Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Článek z Motožurnálu - Český rozhlas
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cafenet



Založen: Oct 14, 2004
Příspěvky: 428
Bydliště: RK

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 22:26    Předmět: Citovat

EKKARe až budeš nastupovat do auta tak nejdřiv uzemnit a žádný vrtění na sedačce Laughing Laughing Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: po únor 13 2012, 1:37    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
Jo víte co znamená ten znak mercedesu?
U mojeho naftovýho kombíka rv99 s najetejma 850 000 to znamená že ještě 5let bude sloužit než shnije a motor pak bude bafat nejšpíš v elektrocentrále.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31930
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 13 2012, 17:37    Předmět: Citovat

cafenet napsal(a):
EKKARe až budeš nastupovat do auta tak nejdřiv uzemnit a žádný vrtění na sedačce Laughing Laughing Laughing
Já to znám - před vystoupením z auta se vybíjím pomocí klíčku na plech kastle nebo na dveře. I tohle v tom článku je zvrzaný - člověk vrtící se na sedačce je nabitý vůči plechům kastle, takže pokud se nejdřív chytne nebo nějakým vodivým předmětem dotkne kastle = kostry, nepředstavuje pro čipy žádnou hrozbu... Zase potřebujou udělat na lidi BUBUBU, aby se v ničem nerejpali sami, protože už jen proniknutí technologie komunikace s rozhraním OBDE/CAN bus přes běžný PC odvedlo servisům k dostupnějším "garážníkům" dosti velkou část banálních závad, za který si mohly draze účtovat...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vladodyno



Založen: Feb 25, 2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

PříspěvekZaslal: po únor 13 2012, 18:09    Předmět: Citovat

No, dnes som to možné/nemožné štartovanie cez kábel prediskutoval s kolegom čo ma autoservis. Vyšlo mi, štartovať z auta bez bežiaceho motora.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31930
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 13 2012, 18:50    Předmět: Citovat

Ano, jsou dva tábory - jeden tvrdí nechat u "zdrojového" auta motor v chodu a klidně mu ještě přitopit, aby byl alternátor v otáčkách a svým výkonem posiloval zdrojovou soustavu, druzí jim oponují a tvrdí, že můžou odejít diody v alternátoru, který se při startu druhého auta kvůli svému vyššímu napětí vlastně stane výhradním zdrojem proudu protékajícího spojovacími kabely.

Já volím kompromis, nejdřív auta spojit, pak několik minut nechat "kleknutou baterii" nabíjet ze zdrojového auta zvýšenými otáčkami motoru a při samotném startu nechat motor jen blafat na volnoběh. Alternátor se tak stane nedostatečně výkonným zdrojem (nemá dost mechanického příkonu na vstupu = jeho napětí na výstupu klesne) a větší zátěž převezme akumulátor. Těch několik minut propojení a "nabíjení" dokáže natolik snížit vnitřní odpor vybité baterie, že se při následném startu dokáže "přidat" a posílí částečně svým výkonem výkon převáděný spojovacími kabely.

Díky takovému postupu (pokud není baterie v startovaném autě vysloveně vadná) jde například nastartovat i "dvoulitr dehet" pomocí favorita jako "zdrojového auta". Je to moje osobní zkušenost - po 10 minutách propojení mé 44Ah baterie ve formanu a 88Ah baterie ve dvoulitru "hnůjdej Santafé" se dehťáka podařilo nastartovat - když předtím jeho baterie nedokázala ani cvaknout startérem a jeho majitel ode mne žádal pouze odvezení do obchodu "koupit novou baterku". Ujistil jsem ho že si pro baterku dojede v poklidu sám svým autem. Celých těch 10 minut co byly baterky spojené jsem formana držel na zvýšeném "volnoběhu" = cca 1500rpm, aby alternátor opravdu "dával" - částečně oživená vlastní baterka dehťáka se pak spolu s kabely postarala o zbytek... Majitel koukal jak bacil do apatyky...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund