Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: st červenec 18 2012, 17:01 Předmět: Náhradná záťaž pre regulátor ventilátora
Pozdravujem, čím jednoduchým by ste pri oprave regulátora motora ventilátora nahradili motor v tomto zapojení? http://www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=84047#pid1094451 Malý obrázok zapojenia sa nachádza v spodnejšej časti vlákna, treba naň kliknúť. Najradšej by som dal nejakú žiarovku, otázka či je to vhodné, a ako zistiť, akú veľkú. Dík.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: st červenec 18 2012, 19:39 Předmět:
Nevim, jestli by zrovna žárovka byla ta správná zátěž... Obecně koncový tranzistory v těchhle regulátorech (pažout/citrón a asi i jinejch vágnech), dostávaj dost kouř a jsou nacpaný rovnou v chladícím průduchu, aby to ty trandy rovnou ofukovalo (ale když už jsi to kuchnul, tak to asi víš).
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st červenec 18 2012, 19:58 Předmět:
Čo na tom chceš skúšať. Vymeň výkonové tranzistory (PNP darlington s antiparalel-diódou). T.j. 99,9% chýb. V niektorých je na chladiči NTC disk cez pero pritlačený ku kolektorom-nezabudnúť-nestratiť.
Inak stačí aj 2x50W halogénka.
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: st červenec 18 2012, 20:29 Předmět:
Prečítal som dopredu o tom dosť, bez predbežného merania vybral z auta, rozobral, meral tranzistory (zapájkované), žiadny skrat nenameriam, samozrejme že vadné byť môžu, ale je to všetko nitované, rozvŕtať to len kvôli dojmom sa mi nechcelo....
Meral som na vstupnom konektori potom napojené v aute, pri regulácii s reg. teploty zmeny zaregistrujem, čo sa vtedy ale udeje v regulátori motora sa dá zistiť po vybratí a napojení na náhradnú záťaž. No a tú by som potreboval nejako vynájsť. Čo tam dať?
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: st červenec 18 2012, 20:44 Předmět:
procesor napsal(a):
Inak stačí aj 2x50W halogénka.
Procesor vidím že si toto doplnil. Len pre istotu - halogénky 12V a dúfam že dať ich paralelne! A robil si to s nimi? - aby som sa potom na funkčnosť alebo nefunkčnosť mohol spolahnúť.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st červenec 18 2012, 21:28 Předmět:
Plná funkčnosť je niekde krátkodobo kolo 20-30A pri rozbehu motora. To by chcelo aj viac halogeniek, alebo ekvivalent odporov. Drahé n x 50W odpory úspešne nahradíš 5-10W (cca 0,3...0,5 ohm) odporom vloženým do 10l vedra s vodou. Plný výkon spína relátko paralelne s tranzistormi. Obvody spínania toho relátka sú na tej istej doštičke pod chladičom.
Kvôli jednej, alebo občasnej oprave by som si to nekomplikoval. Motor sa dá vyskúšať aj na stole.
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: st červenec 18 2012, 22:03 Předmět:
Ano, to relé tam je na odľahčenie tranzistorov pri plnom výkone, čiže keď je palubný reg. otáčok (vidím že predtým som napísal omylom "reg. teploty") na maximum.
Ak dám palubný regulátor otáčok do nejakej regulačnej polohy, zapnem kľúč, tak na vstupnom konektori na motori sa objaví napätie primerané nastavenej polohe toho regulátora, akoby "ošahá" ten motor, a keď zistí že je problém, že sa nerozbehol, vyskočí na max. (alebo na min. - už som to meral dávnejšie a zápisky nemám u seba) a motor sa rozbehne naplno. Či pri tejto závade potom točí cez tranzistory, alebo cez relé, neviem.
Preskúšam to s nejakou tou záťažou, ak pôjde, teda aj bez nej, dík.
Dej nový tranzistory, na peugeot a citroen forech už to zkoušeli různě upravit a stejně jsme každej radši dali nový, osobně používám BDX66C. Většinou se to chová tak, že motor nereaguje a jde pouze na plnej výkon, až když se sepne to relátkom, pokud je to tak jsou pryč tranzistory.
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: čt říjen 25 2012, 19:15 Předmět:
Konečne som sa k tomu dostal.
Po pripojení 12V motor nešiel. Po zatlačení relé sa roztočil naplno. Čiže okruh motor a relé bol v poriadku.
Na svorku 3 voči zemi som pripojil potenciometer 150 ohm a dal na max. Znižovaním jeho hodnoty pri hodnote 77 ohm cvaklo relé a motor sa roztočil naplno. Regulácia teda vadná.
V aute to niekedy šlo, niekedy nie. Dal som teda trimer do polohy nad 77 ohm. Na ráznejšie poklepy po tranzistoroch regulácia nabehla. Na ďaľšie poklepkávania zasa vypadla.
Rozobranie - jeden z tranzistorov B-C zvod. Mením samozrejme oba.
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: čt říjen 25 2012, 19:21 Předmět:
Chcel by som sa ešte opýtať,
NTC disk je cez perko pritlačený na chladič a pre zlepšenie kontaktu je v mieste prítlaku nejaká medená vodivá pasta. Je to celé od prachu, chcel by som to očistiť, čo na ten kontakt znovu dať?
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: ne říjen 28 2012, 19:56 Předmět:
Neznamená že keď je to dobré na pitie, musí to byť dobré aj na čistenie
Viem že denatur. lieh izolácii na drôte neublíži, ale čo to urobí keď to pozateká aj s rozpusteným bordelom hlbšie medzi závity a tam to dlhšiu dobu pôsobí, neviem - nemusí ísť zrovna o rozpustenie, môže ísť napr. o krehnutie.... Môže tam byť nejaká žltá izolácia.... Pre istotu sa teda pýtam na skúsenosti. Iste je aj niečo lepšie, myslel som či niekto neporadí....
Založen: Mar 14, 2012 Příspěvky: 217 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: pá prosinec 07 2012, 13:29 Předmět:
Všeobecne som problematiku samotnej pasty poriešil tu, regulátor som ako tak prečistil denatur. liehom, dôkladne vysušil. Tranzistory som dal MJ 11015G, iné by som musel objednať, funguje to zatiaľ, dík za pomoc!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.