Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 20 2011, 15:08 Předmět:
neonProto napsal(a):
Radio je tam mam pocit original. Auto jsme zdedili po dedovi a ten s nim skoro nejezdil, neupravoval, stalo v garazi.
Proslo akorat vymenou alternatoru, protoze stale svitila kontrolka dobijeni, coz tento problem odstranilo. Ale pak se tatka jeste kuchal v palubovce, protoze navic tu kontrolku i menil a vydelal pri tom radio.. mozna tam nekde vznikla chyba, i kdyz deda to uz roky dobijel pred kazdou cestou, takze tam je neco blbe uz dyl.
Myslím, že jsme doma - pantatínek něco doj*bal, je tam buď svod, nebo trvale elektriku požírající rádio. Jestli dědovi autí stálo v garáži a on před každou cestou (asi tak 3x - 4x do roka ) dával baterku na nabiják, dělal to víc než dobře - zato pantáta něco pos*al při své montérské aktivitě v útrobách palubky. Měřením napětí zjistíš jen jestli je přívod ke spotřebiči vodivý, nezměříš odběr - pokud neměříš úbytek napětí na nějakém odporu, který v případě velkých proudů může být i jen z kusu kabelu (např. startér a jeho odběr). Mám jednu jedinou radu: neonProto, vzhledem k vyspělosti elektrikářské nevědomosti ve vaší rodině bych doporučil obrátit se na nějakého skutečného elektrikáře a dál to nezkoušet sám - jinak by to mohlo skončit klidně i tím velkým vohněm, který zmiňuje Edison na začátku minulé stránky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 01, 2006 Příspěvky: 273 Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Zaslal: pá květen 20 2011, 15:11 Předmět:
EKKARE tou s LED diodami ne.A s tím adaptérem do pojistkové skříňky používali jsme to často. U Favorita musím poradit jen to aby vyndal tu desku s relátky a pojistkami co tam je a pořádně jí propájel a následně začal hledat tím ampérmetem. Mimo to pán by to měl podle mě svěřit odborníkům protože nemá velkou šanci nemá ani cenu mu sem dávat schéma protože v něm stejně nebude umět číst ale pokud to chce zkusit zde je
dále bych doplnil Schéma si přečti a zaškrtej všchny spotřebiče co jdou zapnout bez klíčku a prověř je...
zkontroluj jestli ten snímač na chladiči co pouští větrák nemá svod.
ten spínač taky rád přestane fungovat a favouš se v horku ve městě uvaří doporučuji dát k němu vypínač pro pouštění ventilátoru pěšky protože chladit auto v létě topením nemusí být v létě to pravé ořechové.
Naposledy upravil xxxEDISONxxx dne pá květen 20 2011, 15:21, celkově upraveno 1 krát.
Diky moc za informace.. necham to urcite na odbornicich, v tomto vas bez problemu poslechnu. Me se to cele ale moc libi, jako projekt, jak se seznamit vubec se zakonitostmi s elektrikou. Proste se na tom ucim uplne zaklady, uz jenom tim premyslenim, ctenim.. o to mi hlavne jde.
Ale to budu muset nastudovat z nejake knihy.
To nefunkcni PU140 - muzete jen ve zkratce, jak vy byste s tim nalozili? Co byste promerili?
A jeste trochu nechapu, napr. to PU120, kdyz merim proud 1A,ale nastavim na meraku rozsah 300mA. Co mi to s nim udela? Hned to odpali odpor? Pojistku?
Založen: May 01, 2006 Příspěvky: 273 Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Zaslal: pá květen 20 2011, 15:23 Předmět:
ještě že se neučíš úplné základy elektryky na trafačce za dědinou to by taky mohlo zkončit hrubě... tady máš šanci že stihneš utéct až to blafne. Škoda že tam nemáš kraťas mohl bys použít návod co mám v popisu tak to dělal kamarád a říkal že mu to šetří mnoho času, tak nevím stracenej případ no
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 184 Bydliště: SK - Piešťany
Zaslal: pá květen 20 2011, 15:27 Předmět: ....
Väčší prud(1A) na menšom rozsahu(300mA) neodmeriaš _________________ --------------------------------------------------
Dym ukáže kde bola chyba.......
Možná,že se to k tomuto tématu moc nehodí,ale rád bych přidal moji zkušenost ohledně dnes upravovaných aut.
Myslím samozřejmě ohledně elektroniky.
Kamarád koupil auto přes bazar po týdnu stání nenastartoval.Baterie prakticky na 0 .
Baterku jsem dal na nabíječku a při startování 10,6
Čili baterie v pořádku.
Při měření proudu za klidu odběr 460 mA .coš asi normální nemůže být.
Pro důkladném prohlédnutí instalace jsem zjistil,že jsou odpojené čtyři konektory .Netroufl jsem si je někam připojit.
Nečekám že mě poradíte,ale jenom chci upozornit jak to dnes chodí a na co si dát pozor.
Samozřejmě popátrám kde ten odběr je.
