jsem se nedostal nikdy, nejméně jsem jel za 4,88 v noci, 500km najednou jen se dvěma párminutovými přestávkami, několik málo vesnic, z nich většina průjezdná sedmdesátkou až osmdesátkou, ale to se mi v tuzemsku nepovede)...
*) v tuzemsku místo obchvatů kolem vesnic a zdvojení stoupacích pruhů na hlavních tazích máme stále více rychlostních omezení, retardérů a podobných nesmyslů, které i dobrou vůli, jezdit ekologicky, naprosto znehodnocují. Ale v autě si každou ekoptákovinu zaplatí zákazník, kdo zaplatí výstavbu obchvatu nebo rozšíření silnice?
Naposledy upravil Hill dne st únor 13 2013, 20:28, celkově upraveno 1 krát.
Japonci a korejci. Co se týká spotřeby podle počítače, tak u mě uzazuje o 0,5 litru míň než je realita.
Ve světe motorů občas měřili reálnou spotřebu u stejnejch aut s různými motory, a spotřeba byla u všech zhruba stejná, když už, tak ten nejmenší bral víc. Dtto u hybridů, celková spotřeba byla stejná jako u běžnejch aut. Elektroa.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.