Popis byl v AR 6/1984. Autor použil motor z leteckého čerpadla hydrauliky 28 V/700 W, krátkodobě 2800 W. Baterie 160 Ah, rozjezdový proud s čerstvou baterií 180 A, za jízdy 50-100 A.
Měl to na vozík na vyvážení popelnic na skládku vzdálenou 1 km.
Použil nejdřív Morganův a potom Jonesův měnič.
.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po listopad 27 2006, 22:59 Předmět:
WLAB napsal(a):
Radix napsal(a):
Jak bys ta sériově řazená dynama nezávisle řídil?
Nijak, jen prilozenym napetim. Obema by tekl stejny proud - tj. stejny moment a mame v podstate diferencial...
Přesně tak!
Když u jednoho motoru zatížením snížíš otáčky, u druhýho se otáčky zvýšej- tak funguje i diferák. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po listopad 27 2006, 23:25 Předmět:
Taky fakt, trábošů je po škarpách ještě dostatek , ale co na to ta baterie ? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Na MAXONY zapomente, je to drahy jako prase. Pred cca 5 lety jsem resil maly servopohon A sestava: MOTOR asi 15W, mala planetova prevodovka cca 1:30 a nevalny inkrementalni enkoder stala cca 15.000,-
motor Maxon 250W stojí tuším 900 SF, což je těch 15000, enkodér asi pro účel hrabání hlíny v zatáčkách není potřeba, ale hlavně: baterie která nebude vážit půl tuny a dodá hodinu kilowatt a nevybuchne přitom (tedy asi pořádné bago LiPol) bude stát tak možná desetkrát tolik
o tom vozítku z AR s motorem z čerpadla jsem četl taky, bylo tam myslím pár metráků vyřazených alkalických článků z ještěrky a sloužilo to k vyvážení popelnic krokem nebo tak podobně... sportovní vozidlo to asi zrovna nebylo.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 28 2006, 10:09 Předmět:
Crifodo napsal(a):
motor Maxon 250W stojí tuším 900 SF, což je těch 15000, enkodér asi pro účel hrabání hlíny v zatáčkách není potřeba, ale hlavně: baterie která nebude vážit půl tuny a dodá hodinu kilowatt a nevybuchne přitom (tedy asi pořádné bago LiPol) bude stát tak možná desetkrát tolik
o tom vozítku z AR s motorem z čerpadla jsem četl taky, bylo tam myslím pár metráků vyřazených alkalických článků z ještěrky a sloužilo to k vyvážení popelnic krokem nebo tak podobně... sportovní vozidlo to asi zrovna nebylo.
250W motor stoji 1650 CHF * cca 18.000 = 29700. Tj. 30 kKc za jeden motorek (250W) - tj. pro tuto aplikaci zcela mimo realitu. Enkoder, ktery jsem tehdy bral v potaz byl nejaky ultralevny typ (na pomery MAXONu) za cca 50 CHF, takze v tom setu nehral zadnou velkou roli - proste je to pekelne drahy....
Ano ta baterka bude problem
A nebo jako zasobnik energie pouzit benzin a provest prislusne konverze. A treba vyzkouset Sousedikuv system slovenske strely - ovsem to se vyuzije hlavne na rovine, v terenu nikoliv.
jo, to jsem se díval na EC motor Maxon 400W EC60 BL D 400W KL 923,- SF/kus, sorry.
Nejsou levné, ale ani se nedá říct drahé, jsou prostě precizní, kvalitní a dlouhoživotnostní. Baťa: "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci".
Pro nás jsou drahé proto, že máme jejich ceny, ale oproti té "jiné" Evropě máme pětinovou hodnotu naší práce. Za to ovšem konstruktér elektro-buggy nemůže. Naše místo je holt spíš na smeťáku.
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út listopad 28 2006, 10:55 Předmět:
No jo, ten je bezkartcovy (vlastne je to synchronni motor) odpada problem s kartaci, takze je levnejsi, zas je ale treba elektronika a pro uspokojivou funkci (zejmena v nulovych a malych otackach) i snimani polohy pro rizeni posuvu mag. poli.
Nerikam, ze kvalita neodpovida cene - ale pro predhozenou aplikaci je to mimo. Ostatne tam ani neni nutna, nac mit ve vozitku motory, ktere ho treba 20x preziji?
Nerikam, ze kvalita neodpovida cene - ale pro predhozenou aplikaci je to mimo.
S tím sám za sebe souhlasím. Lidi ovšem mají různé libůstky. "Nulové a malé" otáčky u vysokotočkového motoru myslím celkem odpadají, sice by se dal celý předpokládaný rozsah rychlostí od nuly pokrýt pomocí pwm, ale s nepříznivým točivým momentem a proudovým zatížením ve šnečích rychlostech. Takže asi nějaká převodovka aspoň dva kvalty. Nebo pomalejší tank s obrovským krouťákem.
S kvalitou úzce souvisí účinnost, vzhledem k tomu, že lehká výkonná baterie bude dost drahá (možná až drahá), asi by bylo poněkud hloupé s ní pak ohřívat nějaký šrot ze Škodovky.
Ale to je na vkusu dotyčného stavitele...
Pro podobné účely se často používají motory pro letecké hydrauliky apod., lze je občas sehnat za pár peněz z výprodejů.
Prosim,nějak nemam představu kde takové výprodeje se konaji,nevíte něco bližšího.Nebo mě ještě napadlo zkusit motor z nakladaku na sterace nebo nejaky naviják,ale nějak se mě nedaří najít na netu nějaké tech.informace.Pište!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.