Jedná se o Peugeot 306 Cabriolet.
Založen: May 01, 2006 Příspěvky: 273 Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Zaslal: pá květen 20 2011, 17:11 Předmět:
přesně tak Já bych si auto po tunelovy nokdy nekoupil. Když vidím některé mé "přátele" jak vysvětlují že tato úprava stála tolik... pak se kouknu chromový nástavec na výfukovém potrubí způsobil korozi, nastříkané nárazníky z nějakého asi laminátu loupe se z toho barva, zavařené kliky po čase kit popraská čiré světlomety na vozidlech na kterých se mi to nelíbí nehomologované xenonové světlomety atd. Když chci opici musím mít na banány prostě, když auto tak pořádné a nebo nějaké ale v originálním stavu ale zásadně bez úprav. Krom toho amatérská elektroinstalace děs. I výrobci mají problémy s kabelovými svazky stává se u nákladních vozidel poměrně často že elektrika vyhoří. A když vidím ty kabely jistě je všichni dobře znáte černá dvoulinka a na boku červený proužek velice flexibilní tak bych zvracel. A nejhorší je černá izolačka nejlepší přítel autoelektrykáže amatéra v teple se pěkně rozpeče a teče z ní lepidlo . V autoservisu jsme některá vozidla odmítali protože není možné u takto sprzněného stroje za něco ručit... Blbovy tam cěco zpravíte nebo namontujete ono mu to shoří a on Vás dá k soudu že za to můžete... Auto je krásné hoby, když se to umí. Mám na svém voze mnoho drobných vylepšení elektroinstalace (nabiječka na mobil vysílačka rádio GPS atd..) ale musí se dodržovat jistá pravidla. Vždyť jde jen o život a o peníze jde vždy až na prvním místě že? Proto sem taky spousta lidí píše.
Banda: Jsem ze Zlinska. Mam plno otazek, ale lidi na me uz ztraceji trpelivost
Otec nakonec prisel s timto. Dva draty pres zarovecku, jeden konec na plus polu baterie, kabel z plusu baterie odpojeny (jestli to hraje roli?) a druhy konec dratu strkam k pojistkam. Ale v tom je prave ten problem. On sam nevi, co tim vlastne zjisti.
Moc rad bych toto pochopil, jak v aute ta elektrika vlastne koluje, jak to ovlivnuji pojistky atd.
Nekdy me zarovecka sviti i kdyz prilozim drat ke kteremukoli konci pojistky. Nekdy jen kdyz prilozim ke spodnimu. Nekdy po vydelani pojistky zarovka nesviti ani na jednom konci, nekdy jen na tom dolnim, nekdy i na hornim. Ale potom co jsem vydelal vsechny pojistky, v ten moment to prestalo svitit na vsech hornich koncich. Na nekterych dolnich koncich pojistek to sviti i se vsema vydelanyma.
Asi pisu dost zmatene... jestli na tohle nikdo neodpovi, tak to pochopim
Založen: May 01, 2006 Příspěvky: 273 Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...
Zaslal: pá květen 20 2011, 18:48 Předmět:
Čteš vůbec co ti tu lidé dobří napsali??????????
řekl bych že na tohle ti už všichni odpověděli viz servis nebo nějaký dobrák kterému se bude chtít opravovat nějakej rozhrabanej bordel. Ty už nic neměř nemáš ani elementární znalosti o fyzice ty nikdy s elektrikou nic nedělej kope!!! Pokud se chceš dožít vysokého věku.
Tatínkovy vem žárovečku i drátky a někam to schovej.
Z auta odpoj baterku ať ti auto neschrastne (to neni humor myslím to smrtelně vážně párkrát jsem viděl auto hořet a neni to prdel a ty si od toho takhle blízko) a poproš nějakého dobráka a hlavně mu neříkej že si se v tom hrabal. A už to neřeš nepřepínej a po ničem nepátrej ty buť rád že ještě seš.
Než jsme zjistili že jsi elektrikou panensky neposkvrněn tak jsme ti tu poradili dost věcí pokud se budeš chovat podle toho návodu který ti tu moudří lidé jako EKKAR a další dali závadu odstraníš (po nastudování jedné stránky fyziky pro deváťáky ze ZŠ) ale prosimtě už nic neřeš. Nech to na lidech kteří tomu rozumí a ani odborník to nebude mít za hodinku hotové.
Pises at na to vubec nesaham, nic neresim, ale pak jsi zminil, ze jestli budu postupovat podle vasich rad, tak mam sanci. Ale to je fuk, tohle neresme, zbytecne te prudim.
Jen bych jeste na svoji obhajobu napsal to, ze tatik to stejne se zarovkou delat bude a me zajima teorie, odpovedi na ty otazky co jsem psal. Neco se naucit, popripade odkazat na to, kde si to mam nastudovat. A nebo vysvetlit proc konkretne je tento postup se zarovkama tak nebezpecny, abych toho okamzite nechal. Ale i na to se muzem radsi vykaslat, pokud by to melo takhle zvedat nervy.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.