Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st listopad 02 2011, 12:58 Předmět: Motor nemá sílu ani nominální otáčky
už mě nenapadá kde hledat chybu , jednofázový motor 1,5kW s pracovním kondenzátorem 40uF a s rozběhovým přes rozběhové relé 200uF. Motor je převinutý, 40uF kondenzátor nový rozběhové relé dočasně nahrazeno spínačem. Bez zatížení se motor roztočí ale s nízkými otáčkami zatížený, je na něm kompresor se neroztočí vůbec. Těch 200uF má kapacitu 192uF napětí na motoru je trochu nižší 190V , ale stabilní ( asi vliv prodlužovačky. ) Už nevím jak na diagnostiku, nemáte někdo jiný úhel pohledu?
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: st listopad 02 2011, 13:13 Předmět:
Předpokládám,že je to motor asynchronní a kotvou nakráko. Pokud je převinutý a nemá sílu,tak by to klidně mohl být vadný rotor.Ta klec,která tvoří závit nakrátko zřejmě nemá obvod. No,ale to měl zjistit už ten,kdo to převíjel. Pokud je to ovšem dobře navinuto.
Kolik bere proudu? _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12335 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st listopad 02 2011, 16:08 Předmět:
Poraď se s nějakým motorářem... ale asi bych doporučil změřit proudy fází, pak proudy fází na zabrzděném motoru a na roztočeném bez zátěže. Myslím, že z těchto věcí se dá usoudit na stav klece. Taky to tipuju na vadnou klec, pokud ovšem někdo nějak podstatně nezvrtal opravu statoru.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st listopad 02 2011, 16:10 Předmět:
Rozsypanou klec jsem kdysi řešil, ta potvora vždycky ztratila kontakt(y) až při ohřátí motoru a ten motor se choval velmi podivně. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st listopad 02 2011, 16:13 Předmět:
no právě to mě napadlo, že to převinutí neproběhlo v pořádku, je to motor který má bratranec v chladícím autě a přijel s tím, že motor jenom bručí , po výměně provozního kondíku, který byl prasklý motor jenom bručel . tak jsem usoudil na motor a on ho vzal do nějaké firmy na přemotání , prý bylo napálené vinutí, nicméně motor se chová stejně a tak si říkám kdoví jestli ho vůbec zkoušeli.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st listopad 02 2011, 20:07 Předmět:
Pokud je takový úbytek , je proud vysoký . Ten motor se musí zvukově projevovat , silně vrčet-hučet . Každý servis pochopitelně 1fáz atyp neumí převinout . Při rozpojeném rotoru NENÍ důvod odběru energie ! To jedině záviťák , nebo blbě pospojené cívky , což ty stejně nenapravíš .
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: čt listopad 03 2011, 6:48 Předmět:
to mě napadá taky, jenže nechci být za blbce, že mu nic není . Zvláště za situace kdy jsem hned v počátku usoudil na vadu motoru a on (po opravě)dělá to samé, nehledě na to že je zde fůra podpůrných obvodů a elektroniky tak že se snažím vyloučit všechny možnosti.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt listopad 03 2011, 13:22 Předmět:
Tak to nereklamuj a požádej jestli by Ti nemohli změřit výkon na hřídeli nebo kroutící moment,že ten motor v dané aplikaci není schopen pracovat. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12335 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá listopad 04 2011, 13:45 Předmět:
Kdysi jsem byl na brigádě na velké motorárně, kde se opravovaly motory od 2VA pro serva, přes nějaké komutátorové z ručního nářadí (a kafemlejnku ředitele) a běžné asynchrony až po motory a generátory snad 6.3MVA. Všechny motory šly po opravě na zkušebnu, kde testovali izolace, každý motor nad pár VA šel na dynamometr a měřila se skluzová charakteristika, odběr proudu v jednotlivých fázích, harmonické složky proudu a podobně. Sám jsem viděl, jak ze 6 stejných motorů 1 neprošel pro nesymetrii odběru a další pro nějaké vyšší harmonické (to zase to vinutí zakládali učni, co, a jeden závit jim ujel). Dneska a zvláště na malých firmách to bude tragické.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.