Potřeboval bych poradit při úpravě vysokozdvižného vozíku Balkankar. Doposud jsem jako zdroj používal akumulátory (2x 12V/200ah). Chtěl bych vozík předělat na jiný zdroj . Mám představu, že bych použil jako zdroj 24V alternátor a ten poháněl spalovacím motorem ze sekačky. Prosím poraďte jak bych to měl udělat, nebo poraďte jiný pohon. Vozík pracuje na 24V. Původní akumulátor nemám a několik let používám dva 12V akumulátory. Ty již dosloužily a kupovat nové se mě již zdá dosti drahé. V příloze přikládám fotky současného stavu vozíku. Zapojení je původní. Zdrojem se pohání jak posuv, tak zdvih hydrauliky.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá květen 18 2012, 13:48 Předmět:
Obávám se, že by to nedělalo dobrotu. Ten alternátor by musel být dimenzovaný na špičkový příkon toho stroje.
Benzín také není tak laciný jako noční proud, a dneska už je možná dražší než denní proud. Snad jen k dobíjení těch akumulátorů by to mohlo sloužit a splodiny by mohli dětem poskytnout "náležité vychování".
Spokojí se ta věc s autobateriemi, nebo se musí použít trakční akumulátory??? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
No, vozík se spokojí s akumulátory, ale ty jsou v současné době tak drahé, že se mě to již nevyplatí. Vozík používám tak jednou týdně, potom 14 dní stojí a pak zase potřebuji něco převést (tak 10 min. ). Když byly akumulátory k sehnání do 1000,-Kč za kus( 12V/180Ah), tak to ještě šlo ale teď mě výměna za použité přijde na 5 tisíc a to je již moc. Proto to zatím honím přes nabíječku ale ta mě vyhodí po chvilce zátěže pojistku(v nabíječce). Jak jsem uvedl na začátku, ten alternátor byl první nápad, může být dynamo, nebo přímo na elektromotor. Tahat za sebou kabel by mě tolik nevadilo, protože vozík používám vevnitř na dílně. Potřebuji nějaké řešení jak nahradit ty akumulátory.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 18 2012, 15:57 Předmět:
Problém je v tom, že akumulátory jsou schopné dodat krátkodobě velmi velký proud - odhaduju, že ani ne tak pojezdový motor, ale motor hydrauliky bude mít minimálně při rozběhu odběr obdobný odběru startéru osobního auta, tedy bude se pohybovat v řádu stovek A. Pokud takový proud budeš požadovat od rotačního generátoru elektrického proudu, musíš tento generátor včetně jeho poháněcího motoru dimenzovat na zmíněný odběr. Tvůj "vedený paleťák" by pro svůj běžný provoz potřeboval elektrocentrálu s elektrickým výkonem zhruba 2,5kW = neboli se spalovacím motorem o výkonu okolo 3,5 - 4HP, jinak by prostě nebyla schopná pokrýt ty nárazové odběry. To už by možná bylo schůdnější překopat celý ten vozík na přímý pohon hydrauliky tím motorem ze sekačky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tyto vysokozdvižky jsem opravoval
uvažovat o napájení síťovým zdrojem by bylo asi dost problématické.
Pokud bych se pustil do této oblasti tak bych v usměrnovači vyzkoušel použít kondensátor o co největší kapacitě,který by mohl počáteční záběr eliminovat.
Akumulátory 2x12V staré je možno dobíjeti tesně před jizdou DC svářečkou přes Fe drát zkusmo 1mm délka cca 1m nebo kratši ...ten vytvoři požadovaný úbytek napětí......vozík musí být odpojený .
Osobně bych raději koupil 2 kusy novách baterií za 2x 1100Kč. _________________
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 19 2012, 16:07 Předmět:
rnbw napsal(a):
Ked sa to pouziva vzdy len kratko, tak by stacili akumulatory s nizsou kapacitou. Nestacili by dve autobaterie - nejake 60Ah?
Taky nejde jenom o celkovou potřebnou kapacitu, ale taky o BĚŽNÝ proud, který takové akumulátory jsou schopné bez poškození dejme tomu těch 10-15 minut dodávat. Sice jsme slýchávali historky o lidech, kteří při závadě motoru v autě nebo po vyjetí benzínu z nádrže vyšroubovali z motoru svíčky, zařadili rychlost, otočili klíčkem až do druhé polohy a pouze "na startér" ujeli několik set mětrů až několik km. Bohužel dnešní moderní akumulátory takovéhle "selské" zacházení rozhodně nevydrží - takže na "autobaterky 60Ah" bych v případě nominálních kapacit 180Ah u takového vozíku rychle zapomněl. Jejich destrukce nadměrným proudem by totiž trvala velice krátkou dobu a byly by to doslova vyhozený peníze. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
no 60AH baterie taky dodavaji 300A ale daleko kratsi dobu....koncim s timto tematem nema to smysl ...vozejk za 80 tisic si poradne baterie zaslouži. _________________
já bych užil třífázováý transformátor. nu něj nedochází k pruchodu nulou, a proto stačí nižší kapacita. no a ten trafák bych napojil na stávající autobaterie.
3F tafa na 24V se djí občas sehnat. a docela levně, protože nikdo jen tak nemá tři fáze v pokoji jako sem si natáhl já _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Zdravým všetkych, najvyhodnejsim riesenim budu trakcne baterie aj s nizsou kapacitou nieco malo nad 100 Ah pri takom nasadeni ako bolo prezentovane a pri nalezitej starostlivosti a castnosti nabijania pocitam tak raz mesacne zivotnost cca 12 rokov, profi skusenost......len ci vydrzi ten vozik tak dlho.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.