Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

náležitosti reklamačního protokolu a vyjádření

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 10:10    Předmět: náležitosti reklamačního protokolu a vyjádření Citovat

tak jsem narazil na reklamační problém. Zákazník ( firma ) přinesl na opravu autorádio s tím že asi je spálený koncový stupeň . Skutečně byl rozstřelený, tak jsem ho vyměnil s tím, že nemohu rádio vyzkoušet protože , je bez displeje který je integrován v autě. Zákazník se po týdnu ozval, že mu hraje jen CD ale ne rádio. Zjistil jsem, že je vadný tuner a není na trhu. No a nyní mi reklamuje opravu. Já tvrdím, že to co jsem opravoval , koncový stupeň je to uvedeno na faktuře, funguje a tudíž nemohu reklamaci uznat. Rád bych měl všechny náležitosti neboť se firma ohání principem a právem . A tak jestli nemáte nějaký mustr jak by to mělo vypadat. dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 10:45    Předmět: Citovat

V prvom rade ide o detaily, presný priebeh, hlavne papierový.
Riadne prevzatie pred opravou - čo nie je na papieri a sa následne vyskytne na stole, je problém a zrejme by to bolo o dokazovaní..
Vyzdvihnutie zákazky dtto - ak podpíše riadne prevzatie, samozrejme po preskúšaní (tvoje nedostatočné preskúšanie je pri dodatočnom zistení nedostatku problém jeho, čo je v Tvoj prospech), od toho momentu je aparát a problémy jeho.
Ak je ale už na zákazke vyznačené, že to nebolo odskúšané, asi je problém.... Majú 5 svedkov, že to riadne namontovali a tuner nešiel..
Možno by to rozsúdil (spravodlivo?) až znalecký posudok... Tak to vidím ja - možno nesprávne. O aký mustr Ti ide?


Naposledy upravil jogo dne pá říjen 14 2011, 10:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8978
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 10:45    Předmět: Citovat

V právu se příliš nevyznám, ale jestli je faktura na výměnu koncáku, tak nemá co reklamovat. Předpokládám, že jste nepodepisovali nějakou smlouvu na "opravu autorádia" předem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 10:49    Předmět: Citovat

Pokiaľ je oprava "na počkanie", nemusel. Pokiaľ nie je, musel - inak asi ďaľší problém..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15523
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:14    Předmět: Citovat

Jak jsem z toho pochopil, tak ti donesli autorádio na pozáruční opravu s tím, že nejde koncák. Ten jsi spravil a na opravence - faktuře je napsána oprava koncáku.
Pokud znovu donesou autorádio i v termínu 3 měsíců od převzetí z opravy, že tam nejde CD nebo vlastní rádio, ale koncák funguje, tak je to na další opravu za další peníze. Není to reklamace na původní opravu koncáku.
Reklamace opravy autorádia by to byla, pokud by byla na opravence pro převzetí do opravy napsán problém : autorádio nejde - opravit apod.
Pokud tam je napsáno při převzetí do opravy : závada koncáku a požadovaná jeho oprava (toho koncáku), tak není o čem diskutovat a právo je na tvé straně.
Možná se z toho poučíš jak psát opravenky a přebírat do opravy.

Co je napsáno na faktuře, tak to nemusí být směrodatné. Důležité je to, co bylo napsáno při převzetí do opravy a potvrzeno zákazníkem. Na faktuře můžeš napsat opravu konkrétní věci, když ji požadoval zákazník. Pokud nebyl konkrétní a ty jsi nenapsal konkrétní závadu s její opravou a souhlasným podpisem zákazníka, tak budeš opravovat další problém za stejné peníze, nebo vrátíš peníze za opravu oproti podpisu zákazníka a pošleš ho s tím někam jinam. Samozřejmě až po vyjmutí nové drahé součástky a zapájení původní, tzn. až dáš věc do původního stavu.


Naposledy upravil p32 dne pá říjen 14 2011, 11:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:15    Předmět: Citovat

smlouva nebyla . V podstatě to přivezl zaměstnanec firmy už vymontované s tím, že ho posílají z autoservisu, že jeasi spálený konec. ústně proběhlo, že mohu jen prověřit nějaké statické hodnoty, ale nemohu ho vyzkoušet protože nemá displej . Sám si ho tam montoval. Když ho přivezl, v autě aby mi ukázal že hraje jen CD , ale tuner neladí tak jediné co jsem mohl ověřit bylo napájecí napětí. Plus sběrnici, že na ní něco leze. Požádal mě o písemnou zprávu pro vedení firmy. Tu jsem mu vyhotovil , že je vadný tuner ,který není dostupný na trhu ale nesouvisí to s vadným koncákem. Na a včera mi volal , že od vedení firmy dostal rozkaz , zahájit se mnou reklamační řízení a že firmě nejde o těch pár korun za opravu, ale o princip. To když mi někdo řekne, jsem ještě ostražitější a proto bych nerad aby se po mě vozili kvůli tomu, že jsem nezmínil nějaký paragraf či náležitost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15523
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:29    Předmět: Citovat

Trochu jsem svůj příspěvek předtím opravil.

Já osobně při takovém přistupu firmy bych udělal jen jednu věc. Převzal do reklamace a sepsal k tomu papír s odkazem na fakturu za reklamaci (číslo, datum, cena) a celým názvem autorádia včetně sériového čísla.
Potom bych ho dal do původního stavu. Vystavil protokol o převzetí z reklamace s neopravitelností zařizení a odkazem na původní fakturu a na novou - storno fakturu. Při převzetí zařízení bych si nechal podepsat originál protokolu a kopii storno faktury včetně výdajového dokladu o zaplacení/vrácení peněz. A to se slovy, že to prostě nejde. Neřešil bych ani svou ztrátu jako práci, kterou mi nikdo nezaplatí, např. zjištění závady atd. Potom tě prostě nemohou napadnout ani přes soud, materiál z koncáku na opravu je přece tvůj.
A příště bych se této firmě vyhnul a na nástěnku bych si je dal na levou část s nadpisem Neopravovat co nebo komu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:35    Předmět: Citovat

No, je tam veľa faktorov, aj keď pochopiteľných a bežných, žiaľ nepriaznivých. Škoda písať, že brať niečo do opravy cez 5 ľudí ústnou dohodou už je problém sám o sebe, atď, treba čo ďalej, asi by to chcelo od Teba napísať priebeh na dve strany, vrátane opísania mimiky zákazníka.. s firmou sa spojiť nedá? je to polovica úspechu.. Zájsť tam, prejsť to. Firma sú tiež len ľudia.. Kto vie, ako to majú celé podané.. Veď medzitým to mal v rukách aj autoservis(?).. Prečo zrovna u Teba im ide o princíp(?) ak nie o tých pár korún z niekoho vyžmýkať..(Tvoja otázka na nich..) (predpokladám samozrejme, že s tunerom si ozaj nemal nič spoločné..)
Ale stále neviem, o aký mustr Ti ide?

edit. písali sme spolu, ja som to poňal zatiaľ ľudovejšie, to p32 ma zaujíma, ale prečítam to už až večer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:51    Předmět: Citovat

P32 samozřejmě je tvoje řešení nejjednodušší, ale na stranu druhou, ten koncák byl na objednávku a pravděpodobně už ho nikdy nepoužiju stál pětistovku a nechce se mi jen tak ustupovat každému kdo si řekne , zvlášť když si myslím, že jsem nic špatného neudělal. Pochopitelně kdybych hned v úvodu čekal nějaké potíže tak jsem to administrativně líp ošetřil.
Bohužel ten člověk se kterým jednám je zaměstnanec a je zcela rozumný nabídl jsem mu ať mi někdo z vedení zavolá , ale oni to chtějí prostě řešit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 12:30    Předmět: Citovat

Přinejhorším od něj chtěj potvrzení,že mu to do nainstalovala odborná firma po té opravě a pokud ne,tak je to jasné.Pokud si koupíš pračku nebo plyn sporák a nenecháš si to nainstalovat odborníkem,tak veškerá záruka padá. Mohlo by se to vztahovat i na záruku pro opravy. I když u rádií,které se do držáku pouze zasunou to použít je asi blbost.Nevím jaké rádio to je.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 16:12    Předmět: Citovat

Kdysi se mi podobná věc stala, že zákazník reklamoval opravu a že další pokračování již nebylo možné pro nedostatek dílů, nabídl jsem mu vrácení peněz, to neakceptoval a že se bude soudit, tak jsem ho nechal a po asi měsíci mi přišel dopis s dodejkou od nějakého právníka, že mu mám vrátit peníze za opravu, pán že chtěl vysoudit škodné, ale bylo mu vysvětleno, že na víc, než vrácení peněz z opravy nemá nárok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: so říjen 15 2011, 22:57    Předmět: Citovat

Myslím, aspoň z toho, čo píšeš, že si niekoho na.ral. To je jedno prečo, ale ak to je naozaj len kvôli tomu autorádiu, nesnažil by som sa byť chytrejší. Neviem kto je to, ale ak naozaj budú chcieť, budeš mať problém. Pri mne by si ho mal určite(!) (vychádzam z toho, čo si písal, a myslím to samozrejme hypoteticky).
Určite nie je dobré nechať "vorat na sobě", ale niekedy je výhodnejšie usmerniť a ukázať, že vlastne nie je Čo orať. Prehráš, a zostane Ti hrdosť, ale možno je lepšie byť hrdý na výhru.
A tých 500,-? Dva krát si nezapáliš a máš to vykompenzované. Myslím, že už si o ne aj tak prišiel..
Písal som, že ja by som sa im ozval. Ty si písal, že si im odkázal, aby zavolali. To je ale o inom..
Možno naozaj o nič nejde, "nejaký opravár ich chcel dobehnúť a oni nenechajú na sebe orať, majú nejakú hrdosť".
Pomery poznáš najlepšie sám, návody máš, a sám najlepšie zvážiš, ktorým smerom sa vybrať, hlavne aby si sa nám s dobrou správou vrátil Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund